16 میلیون کودک سیل زده جنوب آسیا نیازمند کمک فوری

16 میلیون کودک سیل زده جنوب آسیا نیازمند کمک فوری 14 شهریور - 96
مگر کشورهای تولید کننده تسلیحات برای فروش و جنگ افروزی وویرانی وکشتار حاضرنددرصدی ازدرآمدنجومی شان را اختصاص به کمک آواره وبی خانمان شدگان سیل ز دگان جنوب آسیا و کشورهای دیگر بدهند؟
دهلی نو-ایرنا- مدیر منطقه ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در جنوب آسیا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد بیش از 16 میلیون کودک سیل زده هندی ،نپالی و بنگلادشی نیازمند کمک فوری هستند.
به گزارش ایرنا، 'جین گوف' روز دوشنبه در گزارشی که در خبرگزاری پی تی آی هند منتشر شد اضافه کرد سیل های ویرانگر زندگی میلیون ها کودک را در این کشور ها را از بین برده است .
وی افزود:خسارت گسترده به زیرساخت ها و مدارس باعث شده که کودکان نتوانند تا چند ماه درکلاسهای درس حاضر شوند .
مدیر منطقه ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در جنوب آسیا گفت که باران های فصلی و سیل در نپال ،هند و بنگلادش باعث نابودی زندگی میلیون ها کودک شده است .
وی اضافه کرد جاری شدن سیل دراین کشورها از اواسط آگوست تاکنون زندگی بیش از 45 میلیون نفر را در این کشورها تحت تاثیر قرار داده و باعث جان باختن یک هزار و 288 نفر شده است .
به گفته وی ،سیل به زیرساخت ها ،جاده ها،خطوط راه آهن ،شبکه آبرسانی و فضاهای آموزشی خسارت زیادی وارد کرده است .
بر اساس گزارش های منتشر شده باران های سیل آسا و سیل در شمال هند 31 میلیون نفر از جمله 12.3 میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده است.
در ادامه این گزارش اضافه شده است سیل درایالت های شمالی بیش از 800 هزار خانه را تخریب وبه 15هزار و 455 مدرسه خسارت وارد کرده است.
براساس گزارش یونیسف ،سیل در بنگلادش نیز به بیش از هشت میلیون نفر از جمله سه میلیون کودک را تحت تاثیر قرارداده است .
در بخش دیگری از این گزارش اضافه شده است سیل در نپال زندگی یک میلیون و 700 هزار نفر ازجمله 680 هزار را تحت تاثیر قرار داده است .
باران های موسمی (مانسون)که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در کشور های جنوب آسیا ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین کشورها برجای می گذارد.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد