رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق:هر اقدام یک جانبه سبب آشوب در اقلیم خواهد شد

 رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق:هر اقدام یک جانبه سبب آشوب در اقلیم خواهد شد 10 شهریور - 96
اربیل – ایرنا-رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق در پاسخ به اظهارات رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان که گفته بود پارلمان اقلیم بازگشایی شود یا نشود همه پرسی برگزار می شود،گفت: هر اقدامی که از مسیر قانونی آن انجام نشود این منطقه را با بحران روبه رو خواهد کرد.
به گزارش روز جمعه ایرنا، «یوسف محمد» رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق که از سوی حزب دمکرات کردستان ورود آن به اربیل ممنوع شده است در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید قربان تاکید کرد: هراقدام یک جانبه و خارج از ارگان های قانونی ، اقلیم کردستان عراق را به سوی تنش و بحران سوق خواهد داد.
وی با تبریک عید قربان به مردم اقلیم کردستان عراق و مسلمانان افزود: هر اقدامی یک جانبه و خارج از ارگانهای قانونی اقلیم سرنوشت مردم و مبارزات تاریخی آنها را به فنا خواهد داد و کردستان عراق را در ورطه آشوب و ناآرامی خواهد انداخت .
به گفته رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق سیستماتیک کردن زندگی سیاسی و اقتصادی اقلیم و شفافیت در تمامی امور سبب آشتی ملی خواهد شد و اصول اساسی برای آینده ای روشن به شمار می روند.
بر اساس این گزارش، «امید خوشناو» رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان عراق روز پنجشنبه در پارلمان اقلیم به رسانه های حزب دمکرات کردستان عراق گفت که اگر جنبش تغییر در بازگشایی پارلمان اقلیم کردستان عراق مشارکت داشته باشد یا نه همه پرسی استقلال اقلیم برگزار خواهد شد.
جنبش تغییر بازگشایی پارلمان اقلیم کردستان عراق، اصلاح قانون ریاست این اقلیم و تصویب قانون همه پرسی را پیش شرط برگزاری همه پرسی استقلال اعلام کرده است.
شبد**خاورم*351*4*1010
انتشار:حسن معظمی