رییس جمهوری به تهران بازگشت

 رییس جمهوری به تهران بازگشت   30 شهريور – 96
روحاني متوجه شده پس از سخنرانی ترامپ ووی درسازمان ملل فضا برای مانور تبلیغاتی و همراه با تهدید مخالفان برجام  و دلواپسان نگران  با نقش کلیدی پاسداران فراهم شده است تا زیر چتر ضدیت باآمریکا وتوهین و اهانت به ترامپ به شدت به برجام حمله کنند  و  نتیجه سفر وی  به نیویورک  را منفی  کنند که شباهت به بسترسازی نوعی کودتا علیه روحانی ازسوی سپاه  پاسداران می باشد . برای اینکه از طریق جنتی و شورای  خبرگان آخوندی ضمن دفاع از بسیج وسپاه حمله  دراین چندروز که روحانی در نیویورک بود  به وی و دولت ومخالفت با برجام شده است . برای همین روحانی ترجیخ داد سریع به سوی تهران سر وته کند.
تهران- ایرنا- رییس جمهوری که برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، دقایقی پیش به تهران بازگشت.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران دولت قرار گرفت.
دکتر روحانی که عصر یکشنبه هفته جاری به نیویورک سفر کرد، در نخستین روز سفر خود دیداری صمیمی با ایرانیان مقیم آمریکا داشت ، برنامه کاری و فشرده رئیس جمهوری از صبح دوشنبه با مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان آغاز و با ملاقات با رئیس جمهوری بولیوی، دبیر کل سازمان ملل متحد، نخست وزیر سوئد، رئیس جمهوری فرانسه و رئیس جمهوری اتریش ادامه یافت، برنامه پایان بخش دوشنبه، نشستی با نخبگان سیاست خارجی آمریکا بود.
رئیس جمهوری صبح سه شنبه نیز نشستی با مدیران رسانه های همگانی آمریکا داشت و پس از آن دیدار گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا انجام داد و در ادامه با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری بلغارستان دیدار کرد و پس از آن برای شرکت در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار، راهی سازمان ملل شد.
عصر سه شنبه نیز رئیس جمهوری پس از دیدار با نخست وزیران پاکستان، نروژ و بلژیک، در یک نشست صمیمی با رهبران مسلمان آمریکا شرکت کرد که این نشست با اقامه نماز مغرب و عشاء و صرف شام پایان یافت.
رئیس جمهوری صبح چهارشنبه نیز دیدار و گفتگو با نخست وزیر انگلیس داشت و پس از آن در جمع سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.
تمام دیدارهای دوجانبه روحانی به استثنای دیدار با نخست وزیر انگلیس که در مقر سازمان ملل متحد انجام گرفت، در هتل محل اقامت او برگزار شد، پایان بخش برنامه های روز چهارشنبه نیز شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی بود..
سیام**1053**9121 خبرنگار: حمید شریفی کیا*انتشار: محتشمی پور