اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی، پایتخت ایتالیا را دچار هرج و مرج کرد

 اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی، پایتخت ایتالیا را دچار هرج و مرج کرد  7مهر-96
رم - ایرنا - اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل عمومی که از صبح امروزجمعه آغاز شده است، پایتخت ایتالیا را دچار هرج و مرج کرد.
به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا در رم، در پی فراخوان اتحادیه های کاری، کارکنان بخش حمل و نقل عمومی (اتوبوس، ترام و مترو) شهر رم از ساعت 8:30 صبح امروز به وقت محلی (11 به وقت تهران) به مدت چهار ساعت دست از کار کشیدند که منجر به ایجاد هرج و مرج و ترافیک های سنگین و سرگردانی مسافران شده است.
اتحادیه های کاری 'USB' 'Confederali' و 'Faisa Cisal' در ابتدا قصد برگزاری یک اعتصاب 24 ساعته داشتند که بعدا تصمیم به کاهش ساعات اعتراض گرفته شد.
اعتصاب امروز باعث ایجاد صف های طویل مقابل ایستگاه ها، ترافیک های سنگین و سرگردانی مسافرانی شد که اغلب اطلاعی از برگزاری این اعتراض نداشته و ساعت ها مقابل ایستگاه ها در انتظار ماندند.
اتحادیه های کارگری دلیل برگزاری این اعتصاب را اعتراض علیه تصمیمات شرکت حمل و نقل عمومی پایتخت موسوم به 'اتک' خوانده که با بدهی های انباشته شده خود که به بیش از یک میلیارد و 350 میلیون یورو می رسد، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و 12 هزار کارمند آن نیز در خطر از دست دادن شغل قرار دارند.
کارکنان بخش حمل ونقل عمومی شهر رم، روز 21 شهریور ماه نیز دست به یک اعتصاب 4 ساعته زدند.
در شهر رم پایتخت ایتالیا 75 درصد از مسافران شهری با استفاده از 384 خط اتوبوس و قطار شهری جابجا می شوند، این خطوط شامل 7068 ایستگاه می شود که در مجموع 3 هزار و 571 کیلومتر را تحت پوشش دارند که با استفاده از 2715 وسیله نقلیه، یک هزار و 132 میلیون مسافر را در سال جابجا می کنند.
سالانه 322 میلیون مسافر در شهر رم (معادل 22 درصد از کل مسافران) از 3خط مترو که با 48 قطار بیش از 36 کیلومتر را تحت پوشش دارد، جابجا می شوند. همچنین 51 میلیون مسافر نیز در سال با استفاده از 84 قطار راه آهن شهری و برون شهری جابجا می شوند.
اروپام**461 ** ناشر: فریبا مدنی