قدیمی‌ها پرچم را به تازه واردها سپردند!

گزارش ایسنا از حال و هوای "نو دانشجویان" دانشگاه تهران؛

قدیمی‌ها پرچم را به تازه واردها سپردند! 29شهریور-96

 ولی در کابینه دولت و سایر نهادهای حکومتی ازاینگونه خبرها وجودندارد.

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران امروز میزبان نودانشجویان پُرشوری بود که پس از سالها تلاش و کوشش آمده بودند تا ثمره زحمات خود را ببینند و راهی نو و فصل جدیدی از زندگی را آغاز کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، از نخستین ساعات صبح امروز خیابان انقلاب و اطراف دانشگاه تهران شلوغ‌تر از روزهای عادی بود و ترافیک این منطقه بیشتر از سایر روزها بود. امروز دانشگاه تهران پر بود از شور و هیجان دانشجویان جدیدالورودی که با نگاه‌های پیروزمندانه در محوطه این دانشگاه قدم می‌زدند و خود را در کسوت دانشجو بر سر کلاس‌های دانشگاه تصور می‌کردند.
دانشگاه تهران همچنین امروز میزبان خانواده های دانشجویان جدیدالورودی بود که از سایر شهرها آمده بودند تا در این روز مهم در کنار فرزندانشان باشند و آن ها را یک قدم بیشتر در پیشرفت، استقلال و موفقیت همراهی کنند.
حدود ساعت 9 صبح جشن دانشجویان جدیدالورود در محوطه مصلای دانشگاه تهران آغاز شد و در این محل دانشجویان توانستند برای اولین بار رییس و معاونین دانشگاه را ملاقات کنند و بشناسند و سخنرانی های مسئولین دانشگاه را برای خوش آمدگویی بشنوند.
در این جشن همچنین طی حرکت نمادین زیبایی، پرچم دانشگاه تهران توسط دانشجویان قدیمی این دانشگاه به نماینده‌ای از طرف دانشجویان جدید الورود سپرده شد تا از این پس آنها مسئولیت پیشبرد اهداف علمی و فناوارنه را در این دانشگاه بر عهده گیرند.
همچنین در آیین جدیدالورودی های دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان با دمام زنی به پیشواز ماه محرم رفتند و در ادامه مراسم نیز از رتبه‌های برتر کنکور که دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده بودند تقدیر شد.
امروز نه تنها برای نودانشجویان دانشگاه تهران بلکه برای مسئولان دانشگاه نیز روز بزرگ و مهمی بود چرا که افرادی امروز در دانشگاه تهران حضور داشتند که تک تک آنها در آینده می‌توانند افراد مهم و سرنوشت‌سازی برای کشور باشند و روزها و رخدادهای مهمتری را در کشور رقم بزنند.
به گزارش ایسنا، در این مراسم دکتر مجید سرسنگی طی سخنانی اظهار کرد: دانشگاه تهران همواره نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگی و علمی کشور داشته و دانش آموختگان فرزانه و توانمندی را به کشور تقدیم کرده است.
وی ادامه داد: دانشگاه تهران مرکز علم و دانش از گذشته‌های دور در کشور بوده است و فرصت حضور ورودی های جدید، فرصت ممتازی است تا در این دانشگاه در کنار علم آموزی در سایه توجه این دانشگاه تمام استعداد و ابعاد وجودی خود را توانمند کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران خطاب به نودانشجویان این دانشگاه تصریح کرد: بی‌شک نسل شما پس از فراغت از تحصیل نقش مهمی در پیشرفت کشور خواهید داشت.
برخی می‌خواهند بین علم و دین فاصله بیندازند
 در ادامه این مراسم حجت الاسلام کرمی رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز طی سخنانی اظهار کرد: این دانشگاه قله و الگویی برای دانشگاه‌های دیگر است و اساتید برجسته ای از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و در همین دانشگاه تدریس کردند.

وی ادامه داد: حضور در دانشگاه تهران نعمت کمی نیست و باید شکر ان را به جای آورد.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به اینکه برخی می خواهند بین علم و دین فاصله بیاندازند گفت: علم و دین جدا از هم نیستند و دومین نکته ای که در کنار علم اثر بخش است ایمان است.
وی افزود: اگر اقتدار و استقلال می خواهیم باید به طور طبیعی به سراغ علم برویم.
کرمی اظهار کرد: ارتباط کاری ما از امروز با دانشجویان جدیدالورود آغاز میشود و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به مقوله فرهنگ توجه جدی داشته باشیم و به طور کلی لزوم توجه به مقوله فرهنگ در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: رسالت دانشجویان این است که علاوه بر علم آموزی خود را برای خدمت رسانی آماده کنید و فقط برای ادای تکلیف مسئولیت خود را انجام ندهند بلکه با عشق به فعالیت خود ادامه دهند.
متوجه مسئولیت خطیر خود در مقابل دانشجویان جدید الورود هستیم
 رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: ما متوجه مسئولیت خطیر خود در قبال دانشجویان ورودی جدید و خانواده های آن ها هستیم و باید شرایط لازم را برای دانشجویان جدید و برای رسیدن آنها به قله های بلند توسعه و پیشرفت علم و فناوری فراهم کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود نیلی رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز شاهد پیوستن بیش از 4 هزار جوان فرهیخته، با ادب و با فرهنگ به دانشگاه تهران هستیم و امروز برای این دانشگاه روز بزرگی است.
وی ادامه داد: تصویر آینده کشور در چهره امروز نودانش آموختگان دیده می شود و همانگونه که پیشرفت های امروز ایران در حوزه های علمی و فرهنگی، ادبی و هنری در رشته های دیگر مرهون دانش آموختگان  دانشگاه های این کشور به ویژه دانشگاه تهران است.
رییس دانشگاه تهران اظهار کرد: همان گونه که اساتید این دانشگاه آثار ماندگاری را در کشور از خود به جا گذاشتند قطعا آینده کشور مرهون فعالیت های نو دانش آموختگان امروز است.
وی با بیان اینکه بیشترین سهم را به نسبت اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران در کشور به خود اختصاص داده است گفت: امروز دانشگاه تهران بالاترین رده های جهانی را در بین دانشگاه های ایران  در دنیا به خود اختصاص داده است.

نیلی اظهار کرد:  امیدواریم دانشجویان جدید همچون دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه تهران آثار ماندگاری را در دفاع مقدس و سایر حوزه ها از خود به جای بگذارندو محور توسعه پایدار باشند.
رییس دانشگاه تهران گفت: ما متوجه مسئولیت خطیر خود در قبال دانشجویان ورودی جدید و خانواده های آن ها هستیم و باید شرایط لازم را برای دانشجویان جدید و برای رسیدن آنها به قله های بلند توسعه و پیشرفت علم و فناوری فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه وارد دانشگاه های نسل سوم و پهارم می شویم گفت: دانشگاه تهران پیش قراول دانشگاههای نسل سوم و چهارم است و هم سو و هم راستا با پیشرفته ترین دانشگاه های جهان حرکت می‌کند.
وی تاکید کرد: دانشگاه تهران بیشترین جمعیت دانشجوی غیرایرانی در ایران را دارد و بیشترین تعاملات علمی با دنیا را برقرار کرده است.
نیلی با اشاره به موضوع اشتغال  و خلق ثروت در جامعه گفت: دانشگاه فقط برای دستاوردها و توسعه علمی ایجاد نشده است و یکی از نشانه های دانشگاه های معتبر خدمت به جامعه است.
رییس دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه با جامعه یکی است و تعامل با جامعه یکی از محورهای اصلی است و باید دانشگاه دانشجویان کار آفرین را تربیت کند و از بدو ورود دانشجویان خلاقیت و نوآوری را در آن ها شکل دهد.
وی با بیان اینکه  فرق دانش آموز و دانشجو در خلاقیت و نوآوری است گفت: ما سعی می کنیم در دانشگاه کسب و کار نو آورانه را به دانشجویان یاد دهیم و یکی از داشته های دانشگاه تهران در این زمینه پارک علم و فناوری است که روز به روز گسترش می‌یابد.نیلی با اشاره به تعامل دانشگاه تهران در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و علمی و سیاسی افزود: دانشگاه تهران یکی از با اخلاق ترین نهاد های دانشجویی در کل کشور است و یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دانشگاه دنبال می‌شود اخلاق حرفه ای است و خوشحالیم که بگویم با اخلاق‌ترین و با فرهنگ ترین دانشجویان در دانشگاه تهران حضور دارند