وزیر ارتباطات از همکاری با شهرداری تهران برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه خبر داد

وزیر ارتباطات از همکاری با شهرداری تهران برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه خبر داد 30شهریور-96
بااین حساب شهردار تهران  هم می خواهد فعالیت اطلاعاتی و شنود و.... داشته باشد.
تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برخی موانع توسعه نسل پنجم تلفن همراه اشاره کرد و از آغاز همکاری با شهرداری تهران برای در گیر کردن این نهاد در توسعه نسل پنجم تلفن همراه خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در مراسم تاثیر اقتصادی نسل پنجم تلفن همراه و آزمایش نخستین شبکه کامل نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل، در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال اتخاذ راهی هستیم تا شهرداری تهران با منتفع شدن از توسعه ارتباطات بیشتر در این بخش فعال شود.
وزیر ارتباطات یکی از مشکلات در این باره را نصب سایت های تلفن همراه دانست و اضافه کرد: نصب این سایت ها با مخالفت مردم به دلیل نگرانی از تشعشعات همراه است.
وی با بیان این که تلاش می شود با پایش مستمر تشعشع ها با کمک سازمان انرژی اتمی، اعتماد مردم جلب شود، گفت: افزایش اعتماد مردم، سبب توسعه نسل های تلفن همراه در کشور است.
وزیر ارتباطات یکی دیگر از موانع توسعه نسل چهارم تلفن همراه را انحصار مخابرات در توسعه فیبر نوری دانست و گفت: ورود سایر شرکت ها و ایجاد رقابت به حل این مشکل خواهد انجامید.
عضو هیات دولت درباره روند اصلاح تعرفه اینترنت ثابت نیز گفت: بررسی ها در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم بزودی نتایج آن در اختیار کمیسیون تنظیم مقررات قرار گیرد.
وی ادامه داد: تلاش می شود تا پایان یکصد روز نخست دولت دوازدهم مدل مناسبی در این باره طراحی شود.
آذری جهرمی اعتراض های مردمی را یکی از عوامل متوقف شدن مدلی دانست که در اواخر دولت یازدهم در این باره طراحی شده بود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: در اصلاح تعرفه، رویکرد کاهش قیمت اینترنت زیرساخت و کاهش قیمت انتقال مخابرات و تعیین تعرفه ترجیحی برای محتوای داخلی مد نظر است.
عضو هیات دولت با بیان این که در کمتر کشوری سرویس اینترنت ثابت به صورت حجمی عرضه می شود، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است سرویس غیر حجمی به کاربران عرضه شود.
وی درباره ایجاد محدودیت برای تلگرام و اجبار برای کوچ مردم به پیام رسان های دیگر گفت: چنین حرفی، منطقی به نظر نمی رسد اما باید دنبال راهکاری بود تا بازار برای پیام رسان های داخلی جذاب شده و با فعالیت بیشتر و ارایه خدمات مناسب از سوی آنها مردم به سمت پیام رسان های داخلی کشیده شوند.
وی گفت: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی، شرایطی ایجاد شود تا پیام رسان های داخلی از طریق ابزار های مناسب به خصوص ابزارهای مالی، اعتماد سازی و حذف مانع های حقوقی، بازار را تصاحب کنند.
وزیر ارتباطات درباره مشکل حذف برنامه های نرم افزاری ایرانی از برخی فروشگاه های نرم افزاری خارجی هم گفت: به طور جدی با همکاری وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستیم و به محض حصول نتیجه، اطلاع رسانی می شود.
وزیر ارتباطات درباره ایجاد چند شرکت سرآمد داخلی در بخش ارتباطات و فناوری به عنوان نشان برتر در عرصه جهانی نیز گفت: تا پایان دولت دوازدهم انتظار این مسایل را داریم گرچه در این زمینه اکنون با مشکل هایی در زمینه قانون کپی رایت، مقررات مالی و کسب و کارهای نوپا روبرو هستیم.
آذری جهرمی با تاکید بر تلاش برای رفع مشکل ها، انتظار ایجاد چنین شرکت هایی در مدت کوتاهی که از عمر دولت دوازدهم گذشته را نادرست دانست.
وی همچنین از تلاش برای حذف تدریجی وابستگی به برنامه های نرم افزاری خارجی با جایگزینی داخلی ها خبر داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2078**2022**
خبرنگار:محمد مهدی بهرامی*انتشار: محتشمی پور