در عراق انجام شد: ديدار عمار حكيم با آيت الله هاشمي شاهرودي

در عراق انجام شد: ديدار عمار حكيم با آيت الله هاشمي شاهرودي  13 شهریور -96
جدا شدن عمار حکیم از خزب الدعوه عراق که دست ساز  رژیم  قرون و سطایی ولایت فقیه درایران بود .همچنین فاصله گیری  مقتدا صدر  از رژیم ولایت فقیه ایران و گرایش به عربستان موحب وحشت زدگی خامنه ای شد .برای همین پس ازحذف ر فسنجانی آخوند شاهرودی عراقی جایگزین رفسنجانی د رمجمع مصلحت شد تاسپس مأموریت د اشته باشد به عراق سفر کندتاباد یدارهایی که برقرار می کند تلاش کندشکاف به و جودآمده در عراق بین عوامل سابق  پر شود.
عمار حکيم ، رئيس ائتلاف ملي عراق و همچنين مشاور نخست وزير و برخي مسئولان اين کشور با آيت الله هاشمي شاهرودي و دکتر محسن رضايي، رئيس و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کردند.
    آيت الله هاشمي شاهرودي، صبح يکشنبه 12 شهريور در ديدار عمار حکيم، رئيس ائتلاف ملي عراق گفت: نقش علما، حوزه هاي علميه و فتواي جهاد مرجعيت شيعه و نيز حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران در پيروزي هاي اخير ملت عراق در برابر داعش بسيار برجسته و تعيين کننده بوده است.

    رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در جريان جهاد عليه داعش، دينداري و انگيزه توجه به مسائل ديني در مردم تقويت شده است. عراق کشوري قدرتمند است؛ ما قدردان پيروزي ها و فداکاري هاي ملت عراق هستيم و نبايد اجازه داد قضاياي سياسي و اختلافات احتمالي سياستمداران بر روحيه مردم تاثير سلبي بگذارد؛ به همين جهت بايد خدمات و پيشرفت هاي انجام شده براي مردم تبيين شود. پيروزي در جنگ عليه داعش يک نعمت الهي است؛ چنان كه تشکيل حشدالشعبي و فتواي جهاد علماي شيعه نعمتي بزرگ بود.

    در اين ديدار که با حضور محسن رضايي برگزار شد، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شرايط امروز عراق شبيه به وضعيت ايران بعد از پايان جنگ است؛ چرا كه مسئله امنيت رو به بهبود گذاشته است و بايد با خدمت رساني به مردم، مسئله شناسي راهبردي و همبستگي ملي به سوي آينده حرکت کرد.

     دكتر محسن رضايي همچنين وحدت شيعيان را با اهميت خواند و ادامه داد: براي دستيابي به اين وحدت، نيازمند رسيدن به نگاه مشترک و درک راهبردي از تهديدها و فرصت هاي آينده و تفاوت مسائل امروز با مسائل و شرايط ديروز هستيم.

    در اين ديدار همچنين عمار حکيم،رئيس ائتلاف ملي عراق با خوش آمدگويي به آيت الله هاشمي شاهرودي و دکتر محسن رضايي، از حسن نظر، پيگيري ها و همراهي هاي مسئولان ايراني در قبال رويدادهاي عراق قدرداني كرد و به ارائه گزارشي از وضعيت سياسي - اقتصادي عراق پرداخت و در ادامه آرزو کرد که ملت عراق با عبور از دو تهديد تروريسم و مداخلات بيگانگان، بتواند نقش و سهم خود را در عزت و اقتدارجهان اسلام ،بيش از پيش ايفا کند.

    
    
وصي علمي شهيد صدر
    حسين شهرستاني، مشاور نخست وزير عراق و از سران حزب الدعوه که براي ديدار با آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به محل اقامت وي آمده بود، در جمع خبرنگاران گفت: امسال رويدادي بزرگ و به ياد ماندني براي عموم مردم به ويژه نسل اول مبارزان، شاگردان و علاقه مندان شهيد محمدباقر صدر رقم خورد و عراق حال و هوايي خاص پيدا کرد، چرا که بعد از سالها ديدگانشان به ديدار آيت الله هاشمي شاهرودي از علماي برجسته جهان تشيع روشن شد.

    مشاور نخست وزير عراق افزود: آيت الله هاشمي شاهرودي از مفاخر علمي ايران و جهان اسلام و برجسته ترين شاگرد شهيد محمدباقر صدر است و دوستي من با ايشان به ارتباط مان با شهيد صدر برمي گردد زيرا آيت الله شاهرودي در واقع وصي علمي آن شهيد بزرگوارند.

    وزير نفت سابق عراق همچنين گفت: آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوري اسلامي ايران، چهره اي برجسته بودند و پس از درگذشت ايشان، رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام به عهده آيت الله شاهرودي گذاشته شده است که از مفاخر علمي ايران و جهان اسلام، از نوابغ حوزه نجف و از رجال خبره مذهبي، علمي و سياسي جهان اسلامند و بدون شک در جايگاه رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز همچون گذشته منشا برکات فراوان براي ملت ايران خواهند بود.

    به گزارش تسنيم، اقشار مختلف مردم کربلا که از سفر آيت الله هاشمي شاهرودي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و محسن رضايي، دبير اين مجمع به کربلا مطلع شده بودند، به محل اقامت ايشان آمده و با ايشان ديدار کردند که از جمله شخصيت هاي مطرح در اين ميان مي توان به آقايان عقيل الطريحي استاندار کربلا، حسين شهرستاني مشاور نخست وزير عراق، شيخ زهيري مشاور نخست وزير، نصيف جاسم رئيس شوراي استاني کربلا به همراه 27 نفر اعضاي شوراي استاني کربلا، سرتيپ قيس محمداوي فرمانده عمليات فرات اوسط، سرتيپ احمد زويني فرمانده پليس کربلا، مازن ياسري مدير شهرداري هاي استان کربلا و مسئولان گروه هاي سياسي و هيئات مذهبي کربلا اشاره کرد.