خبرگان باید پیشاپیش دیگران جوانان را زیر بال و پر خود بگیرند


جنتی در حرم امام راحل:

30شهریور-96

بیچاره طوطی پیر هرروز بیشتر به ریشخند گرفته می شود برای اینکه آشکارا بلندگوی تبلیغاتی ارگان های سرکوبگر واهرم چماق علیه دولت روحانی شده است.برای اینکه نگفته تا فسیل های چندشغله ای همچون وی وجوددارد جابرای جوانان نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خبرگان باید پیشاپیش دیگران در حرکت باشد و جوانان را زیر بال و پر بگیرد و فطرت اسلامی این‌ها را که آماده روحیه جهادی هستند، شکوفا کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت الله جنتی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در محل مرقد امام ضمن تشکر از خداوند برای توفیق این زیارت که هر سال نصیب آنها می‌شود، گفت: درباره امام هرچه فکر می‌کنم ناراحت می‌شوم که در عین اینکه سال‌های سال در خدمت ایشان بودیم او را نشناختیم. هرچه پیش می‌رود بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که ایشان را نمی‌شناسیم. به شما عزیزان توصیه می‌کنم آثار کتبی ایشان مثل چهل حدیث را مطالعه کنید. ایمان آدم زنده می‌شود و حس می‌کند این تجدید ایمان ادامه دارد و ما باید از تربیت‌های عرفانی ایشان استفاده کنیم. من این را به خودم توصیه می‌کنم و مایلم هرچه بیشتر مطالعه کنم. هروقت این آثار را مطالعه می‌کنم حالت دیگری به من دست می‌دهد.
جنتی با بیان اینکه یک مساله‌ای که این اواخر به آن فکر می‌کردم این است که در هر زمانی کافر و منافق و مومن و فاسق هست و این‌ها همیشه هستند، گفت: منتها منافقان زمان با هم فرق می‌کنند؛  اما این رشته ادامه دارد. آیات قرآن در هر زمانی مخاطب خود را دارد. درباره مؤمنین آن زمان با آیات مؤمنین حرف می‌زند و با کافر و فاسق همین طور.  من در آیات قرآن نگاه کردم ببینم آیاتی که درباره امام  نازل شده چیست. مثلا آیاتی هست درباره مؤمنین، درباره مجاهدین و درباره مخلصین. این‌ها با امام تطبیق دارد.
وی مجموعه‌ای از آیات که مصداق آن ویژگی های شخصیتی حضرت امام است ذکر کرد و گفت : رهبری جمله‌ای از امام نقل می‌کردند و می‌فرمودند من با امام صحبت می‌کردم گفتم شما نگران فلان چیز هستید گفتم شما می‌ترسید؛ امام گفت من از هیچ کسی نمی‌ترسم. واقعا هم این جور بود این جراتی بود که در ایشان بود.
جنتی بخشی نامه امام برای حجاج را قرائت کرد و گفت: از نظر امام دشمن و دوست چه بود و چه وظیفه‌ای را برای مؤمنین و طرفداران خودش پیش بینی می‌کرد؟  امروز کمتر کشوری است که مانند ایران سرنوشت خود را خود بر اساس اسلام عزیز تعیین می‌کند و خدا از این بابت بر ما منت نهاده است.
وی با تاکید بر اینکه ما باید آثار امام  را بخوانیم و خودمان را بسازیم، گفت: اگر می‌خواهیم دیگران را بسازیم هم اول باید خودمان را بسازیم و نیاز داریم روحیه جهادی و ایثارگری تقویت شود. زمینه این مساله در جوانان آماده است به شرط اینکه ببینند ما حرف از دلمان بر می‌آید و عمل ما تصدیق می‌کند حرف ما را. خبرگان در این قضیه باید پیشاپیش دیگران در حرکت باشد و جوانان را زیر بال و پر بگیرد و فطرت اسلامی این‌ها را که آماده روحیه جهادی هستند، شکوفا کند و این کاری است که باید از امام درس بگیریم.
جنتی با بیان اینکه من مایل بودم حاج حسن آقا اینجا بود و می‌گفتم که در این مساله نقش بیت امام مهم است، گفت: آنها هستند که پیشاپیش همه باید همه مسائل را مرتب بگویند. این کار را با صدا و سیما هم می‌توانیم هماهنگ کنیم که به هر مناسبتی این‌ها را بخواند. مثلا همین پیام حج فقط برای حج نیست صحیفه نور پر از نور است. باید از این‌ها استفاده کرد.