عبادت پر رمز و راز حج /چاره مادي گرايي و آتش افروزي نظام سلطه

اوین نامه ی کیهان 11 شهریور - 96
عبادت پر رمز و راز حج /چاره مادي گرايي و آتش افروزي نظام سلطه
ولي امر مسلمين در پيام به كنگره عظيم حج تاكيد كردند

زمستان رفت وروسیاهی بر ذغال ماند .مراسم حج تمام شد ورسوایی وبی اعتباری بیشتر برای سیدعلی خامنه ای رهبرانتصابی ولی فقیه برجای گذاشت .برای اینکه ازجایگاه پوشالی رهبر ام القرای جهان اسلام  فتوا داده بود که مسلمانان باید درمراسم حج شعار اصل برائت برمشرکین علیه آمریکا واسراییل و عربستان سردهند و از ملت فلسطین حمایت کنند .ولی پیامش گوش شنوایی نداشت چون مراسم بدون اجرای پیام خامنه ای اجراشد . بهمین دلیل درشرایطی که دولت با تفنگ وموشک ورسانه پاسداران بادولت روحانی برای باج گیری بیشترمزایای اقتصادی سرشاخ شده است .ولی تیترصفحه اول اوین نامه ی کیهان  سربازجوشریعت نداری به نقل از خامنه ای  چنین است :  عبادت پر رمز و راز حج /چاره مادي گرايي و آتش افروزي نظام سلطه خامنه ای در پيام به كنگره عظيم حج تاكيد كردند




حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به حجاج بيت الله الحرام، با اشاره به سياست هاي تفرقه افکنانه نظام سلطه در ميان مسلمانان، وظيفه روساي کشورهاي اسلامي و همه نخبگان جهان اسلام را ايجاد وحدت، آگاه سازي ملت ها و متوقف کردن فوري فجايع تلخ در کشورهاي اسلامي خواندند و خاطرنشان کردند: دفاع از فلسطين و همراهي با ملتي که نزديک به هفتاد سال است براي کشور غصب شده خود مبارزه مي کند، مهم ترين وظيفه همه ما است.
    
    
متن اين پيام که صبح پنج شنبه از سوي حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر نماينده وليّ فقيه و سرپرست زائران ايراني در مراسم برائت از مشرکان در صحراي عرفات قرائت شد، به شرح زير است:
    
بسم الله الرّحمن الرّحيم
    
و الحمدلله ربّ العالمين و الصّلاهًْ و السّلام علي سيّدنا محمّد خاتم النّبيّين و آله الطّاهرين و صحبهًْ المنتجبين.
    
خداي بزرگ را سپاس مي گويم که امسال نيز سعادت حج گزاري را به خيل انبوه مومنان از سراسر جهان عطا فرمود تا از اين سرچشمه گوارا و فيّاض برخوردار شوند و در روزها و شبهايي که ساعات مغتنم و مبارکش، همچون اکسيري معجزه گر مي تواند دلها را منقلب و جانها را پاکيزه و مزيّن سازد، در مجاورت خانه با عظمت خداوند و مواقيتِ عبادت و خشوع و ذکر و تقرّب باشند.
    
حج، عبادتي پُر راز و رمز، و بيت شريف، جايگاهي سرشار از برکات الهي و مظهر آيات و بيّنات حضرت حق متعال است. حج مي تواند بنده مومن و اهل خشوع و تدبّر را به مقامات معنوي نائل سازد و از او انساني والا و نوراني بسازد؛ همچنان که مي تواند از او عنصري بابصيرت و شجاع و اهل اقدام و مجاهدت پديد آورد. هر دو سوي معنوي و سياسي و فردي و اجتماعي در اين فريضه بي نظير، بسي برجسته و نمايان است و جامعه مسلمان، امروز به هر دو جنبه بسي نيازمند.
    
از سويي، جادوي مادّي گرايي، با بهره گيري از ابزارهاي پيشرفته، در حال اغواگري و تباه سازي است، و از سويي سياستهاي نظام سلطه در کارِ فتنه انگيزي و آتش افروزي ميان مسلمانان و تبديل کشورهاي اسلامي به دوزخ ناامني و اختلاف است. حج مي تواند داروي شفابخش اين هر دو ابتلاي عظيم امّت اسلامي باشد؛ هم دلها را از زنگارها پاک و به نور تقوا و معرفت منوّر سازد، و هم چشمها را بر روي واقعيّتهاي تلخ دنياي اسلام باز کند و عزمها را براي مقابله با آن راسخ و گامها را استوار و دستها و ذهنها را آماده به کار نمايد.
    
امروز دنياي اسلام دچار ناامني است؛ ناامني اخلاقي و معنوي، و ناامني سياسي. عامل عمده، غفلت ما و هجوم بي رحمانه دشمنان است. ما در برابر هجوم دشمن نابکار به وظيفه ديني و عقلي خود عمل نکرديم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَي الکُفّار» را از ياد برديم، و هم «رُحَمآءُ بَينَهُم»(۱) را. نتيجه آن است که دشمن صهيونيست در قلب جغرافياي جهان اسلام در حال فتنه گري است و ما غافل از وظيفه قطعيِ نجات فلسطين، به جنگ داخلي در سوريه و عراق و يمن و ليبي و بحرين، و مواجهه با تروريسم در افغانستان و پاکستان و غيره سرگرميم.
    
روساي کشورهاي اسلامي و نخبگان سياسي و ديني و فرهنگي در دنياي اسلام، وظايف سنگين بر دوش دارند: وظيفه ايجاد وحدت و برحذر داشتن همگان از ستيزه گري هاي قومي و مذهبي؛ وظيفه آگاه سازي ملّتها از شيوه هاي دشمني و خيانت استکبار و صهيونيسم؛ وظيفه تجهيز همگان براي مقابله با دشمن در ميدانهاي گوناگون جنگ نرم و سخت؛ وظيفه متوقّف سازي فوري وقايع فاجعه بار در ميان کشورهاي اسلامي که امروز نمونه هاي تلخ آن همچون حوادث يمن، در سراسر جهان مايه اندوه و اعتراض است؛ وظيفه دفاع قاطع از اقلّيّتهاي تحت ستم مسلمان، همچون مظلومان ميانمار و غيره؛ و از همه مهم تر وظيفه دفاع از فلسطين و همکاري و همراهي بي چند و چون با ملّتي که نزديک به هفتاد سال است براي کشور غصب شده خود مبارزه مي کند.
    
اينها وظايف مهمّي بر دوش همه ما است. ملّتها بايد آن را از دولت هاي خود مطالبه کنند و نخبگان بايد با عزم راسخ و نيّت خالص در راه تحقّق آن بکوشند. اين کارها مصداق قطعي نصرت دين خدا است که بي شک بر طبق وعده الهي، نصرت خدا را به همراه خواهد داشت.
    
اينها بخشي از درسهاي حجّ است و اميدوارم آن را فهم و بدان عمل کنيم.
    
حجّ مقبول براي همه شما مسئلت مي کنم و ياد شهيدان منا و مسجدالحرام را گرامي مي دارم و علوّ درجات آنان را از خداوند رحيم و کريم طلب مي نمايم.
    
والسّلام عليکم و رحمه ًْالله
    
سيّدعلي خامنه اي 
    
هفتم شهريور ۱۳۹۶ 
    
هفتم ذي الحّجه ۱۴۳۸ 
    
    1)
سوره فتح، بخشي از آيه ۲۹؛ «... بر کافران، سختگير [و] با همديگر مهربانند...»