نخست وزیرعراق:رسانه های حزبی اربیل خشونت را ترویج نکنند

 نخست وزیرعراق:کنترل کشور،وظیفه دولت مرکزی است/ رسانه های حزبی اربیل خشونت را ترویج نکنند 8 آبان - 96
حیدر عبادی به جای اینکه پای حضور پاسدار تروریست قاسم سلیمانی و سپاه قدس در عراق را قطع کند که عامل بی ثباتی وناامنی عراق است . همچنین مزدوران در خدمت سپاه قدس واهدافش درعراق و سوریه ا لحشد الشعبی را مهار کند تا با تهاجم نظامی به کردستان عراق مرتکب جنایت علیه بشریت نشود اما اخطار کرده  رسانه های حزبی اربیل خشونت را ترویج نکنند
تهران- ایرنا - حیدر العبادی نخست وزیرعراق شامگاه یکشنبه با وزیرخارجه انگلیس تلفنی گفت و گو و تاکید کرد : دولت مرکزی باید بر سراسر کشور و گذرگاه های مرزی کنترل داشته باشد.
به گزارش روزدوشنبه ایرنا، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیرعراق شب گذشته (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی نخست وزیر این کشور یکشنبه شب با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس درباره پیروزی کسب شده علیه تروریسم و استقرار نیروهای فدرال در استان کرکوک و دیگر مناطق و همچنین مسایل سیاسی و امنیتی گفت و گو کرد.
وی تاکید کرد: دولت مرکزی باید بر سراسر کشور و گذرگاه های مرزی کنترل داشته باشد اما طرف کردی در اجرای این امر 'کند' عمل می کند.
وی افزود: دولت عراق باید کنترل گذرگاه های صادرات نفت به ترکیه را در دست گیرد و اگر این اقدام صورت نگیرد بحران وخیم تر خواهد شد.
نخست وزیرعراق گفت: دولت مرکزی نمی خواهد خونی ریخته و یا اوضاع بحرانی شود ولی کسانی که در اقلیم کردستان هستند و همچنین رسانه های حزبی در اربیل خشونت و کشتن نیروهای عراقی را تبلیغ و ترویج می کنند.
العبادی بر حاکمیت دولت مرکزی در ایجاد راه حل مسالمیت آمیز برای همزیستی عراقی ها با هم تاکید کرد و گفت : این امر بدون وجود نیروهای عراقی که از بروز تنش ها جلوگیری می کنند، غیرممکن است.
جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز در این گفت وگوی تلفنی از رهبری العبادی در مدیریت بحران و تمایلش به اعمال قانون تقدیر کرد و گفت: نیچروان بارزانی تمایل خود را به مذاکره در باره این مسایل اعلام کرده است.
خاورم**1408** 1064
مترجم: اکرم کرمی ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده