30 روستای ریگان در محاصره شن های روان

 30 روستای ریگان در محاصره شن های روان  6  دی-96
کرمان - ایرنا - فرماندار ریگان با اشاره به اینکه 30 روستای ریگان در محاصره شن های روان قرار دارد گفت: افزایش غلظت ریزگردها به همراه توفان شن 25 نفر را در ریگان راهی مراکز درمانی کرد.
امین باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وزش توفان شن در ریگان از صبح امروز افزود: تشدید غلظت ریزگردها برخی ساکنان این شهرستان را با مشکلات تنفسی مواجه کرده است.
وی ادامه داد:کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان - چابهار موجب کندی عبور و مرور در این محور شده است و نیروهای راهداری پلیس راه و پرسنل مراکز درمانی ریگان هم اکنون در حالت آماده باش قرار دارند.
باقری توصیه کرد: شهروندان تا فروکش کردن توفان شن و ریزگردها در منازل خود بمانند و ستاد بحران بزودی در محل فرمانداری ریگان تشکیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: منشا ریزگردها در ریگان بیابان های اطراف این شهرستان است و تاکنون اقدامات زیادی در زمینه مهار ریزگردها از جمله مالچ پاشی، کشت نهال و ایجاد بادشکن انجام شده که به دلیل افزایش کانونهای بحرانی در ریگان ناکافی است.
ریگان یکی از شهرستانهای کانون بحران ریزگردها و فرسایش بادی در استان کرمان است و تاکنون ریزگردها 16 روستا را در این شهرستان خالی از سکنه کرده و بیش از 50 روستا را در محاصره شنهای روان قرار داده است.
ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: پروانه امانی