گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم 5 دی - 96
توقف تولید 25 خودرو بی‌کیفیت
از اول دی‌ماه این خودروها تولید نخواهند شد MVM ۳۱۵ سدان و MVM ۵۵۰ تیگو ۵ سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲دوگانه سوز سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز آریو ۱۵۰۰ سی‌سی پژو پارس با موتور XUM وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز) آسا B ۵۰F لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰ جک J۵ هیوندای i۱۰
گفت‌و‌گو با مدیر کل نظارت سازمان استاندارد: تولید 18 خودرو دیگر سال آینده متوقف خواهد شد.
به گزارش ایران،«کنار گذاشتن ١٨ خودرو سواری و 7 خودروی سنگین» خبری بود که روز گذشته بازار خودرو و مردم را شوکه کرد.خودروهایی که سازمان ملی استاندارد دستور توقف تولید و واردات آنها را از ابتدای دی‌ماه داده است،صدای خیلی از خریدارانش را درآورده بود.کسانی‌که ١٨ مدل خودروی سبک را طی سال‌های اخیر خریداری کرده بودند مرتب از بی‌کیفیت بودن این خودروها صحبت می‌کردند.
با این توضیح و به رغم مقاومت خودروسازان دیگر خودروهای غیراستاندارد MVM ۳۱۵سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی‌سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵ وهیوندای i۱۰ از سوی شرکت‌های تولید کننده خودرو به فروش نمی‌رسد.در بین خودروهایی که دیگر نباید تولید شوند بیشترین سهم مربوط به شرکت‌های کرمان موتور،مدیران خودرو و سایپا است. البته این خداحافظی به 25 خودرو فعلی ختم نمی‌شود،سال آینده نیز در همین روزها تکلیف ١٨ خودرو دیگر مشخص خواهد شد.آنگونه که پیش‌بینی شده است تعداد قابل توجهی از خودروها دیگر اجازه تولید و واردات نخواهند داشت.

سازمان ملی استاندارد از سال ٩٣ برای حذف خودروهای غیراستاندارد برنامه‌ریزی کرد.لذا قدم به قدم با ارتقای سطح استانداردها خودروهایی که نتوانستند از سد استانداردها بگذرند کنار گذاشته شدند.برای سال آینده هم تعداد استانداردهای خودرویی به ٨٥ رسیده است،از این‌رو خیلی از خودروها نمی‌توانند استانداردهای سختگیرانه را پشت سر بگذارند. شرکت‌های خودرویی هم می‌دانند که سازمان ملی استاندارد از موضع خود عقب نشینی نمی‌کند و آنها چاره‌ای جز توقف تولید ندارند.

18خودرو دیگر هم در فهرست توقف
پیمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در گفت‌و‌گو اختصاصی با روزنامه ایران گفت:شرکت‌های خودرویی چند ماهی است که از کنار گذاشتن ١٨ خودرو سواری اطلاع داشتند.لذا خبر توقف تولید و واردات برای آنها جدید نیست.البته مقاومت‌های زیادی از سوی خودروسازان وجود داشت که این تصمیم گرفته نشود اما ما طبق وظایف قانونی خود حرکت کردیم. از این‌رو در این تصمیم هیچ اغماضی نخواهیم داشت و شرکت‌ها از اول دی‌ماه اجازه تولید خودروهای غیراستاندارد که به آن اشاره شده است را ندارند.

وی با بیان این‌که خودروسازان باید طبق زمانبندی تعیین شده،عملیات ارتقای کیفیت سایر محصولات خود را انجام دهند تصریح کرد:خودروهایی که امکان ارتقا به ٨٥ استاندارد جدید را نداشته باشند سال آینده کنار گذاشته خواهند شد.لذا به نظر می‌رسد در همین تعدادی که روز گذشته اطلاع‌رسانی شد،دی‌ماه سال آینده با خودروهای داخلی و وارداتی خداحافظی کنیم چرا که امکان پاس کردن استانداردها را ندارند.

وی با بیان این‌که در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو مصوب شد، خودروسازان از ابتدای دی‌ماه، تولید خودروهای غیراستاندارد را متوقف کنند خاطرنشان کرد:اگر از بین ١٨ خودروی عنوان شده،خودرویی به فروش برسد،قطعاً جزو موجودی انبار است.شماره شاسی خودروها با پلیس هماهنگ شده است.لذا هیچ تخلفی صورت نخواهد گرفت.چرا که تنها ثبت نامی‌های قبل از دی‌ماه می‌توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

پیرایش در ادامه گفت‌و‌گوی خود به این موضوع اشاره کرد که تعهد شرکت‌های خودرو یی به ثبت نام‌های قبلی به قوت خود باقی است.بر این اساس اگر از بین ١٨ خودرو سواری،مردم در انبارهای خودروسازان محصولی دیدند قبل از ابتدای دی‌ماه بوده است.ما در این خصوص نظارت کافی داریم.
اگر کسی خودروهای غیراستاندارد اعلام شده را در خطوط تولید دید به سازمان استاندارد اطلاع دهد. وی با بیان این‌که جلسات مختلف با ایران خودرو و سایپا گذاشته شد تا محصولات غیراستاندارد خود را از خط تولید خارج کنند اظهار داشت:خودروسازان برای محصولاتی که کنار گذاشته شده است هنوز جایگزینی در نظر نگرفتند،تصور می‌کنم پایان سال‌جاری برخی از شرکت‌ها خودروهای جدید و جایگزین خود را معرفی کنند.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این سؤال که خودروهایی که غیراستاندارد عنوان شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت دو ستاره دریافت کردند،حال این امر با غیراستاندارد بودن خودرو‌ها منافات ندارد متذکر شد: ستاره خودروها بی‌ارتباط با استاندارد نیست و بازرسی‌هایی که برای ارائه ستاره صورت می‌گیرد از طرف مجموعه همکار ما است.اما شاخص‌های سازمان استاندارد با شرکت بازرسی کیفیت متفاوت است.به عنوان مثال شرکت بازرسی کیفیت خودروها را سه ماه بعد از تحویل مورد بررسی قرار می‌دهد (از سوی مردم)که چه ایرادهایی داشته است و با توجه به سایر شاخص‌ها ستاره می‌دهد اما استاندارد مسائل کیفیت جهانی را در نظر می‌گیرد.

وی با بیان این‌که خودروسازان به صورت اتوماتیک وار برای ارتقای کیفیت خودرو‌ها اقدام نمی‌کنند گفت:اگر سازمان ملی استاندارد در این حوزه ورود نکند کیفیت خودروها در مسیر ارتقا قرار نمی‌گیرد.باید پذیرفت بخشی از این مشکل به جهت رقابتی نبودن بازار است.اگر بازار خودروهای کمتر از ٦٠ میلیون تومان رقابتی بود کیفیت خودروها افزایش پیدا می‌کرد.

خودروسازان زیر بار نمی‌روند
این اتفاق باعث شد تأثیر حذف ١٨ خودرو سواری را از فعالان بازار هم پیگیری کنیم.محمد ساجدی یکی از کارشناسان بازار خودرو در ابتدای صحبت هایش اجرای این قانون را محال خواند و گفت:بعید می‌دانم خودروسازان،١٨ خودرو را کنار بگذارند چرا که سود آنها در فروش خودروهایی چون ٤٠٥ و پراید است.اما اگر چنین امری اتفاق بیفتد قیمت خودروهای غیراستاندارد در بازار با کاهش قیمت موقت روبه‌رو خواهد شد اما سایر خودروها در بازار گران می‌شود.

وی ادامه داد:کاهش قیمت خودروهای کنار گذاشته شده ادامه‌دار نخواهد بود.این امر تا زمانی است که محصول جدید وارد بازار شود.اگر محصول جدید معرفی نشود قیمت آن خودروها هم گران خواهد شد چرا که مردم دنبال خودروهای ارزان قیمت هستند و برایشان کیفیت در رتبه‌های پایین‌تر است.وقتی چنین اتفاقی رخ دهد قیمت ١٨ خودرو هم گران خواهد شد.وی تأکید کرد:بازار هنوز هیچ واکنشی به توقف خط تولید ١٨ خودرو سواری نشان نداده است.

واکنش‌های خودروسازان
در حالیکه سازمان ملی استاندارد یکی از بزرگترین اقدام‌های ملی خود را انجام داده است خودروسازان واکنش نشان دادند و این اقدام به مذاقشان خوش نیامده است.یکی از شرکت‌ها عنوان کرده است که ما تاکنون مصوبه توقف تولید و واردات برخی از محصولات خود که اکنون لقب غیراستاندارد را گرفته است از سازمان ملی استاندارد دریافت نکردیم.لذا معلوم نیست که این مصوبه با موافقت کدام بخش‌ها بوده است.

یکی دیگر از شرکت‌ها نیز عنوان کرد:تمام خودروها مطابق با استاندارد است و هیچ مشکلی در واردات و یا حتی شماره‌گذاری وجود ندارد لذا به نظر می‌رسد که سازمان ملی استاندارد اشتباه کرده است.

در این میان خودروهای سنگین هم از ذره بین سازمان ملی استاندار در امان نبودند.بر این اساس کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳
LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA‌،کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰،کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا، خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای دی‌ماه سال‌جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبه‌رو شده‌اند.
در جریان ماجرایی تلخ و دلخراش، مادری پس از پرتاب دختربچه 10 ساله‌اش از پنجره طبقه پنجم یک ساختمان در رضوانشهر، درحالی که نوزاد شیرخواره‌اش را در آغوش گرفته بود درمقابل چشمان وحشتزده رهگذران ازهمان پنجره پایین پرید. لحظاتی قبل از این واقعه هولناک، رهگذران و ساکنان منطقه فریاد‌های «منو نکش، منونکش» دختر بچه‌ای را شنیدند.
دخترک در حالی که فریاد می‌زد و با التماس از مادرش می‌خواست او را به پایین پرتاب نکند ولی ناگهان از طبقه پنجم سقوط کرده و روی یک خودروی سمند سفید رنگ افتاد و بعد هم روی کف آسفالت خیابان بی‌حرکت ماند.
به گزارش ایران، در جریان ماجرایی تلخ و دلخراش، مادری پس از پرتاب دختربچه 10 ساله‌اش از پنجره طبقه پنجم یک ساختمان در رضوانشهر، درحالی که نوزاد شیرخواره‌اش را در آغوش گرفته بود درمقابل چشمان وحشتزده رهگذران ازهمان پنجره پایین پرید. لحظاتی قبل از این واقعه هولناک، رهگذران و ساکنان منطقه فریاد‌های «منو نکش، منونکش» دختر بچه‌ای را شنیدند.
دخترک در حالی که فریاد می‌زد و با التماس از مادرش می‌خواست او را به پایین پرتاب نکند ولی ناگهان از طبقه پنجم سقوط کرده و روی یک خودروی سمند سفید رنگ افتاد و بعد هم روی کف آسفالت خیابان بی‌حرکت ماند.

این حادثه هولناک ظهردیروز در برابر چشمان حیرت زده رهگذران و ساکنان محل اتفاق افتاد که مادر و فرزند شیرخواره‌اش پس از سقوط بر کف خیابان کشته شدند، اما دختر بچه 10 ساله این خانواده به‌ دنبال سقوط از پنجره به‌ طور معجزه آسا روی سقف یک خودرو فرود آمد که پایش شکست و زنده ماند.
ظهر دوشنبه چهارم دی چند نفر از رهگذران و ساکنان محلی یکباره صدای گریه دختربچه‌ای را از پنجره‌ای در طبقه پنجم ساختمانی شنیدند که به التماس فریاد می‌زد: «مامان منو نکش.» و...همان موقع هم زنی در حدود 40 ساله را دیدند که در تلاش بود دختربچه را در میان بازوانش بالا بکشد، اما دخترک تقلا می‌کرد تا خود را از لبه پنجره کنار بکشد.فریادهای پرالتماس دخترک نشان می‌داد او از تصمیمی هولناک که مادر خانواده برای کشتن خود و فرزندانش گرفته خبر دارد اما توان مقابله با مرگ جمعی را نداشت.
آنهایی هم که با نگاهی نگران از پایین ساختمان نظاره گر چنین صحنه‌ای بودند نمی‌توانستند برای نجات دخترک کاری انجام دهند. فقط صدای فریاد پرالتماس دخترک را می‌شنیدند که با گریه و زاری از مادرش می‌خواست او را به پایین پرت نکند. هر چند دو سه رهگذر به طرف در ورودی ساختمان هجوم بردند تا خود را به طبقه پنجم برسانند اما افسوس که فرصتی نبود و همگان دیدند که مادر، دختر بچه را از لبه پنجره بالا کشید و پایین انداخت.

در این لحظات رعب انگیز که نگاه‌های وحشتزده مردم به دختربچه خیره مانده بود دیدند که او چرخ زنان با صدای مهیبی روی سقف یک خودروی سمند سفید رنگ سقوط کرد و بعد روی آسفالت کنار خیابان افتاد و با پیکری خون آلود بی‌حرکت ماند. در این لحظات که جمع زیادی از مردم پایین ساختمان ایستاده بودند همراه با چند مأمور به طرف دخترک دویدند و ضمن بررسی‌های ابتدایی پی بردند که دخترک هنوز نفس می‌کشد و زنده است و فقط یک پایش شکسته است.
هنوز ساکنان منطقه از این رخداد عجیب و تلخ در شوک بودند که زن جوان در حالی که کودک شیرخواره‌اش را در آغوش داشت با فریادی خود را از پنجره به طرف پایین پرتاب کرد و روی آسفالت کنار خیابان، خون آلود و بی‌حرکت ماندند.بلافاصله مأموران نیروی انتظامی رضوانشهر در جریان قرار گرفتند و بسرعت خود را به محل حادثه رساندند.
دختر 10 ساله در جریان بررسی‌های نخستین مشخص شد که زنده است بنا براین به بیمارستان انتقال داده شد اما مادر و پسر بچه 10 ماهه‌اش در دم جان سپرده بودند.به دستور بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب رضوانشهر، پیکرهای این زن و نوزاد پسر برای بررسی‌های تخصصی به پزشکی قانونی انتقال داده شد و درمان روی دختر بچه 10 ساله ادامه دارد.
پلیس قرار است بعد از به هوش آمدن دختر بچه تحقیقاتی را درباره علت تصمیم جنون‌آمیز مادر انجام دهد.سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه-معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان- دراین باره گفت: در این واقعه هولناک مادری 40 ساله دو فرزند 10 ساله و 10 ماهه خود را از طبقه پنجم ساختمان یک پاساژ به پایین پرتاب کرد. این زن و فرزند 10 ماهه‌اش در دم جان باختند اما دختر 10 ساله دچار شکستگی پا شده و به بیمارستان منتقل شده است.
وی با اعلام اینکه شوهر این زن توسط پلیس شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: پلیس در حال بررسی و انجام تحقیقات بیشتر است تا علت و انگیزه‌های این اتفاق را کشف کند.برخی سایت‌های خبری استانی نیزاعلام کرده‌اند این زن به خاطرمشکلات شدید مالی و پرداخت نشدن چند ماهه حقوق شوهرش دست به این اقدام هولناک زده است.

مشکلات روحی وروانی مادر
فرماندار رضوانشهرنیز جزئیات بیشتری از فاجعه مرگ خودخواسته یک زن رضوانشهری و اقدام به قتل دو فرزندش را تشریح کرد.عسگر حسنی‌پورگفت: متأسفانه مادر و فرزند 5 ماهه‌اش در این حادثه در دم جان‌ باختند.
اما خوشبختانه کودک 10 ساله در این سقوط با سقف خودرو پارک شده در پایین ساختمان برخورد کرد که به خاطر شکستگی دست و پا در بیمارستان بستری شد.رئیس شورای تأمین شهرستان رضوانشهر با تأکید بر اینکه برخورد دختر 10 ساله با سقف خودرو مانع جان باختن‌اش شده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضعیت جسمی این کودک مطلوب اعلام شده و طبق نظر پزشکان بزودی از بیمارستان مرخص می‌شود.وی اختلالات روانی مادر را علت وقوع این حادثه عنوان کرد و با بیان اینکه طبق شواهد و بررسی‌های انجام شده این زن از بیماری روانی رنج می‌برده تأکید کرد: طبق بررسی‌‌های صورت گرفته و تحقیق از بستگان نزدیک این زن، بیماری روانی‌اش تأیید شده است.

فرماندار رضوانشهر با تأکید بر اینکه زن 40 ساله در بیمارستان انزلی شاغل بوده و سابقه رفتارهای پرخطرنیزازوی گزارش شده است خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های مقدماتی همسر این زن اعتیاد داشته و کانون این خانواده با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.وی با بیان اینکه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی عمده‌ترین علت بروز این گونه حوادث تلخ در جامعه است تصریح کرد: امید است با آموزش، فرهنگ‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از بروز حوادث تلخ این‌چنینی در جامعه جلوگیری کنیم.
داستان افزایش قیمت تخم‌مرغ طی این روزها سرو صدای زیادی به پا کرده است؛ به‌گونه‌ای که حتی برخی در فضای مجازی به‌دنبال راه‌اندازی کمپین «نه به خرید تخم‌مرغ» هستند تا نشان دهند با مصرف نکردن تخم‌مرغ می‌توانند نسبت به افزایش نامعقول قیمت آن واکنش نشان دهند.
گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد در نخستین روزهای فصل زمستان قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی از مرز ۱۸ هزار تومان عبور کرده است که به معنای فروش هر عدد تخم‌مرغ با قیمت ۶۰۰ تومان در واحدهای صنفی است.

به گزارش دنیای اقتصاد، داستان افزایش قیمت تخم‌مرغ طی این روزها سرو صدای زیادی به پا کرده است؛ به‌گونه‌ای که حتی برخی در فضای مجازی به‌دنبال راه‌اندازی کمپین «نه به خرید تخم‌مرغ» هستند تا نشان دهند با مصرف نکردن تخم‌مرغ می‌توانند نسبت به افزایش نامعقول قیمت آن واکنش نشان دهند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد در نخستین روزهای فصل زمستان قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی از مرز ۱۸ هزار تومان عبور کرده است که به معنای فروش هر عدد تخم‌مرغ با قیمت ۶۰۰ تومان در واحدهای صنفی است.
قیمت تخم‌مرغ در حالی در بازار روند صعودی در پیش گرفته که چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار این محصول، مجوز واردات و ثبت سفارش آن را صادر کرده بود. اما در این میان این سوال مطرح می‌شود که ریشه افزایش قیمت تخم‌مرغ از کجا نشات گرفته است؟ برخی از فعالان اقتصادی علت افزایش نرخ تخم‌مرغ را شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخم‌گذار و درگیر شدن واحدهای تولیدی با این بیماری و معدوم شدن مرغ‌های تخم‌گذار می‌دانند. در کنار آن برخی دیگر هم معتقدند افزایش قیمت نهاده‌های طیور برای واحدهای تولیدی در افزایش قیمت تولید تخم‌مرغ بی‌تاثیر نبوده است.

اقدامات متولیان برای کنترل قیمت
ماجرا از آن شروع شد که در زمستان سال گذشته به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۳۰ تا ۴۰ درصد از واحدهای مرغ تخم‌گذار معدوم شده و صاحبان آن دچار زیان‌های بسیاری شدند. در پی همین رخداد صادرات تخم‌مرغ نیز متوقف شد و بعد از گذشت دو ماه با اعلام سازمان دامپزشکی، صادرات تخم‌مرغ باز شد.
از سوی دیگر رقیبی مانند ترکیه که تخم‌مرغ را برای مصرف‌کننده خود در داخل کیلویی ۷ هزار تومان می‌فروشد برای تصاحب بازارهای منطقه و دادن سوبسید به صادرکنندگان خود، ‌قیمت‌ها را دامپینگ کرده و کیلویی ۳هزار و ۵۰۰ تومان پشت مرزها عرضه می‌کند.
اما متولیان اقتصادی کشور برای سامان بخشیدن به نرخ تخم‌مرغ تاکنون چه گام‌هایی برداشته‌اند؟ نخستین گام را معاون اول رئیس‌جمهوری برداشت، اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه هیات وزیران درباره تعرفه واردات تخم‌مرغ خوراکی را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. براساس این مصوبه تعرفه واردات تخم‌مرغ خوراکی تا اسفند سال‌جاری، به میزان ۵ درصد تعیین و مهلت ترخیص محموله‌ها تا ۳۱ فروردین ۹۷ تعیین شد.
هم‌زمان با صدور این ابلاغیه نیز محسن بهرامی ارض اقدس، دبیر ستاد تنظیم بازار از ثبت‌سفارش و واردات ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ برای تنظیم بازار خبر داد تا کمبود تخم‌مرغ در بازار که به‌دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای تولیدی طیور رخ داده است، جبران شود. اما تازه‌ترین خبر از سازمان‌دهی قیمت تخم‌مرغ در بازار، روز گذشته از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی منتشر شد.
علی‌اکبر مهرفرد از آغاز توزیع ۲۰ هزارتن تخم‌مرغ وارداتی از روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: این میزان تخم‌مرغ درحال توزیع در بازار است و از این پس نیز واردات انجام می‌شود. وی با بیان اینکه محموله فعلی از ترکیه وارد شده است، افزود: پاکی این محموله از سوی سازمان دامپزشکی کشور تایید شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. معاون وزیر کشاورزی در ادامه گفت: هر شانه تخم‌مرغ باید به قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و هر شانه تخم‌مرغ شیرینگ پک (بسته‌بندی شده) باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار مصرف فروخته شود.
دو نفر در برخورد قطار محلی با آنان در نزدیکی ایستگاه راه آهن تله زنگ در محدوده راه آهن ناحیه زاگرس مصدوم شدند.
به گزارش منابع محلی این حادثه حوالی ساعت 19دوشنبه شب در مسیر راه آهن اندیمشک - دورود و در نزدیکی ایستگاه تله زنگ رخ داده است.

به گزارش ایرنا، دو نفر در برخورد قطار محلی با آنان در نزدیکی ایستگاه راه آهن تله زنگ در محدوده راه آهن ناحیه زاگرس مصدوم شدند.
به گزارش منابع محلی این حادثه حوالی ساعت 19دوشنبه شب در مسیر راه آهن اندیمشک - دورود و در نزدیکی ایستگاه تله زنگ رخ داده است.
به گفته شاهدان حادثه یکی از نگهبانان خط و ابنیه فنی راه آهن هنگام سوار شدن به قطار محلی که در حال حرکت بوده زیر چرخ قطار افتاده و مصدوم شده اند.
گفته می شود این نگهبان جوان با 34 سال سن از ناحیه هر دو پا به شدت آسیب دیده و به وسیله درزین و اورژانس 115 در به بیمارستان اندیمشک منتقل شد.
گفته می شود فرد دیگری نیز در این حادثه دچار مصدومیت جزئی شده است.
پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تائید این حادثه گفت: مصدوم این حادثه به وسیله درزین به ایستگاه مازو منتقل شده تا از آنجا به وسیله اورژانس 115به بیمارستان اندیمشک منتقل شود.
وی با بیان اینکه حال مصدوم دیگر این حادثه که آسیب جزئی دیده خوب است، افزود: چگونگی وقوع این حادثه از سوی راه آهن ناحیه زاگرس در دست بررسی است.
این حادثه در 130 کیلومتری اندیمشک در نزدیکی ایستگاه تله زنگ رخ داده است.
راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای 12 ایستگاه با حوزه استحفاظی 222 کیلومتر است.