گزیده ها قسمت دوم

گزیده  ها  قسمت دوم 11 آذر -96  
دادگاهی در مالزی اعلام کرد، برادر ناتنی رهبر کره شمالی که 13 فوریه سال جاری میلادی در نتیجه مسمومیت با عامل اعصاب کشته شد، در کیفش چند شیشه از پادزهر ماده سمی به کار رفته برای قتلش را داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دو زن، یکی اندونزیایی و دیگری ویتنامی به دست داشتن در کشتن برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم شده‌اند که از یک ماده شیمیایی به نام عامل اعصاب 
VX برای مسموم کردن وی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در مالزی استفاده کردند.

دادگاهی در مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد که چندین شیشه پادزهر برای خنثی کردن این عامل کشنده اعصاب در کیف این مرد وجود داشته است.

کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تبعید و در ماکائو زندگی می‌کرد و منتقد خانواده خودش و به ویژه برادر ناتنی‌اش بود به طوریکه رهبر کره شمالی دستور قتل وی را صادر کرده بود.

کره شمالی اتهامات از سوی مقام‌های کره جنوبی و آمریکا را در مورد اینکه در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور دست داشته، رد می‌کند.

قرار است جلسات دادگاهی رسیدگی به پرونده قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸ از سرگرفته شود.
رییس شورای امنیت روسیه در حمایت از راه حل دیپلماتیک برای بحران کره شمالی گفت، ارتش روسیه احتمال جنگ در این شبه‌جزیره را در نظر گرفته است، بنابراین در صورت وقوع این جنگ، غافلگیر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از راشاتودی، پرتاب موشک بالستیک هواسونگ-15 از جانب کره شمالی، بار دیگر نگرانی‌ها را درخصوص پیامدهای فاجعه‌بار مقابله نظامی مستقیم برانگیخته است. پیونگ‌یانگ گفته، این موشک قادر به حمله به سراسر خاک آمریکا است و واشنگتن نیز هشدار داده که این آزمایش موشکی جهان را به جنگ نزدیک‌تر کرده است.

نیکولای پاتروشف، رییس شورای امنیت ملی روسیه اظهار کرد، روسیه گزینه‌های خود در رابطه با تبدیل جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی به جنگی واقعی را افزایش داده است.

وی درخصوص واکنش روسیه به خصومت‌های موجود در منطقه گفت: داریم به نتیجه می‌رسیم و خود را آماده می‌کنیم. وقوع جنگ برای ما غافلگیر کننده نخواهد بود.

پاتروشف ادامه داد، این جنگ به سود روسیه که با کره شمالی مرز مشترک دارد، نیست. با اینکه نمی‌توان احتمال جنگ را نادیده گرفت اما باید به هر قیمتی از وقوع آن جلوگیری کرد.

رییس شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر این که مسکو، دیپلماسی را تنها راه حل این بحران می‌داند، گفت: در صورت بروز اقدام نظامی که مشخصا دو طرف آن را نادیده نمی‌گیرند، مشکلات متفاوتی به وجود خواهد آمد که دامن‌گیر روسیه نیز خواهد شد.

تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی، بار دیگر لفاظی‌های مقامات آمریکایی درخصوص جنگ را برانگیخته و به تنش‌ها بر سر مساله کره شمالی دامن زده است.
بوتاکس ماده ای است که برای اولین بار برای رفع اسپاسم های شدید عضلانی به کار برده شد اما از حدود 20 سال گذشته در موارد زیبایی نیز کاربردهایی یافته است؛ به گفته پزشکان همه می توانند از بوتاکس استفاده کنند اما محدودیت هایی وجود دارد که باید از آن اطلاع داشته باشند.
 
عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران به ایرنا گفت: بوتاکس از حدود 100 سال پیش برای رفع مواردی مانند کج شدن گردن به دلیل اسپاسم عضلات گردن یا رفع انحراف چشم در افراد مبتلا به استرابیسم استفاده می شد اما از سال 2000 میلادی برای موارد زیبایی مانند پیشگیری یا درمان چین و چروک صورت به عنوان یک روش غیرجراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر ابوالحسن قیصری اظهار کرد: همه افراد به غیر از برخی بیماران و همچنین افرادی که در دوره های خاصی از زندگی قرار دارند، می توانند از بوتاکس برای موارد زیبایی استفاده کنند؛ بنابراین پزشکان باید پیش از تزریق بوتاکس وضعیت سلامت و بیماری متقاضی را بپرسند و افرادی راکه در این شرایط قرار دارند از تزریق بوتاکس پرهیز دهند.

محدودیت های تزریق بوتاکس 
فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در مورد محدودیت های بوتاکس توضیح داد: توصیه می شود مبتلایان به ام اس، بیمارانی که اختلال عصبی عضلانی دارند و مبتلایان به بیماری های مزمن کبدی و کلیوی از تزریق بوتاکس پرهیز کنند.

قیصری ادامه داد: همچنین در منابع علمی تاکید شده است، زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند، بهتر است از بوتاکس استفاده نکنند. 

بوتاکس محدودیت سنی ندارد
عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران گفت: در مورد اعمال جراحی استانداردهای سنی مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال در جراحی پلاستیک بینی (راینوپلاستی) گفته می شود که حداقل سن برای زنان 16 سال و برای مردان 17 سال باید باشد.

قیصری افزود: اما در مورد بوتاکس، به دلیل اینکه شرایط و محیط زندگی و شغل افراد همچنین فعالیت عضلانی صورت در افراد مختلف متفاوت است و افراد در هر سنی می توانند با مشکل چین و چروک صورت مواجه شوند، بنا بر تشخیص پزشک و مشکلی که برای بیمار ایجاد شده می توانند در هر سنی از بوتاکس استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بوتاکس محدودیت سنی ندارد، اظهار کرد: همه افرادی که در اثر اسپاسم های شدید یا فعالیت های زیاد عضلات صورت دچار چین و چروک شده اند، می توانند از این روش استفاده کنند و معمولا شروع سنی آن از حدود 30 سالگی است.

نکات استفاده از بوتاکس 
قیصری گفت: مهمترین مساله در تزریق بوتاکس استفاده از مواد استاندارد است؛ بوتاکس های استاندارد در شرکت های معتبر دنیا تولید می شود و این بوتاکس ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران مورد تایید قرار می گیرد.

وی افزود: برخی بوتاکس های غیراستاندارد نیز در بازار ایران وجود دارد که به طریق قاچاق وارد کشور می شود و بیشتر عوارضی که در مورد تزریق بوتاکس شاهد آن هستیم، مربوط به همین بوتاکس های غیراستاندارد است.

قیصری تاکید کرد: افرادی که خواهان استفاده از بوتاکس هستند، باید مواد استاندارد بکار برند و حتما آموزش تزریق بوتاکس را دیده باشند زیرا در غیر این صورت برای بیماران، مشکلات یا عوارضی را ایجاد می کنند.

وی افزود: تزریق بوتاکس در ایران به عنوان روشی ساده درنظرگرفته شده است، استفاده های زیادی از آن می شود و افراد غیرمتخصص به راحتی اقدام به استفاده از آن می کنند؛ از این رو امیدواریم با نظارت هایی که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت تعیین می کنند، از این پس متخصصانی که آموزش های لازم را در این زمینه دیده اند، اقدام به استفاده از این روش کنند.

قیصری تاکید کرد: تزریق بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص غیرقانونی است و پزشکانی که خواهان تزریق هستند باید حتما دوره های آموزشی را دیده باشند.

وی افزود: افرادی که تزریق می کنند در مورد ماده بوتاکس و عضلات صورت باید اطلاع کافی داشته باشند و بدانند چه عضلاتی مسئول ایجاد این تغییرات در صورت هستند؛ اگر این موارد رعایت شود، بروز عوارض بسیار نادر است.
نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق از گذرگاه مرزی هابور وارد ترکیه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سی ان ان ترک، نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق برای انجام سفر به کشور دیگری از گذرگاه مرزی هابور وارد ترکیه شد.

 پس از برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق، ترکیه در اعتراض به این رفراندوم و تدابیر تنبیهی علیه دولت اقلیم کردستان، حریم هوایی خود را به روی اربیل بست.

وی می‌خواهد از طریق ترکیه به کشور دیگری سفر کند.

همه‌پرسی استقلال کردستان ماه سپتامبر سال میلادی جاری با وجود مخالفت شدید دولت مرکزی عراق و کشورهای همسایه ایران و ترکیه و همچنین هشدارهای غربی نسبت به تاثیر این اقدام در تشدید بی‌ثباتی در خاورمیانه، برگزار شد.

سپس دادگاه عالی فدرال عراق با صدور حکمی همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را غیرقانونی اعلام کرد و رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که حکم دادگاه فدرال عراق برای همگان الزام‌آور است.

 در همین راستا سازمان ملل از مسئولان اقلیم کردستان عراق خواست حکم دادگاه فدرال عراق مبنی بر باطل بودن همه‌پرسی استقلال را پذیرفته و طبق قانون، مذاکره با بغداد درمورد اختلافات را آغاز کنند.

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در واکنش به این مساله گفت: دادگاه فدرال حکم خود را بدون توجه به نظر اربیل و یکجانبه صادر کرد.

او سپس در اظهاراتی اعلام کرد: ما بارها گفته‌ایم که به تصمیمات دادگاه فدرال احترام می‌گذاریم اما باید تمامی حکم‌هایی که به دنبال همه‌پرسی صادر شده لغو شود. بغداد باید تمامی اقداماتی را که علیه اقلیم کردستان اتخاذ کرده لغو کند. زمانی که بغداد آماده پرداخت حقوق کارمندان شود ما نیز آماده همکاری خواهیم بود.