نگاه بازجویانه اوین نامه به ديروزنامه هاي زنجيره اي جتاح رقیب

نگاه بازجویانه اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداري به ديروزنامه هاي زنجيره اي جتاح رقیب 9 آذر- 96
«همدلي » با رژيم صهيونيستي در روز همبستگي با فلسطين
    سرويس سياسي - 8 آذر ماه هر سال روز «اعلام همبستگي با ملت فلسطين» نامگذاري شده است، روزنامه زنجيره اي همدلي در شماره ديروز خود به جاي همبستگي با ملت مظلوم فلسطين «همدلي» خود را با رژيم صهيونيستي نشان داد!

    روزنامه همدلي در گزارشي به اقدام پهلوانانه عليرضا کريمي در مسابقات جهاني کشتي آزاد لهستان که براي اينکه در مقابل بازيکني از رژيم صهيونيستي قرار نگيرد در مقابل کشتي گير روس تعمداً و عليرغم اقتدار، بازي را واگذار کرد پرداخته و اين اقدام را باخت از سر افسانه بافي سياستمداران قلمداد کرد!

    در بخشي از اين گزارش که براي همدلي با رژيم صهيونيستي نگارش شده آمده است: مگر يک جوان 23 ساله چقدر تاب تحمل ناملايماتي را دارد که سياست يا ايدئولوژي يا هر چيز ديگر، به آدم تحميل مي کند؟ آن هم در شرايطي که هنوز هيچ کس در ايران نمي داند چه کسي دستور شرکت نکردن در مسابقاتي را که يک طرف آنها شرکت کننده يا شرکت کنندگاني از اسرائيل حضور دارند، داده است؟

    روزنامه زنجيره اي همدلي در روز همبستگي با ملت مظلوم فلسطين اوج همدلي و گرايش خود را به صهيونيست ها که از به رسميت شناخته نشدن و بايکوت خود توسط کشورهاي مسلمان در حوزه هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و حتي ورزشي به شدت مستاصل شده اند نشان داده و اين بازي نکردن و به رسميت نشناختن اسرائيل به عنوان يک کشور را به نقد کشيده و آن را سياسي خوانده است.

    روزنامه هاي زنجيره اي و مدعيان اصلاحات همواره حامي منافع اسرائيل در جهان اسلام و ايران بوده اند، از يادها نرفته است که در جريان فتنه 88 عده اي در خيابان هاي تهران با شعار «نه غزه، نه لبنان» به رژيم صهيونيستي چراغ سبز نشان دادند و نتانياهو نخست وزير اين رژيم اعلام کرد اصلاح طلبان بزرگ ترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند.

    
        
وعده هاي روحاني تنها براي کسب راي بود
    روزنامه زنجيره اي بهار در گزارشي به گزارش صد روزه روحاني پرداخته و اين دوره را دوره اي خنثي ناميده و دلايل عدم رضايت مردم از دولت روحاني را بررسي کرده است.

    در اين گزارش آمده است: مردم در خرداد۹۶ با غلبه بر نااميدي ها و با اميد به بهبود شرايط کشور نام حسن روحاني را «تَکرار» کردند. با نگاهي به نظرسنجي ها شاهد آن هستيم که محبوبيت روحاني به همان ميزان که در همين چند ماه پيش و روزهاي انتخابات ۹۶ اندک اندک افزايش مي يافت حالا رو به افول مي رود و نشانه هايي از نارضايتي در جامعه نمود پيدا مي کند.

    در ادامه اين گزارش آمده است: شايد بتوان دليل اصلي نارضايتي به وجود آمده در ميان حاميان روحاني را با بي توجهي رئيس جمهور نسبت به محدوديت هاي موجود مرتبط دانست. روحاني به شکل بي محابايي در زمان انتخابات انتظارات را بالا برد و پس از برگزيده شدن از جانب اکثريت و در هنگام عمل با موانع گوناگون و قابل پيش بيني مواجه شد.

    روزنامه بهار مي افزايد: آقاي روحاني در هنگام انتخابات يا به طور عمدي و يا سهواً وعده هايي را به مردم داده است که تنها نتيجه آن جلب توجه راي دهندگان بوده است و ظاهرا هنوز فشارهاي خارج از دولت اجازه اجرايي شدنش را نمي دهد.

    اين روزنامه زنجيره اي در پايان گزارش خود با اين ادعا که دولت روحاني در سال 1396، وضعيت بدتر دولت هاي سابق را به بد تبديل کرده بود و امروز وظيفه دارد اين وضعيت بد را به خوب بدل کند نوشته است: بسياري از روحاني و تيم سياست خارجي اش مطالبه رفع تحريم هاي باقي مانده را دارند. تحريم هايي که رفع آنها در قدم اول نيازمند ايجاد اجماعي در داخل کشور است. اجماعي که در پرونده هسته اي حداقل از تابستان۹۲ به اين سو به طور نسبي وجود داشت اما درخصوص ساير پرونده ها اثري از آن يافت نمي شود.

    گفتني است مدعيان اصلاحات در دوره انتخابات به شدت از دولت حمايت مي کردند و پس از انتخابات نيز مزد خود را با تصدي سمت هاي مختلف از وزارت تا معاونت و مشاورت گرفتند ولي نيم نگاهي به 1400 دارند تا حضور خود در قوه مجريه را تداوم ببخشند، انتقادهاي اصلاح طلبان از دولت روحاني را بايد در اين راستا مورد ارزيابي قرار داد، ولي اين ادعا که تحريم ها در دولت يازدهم با برجام برداشته شد و بايستي براي باقي تحريم ها نيز با برجام هاي ديگر فکري انديشيد گزاف به نظر مي رسد.

    در طول چهار سال گذشته نه تنها تحريم ها برداشته نشد بلکه بر ميزان آنها افزوده نيز شده است و حال پيچيدن نسخه سازش و معامله براي تحريم هاي ديگر در حالي که تحريم هاي سابق جاي خود باقي است عجيب به نظر مي رسد!

    
    
    
توجيه نسخه پيچي معامله براي قدرت دفاعي کشور
    مدير مسئول روزنامه تازه تاسيس و زنجيره اي جامعه فردا در توجيه يادداشت روز سه شنبه اين روزنامه در توجيه نسخه پيچي معامله براي قدرت دفاعي کشور گفت: موضع درج شده در گزارش روزنامه و سرمقاله آن، اين است که اکنون با توجه به پيروزي هايي که در عراق و سوريه با همت نيروهاي نظامي ايران به دست آمده است، فرصت مناسبي است که با هر کس که درباره موضع موشکي ايران مشکل دارد از موضع قدرت و طرف پيروز مذاکره صورت گيرد.

    گفتني است روزنامه تازه تاسيس «جامعه فردا» که توسط طيف اصلاحات منتشر مي شود، در سرمقاله شماره سه شنبه خود با عنوان «نوبت مذاکره » در نقش پياده نظام آمريکا و اروپا و در ادامه خط تبليغي انحرافي و خلاف امنيت ملي جريان مدعي اصلاحات در موضعي وقيحانه و بي شرمانه بر لزوم مذاکره و معامله بر سر موشک هاي دفاعي کشور تاکيد کرده بود.

    از سوي ديگر طرف پيروز يک نزاع و جنگ هيچ گاه پاي ميز مذاکره نمي نشيند تا دستاوردهاي خود را به طرف شکست خورده بقبولاند، اين پيروزي که به همت شجاعت و پايمردي دليرمردان مدافع حرم و نيروهاي نظامي کشور اعم از سپاه و ارتش به دست آمده است قابل مذاکره نيست چرا که به ثبوت و اثبات رسيده است.

    
    
    
تراز تجاري کشور؛ منفي 4 ميليارد دلار
    روزنامه اعتماد در صفحه اقتصادي خود گزارشي را با عنوان «تداوم تراز تجاري منفي براي هشتمين ماه سال / تراز تجاري كشور منفي ٤ ميليارد دلار شد» منتشر کرد.

    در اين گزارش آمده است: «موضوع منفي بودن تراز تجاري كشور به يك روال ثابت در ماه هاي گذشته مبدل شده است و در حالي كه آمارها از گمرك كشور حكايت از تراز تجاري منفي هفت ماهه كشور مي داد تازه ترين گزارش از اين مركز مجددا تراز تجاري ٤ ميليارد دلاري منفي را براي هشت ماهه سال جاري به ثبت رسانده است. بر اساس آمار گمرك ايران، در ٨ ماهه نخست ٩٦، تراز تجاري كشور منفي چهار ميليارد دلار بوده و ضمن افزايش صادرات به عراق و چين، صادرات به امارات كاهش يافته است

    در ادامه اين گزارش تصريح شده است: «مجموع صادرات غيرنفتي ايران در هشت ماهه سال جاري به ۲۸ ميليارد و ۴۸۸ ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ميزان 1/21 درصد كاهش داشته است، اما سير نزولي كاهش صادرات غيرنفتي در ماه گذشته 2/17 درصد بود

    در بخش ديگري از اين گزارش به موضوع قابل توجه افزايش واردات اشاره شده است: « بر اين اساس در اين مدت تشريفات گمركي ۱۰۲ ميليون و ۳۸۱ هزار تن كالا در گمركات كشور تماما به صورت الكترونيكي و با كنترل كامل به روش هوشمند انجام شده كه از اين مقدار ۲۳ ميليون و ۵۶۹ هزار تن سهم واردات و ۷۸ ميليون و ۸۱۲ هزار تن سهم كالاهاي صادراتي غيرنفتي بود. اين گزارش مي افزايد، در هشت ماهه سال جاري به ميزان ۳۲ ميليارد و ۴۱۹ ميليون دلار انواع كالا وارد كشور شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 17/52 درصد افزايش را نشان مي دهد. عمده ترين دلايل افزايش واردات به كالاهاي اساسي، قطعات منفصله خودرو، خودرو و كالاهاي سرمايه اي مربوط مي شود

    
    
    
گفتاردرماني بود نه گزارش عملکرد!
    روزنامه آرمان در يادداشتي با اشاره به گزارش روحاني از عملکرد صد روزه دولت نوشت: «يک ايراني داريم که در ذهن رئيس جمهور قرار دارد و هيچ مشکل و چالشي نه در سياست خارجي، نه سياست داخلي نه اقتصاد و... ندارد. اما ايراني ديگر که در عالم واقعيت وجود دارد که با 7 ميليون بيکار و رکود اقتصادي سنگين و دولتي که ظرف 7 ماه گذشته از قريب 19 هزار ميليارد توماني که علي القاعده بايد با گذشت نيمي از سال به عنوان نيمي از بودجه عمراني هزينه مي شده، فقط 8 هزار ميليارد تومان آن را هزينه کرده است».

    اين روزنامه در ادامه نوشت: «رئيس جمهور ترجيح مي دهد با دلايل محکمي که دارد از ايراني که در عالم واقعيت وجود دارد کمترسخني به ميان آورد و از ايران ذهني خود بيشترسخن بگويد. آن گونه که آقاي روحاني از اين ايران ذهني سخن گفت کشور ما با همسايگانش به غير از يکي دو استثنا (که وزارت خارجه در تلاش براي بهبود روابط است) رابطه خوبي دارد و مشکل اقتصادي، بيکاري و... در آن ديده نمي شود. معلوم نيست هدف و مخاطب رئيس جمهور در اين صحبت رودرروي تلويزيوني کدام اقشار جامعه است

    آرمان در ادامه نوشت: «معلوم نيست هدف آقاي روحاني از اين گونه گفتار درماني ها چيست اما آنچه مسلم است اين است که اگر وي به اين سياق خود ادامه دهد و چشم بر مشکلات واقعي مردم ببندد، راه را براي پوپوليسم سهمگين هموار خواهد کرد

    گفتني است رئيس جمهور در گفت وگوي زنده تلويزيوني سه شنبه شب،گفت: «اميدواريم در 100 روزي که گذشت توانسته باشيم خدمتي که به مردم وعده داده بوديم را ارائه کرده باشيم

    پيش از اين روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد نوشته بود: «برخورداري از نتيجه ملموس براي دولت دوم روحاني بسيار حياتي است و ديگر نمي شود با مردم گفتار درماني کرد و با بيان توجيهات و اينکه ما مي خواستيم آنها نگذاشتند، اعتماد آنها را مجددا کسب کرد
با امضاي تعدادي از نماينده ها؛ استيضاح وزير راه به دليل كوتاهي در مقاوم سازي ساختمان ها كليد خورد



به دليل کوتاهي در مقاوم سازي ساختمان هاي مناطق زلزله زده استيضاح وزير راه در مجلس شوراي اسلامي کليد خورد.
    نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي با اعلام کليد خوردن استيضاح وزير راه و شهرسازي به علت کوتاهي در مقاوم سازي ساختمان ها در مناطق زلزله زده گفت: پس از تعطيلات يک هفته اي مجلس، جمع آوري امضاها براي اين استيضاح ادامه خواهد يافت.

    احمد عليرضابيگي نماينده تبريز در گفت و گو با فارس با اعلام کليد خوردن استيضاح عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به علت کوتاهي در مقاوم سازي بناها و ساختمان هاي مناطق زلزله زده غرب کشور به ويژه کرمانشاه گفت: فضاي خوبي در مجلس براي پيگيري استيضاح آقاي آخوندي وجود دارد

    به گزارش فارس اين نماينده مجلس افزود: پس از تعطيلات يک هفته اي مجلس، جمع آوري امضاها براي اين استيضاح ادامه خواهد يافت و سعي خواهيم داشت استيضاح پرقدرتي را دنبال کنيم.

    
    
مشکل اقتصاد دخالت هاي گسترده دولت است
    علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز در صحن علني و در نطق پيش از دستور طي سخناني اظهار داشت: رفتار تحقيرآميز و ماجراجويانه غرب باعث نفرت و انزجار ملت هاي مسلمان از آمريکا شده است.

    لاريجاني در ادامه خاطرنشان کرد: برژينسکي که زماني مشاور امنيت ملي آمريکا بود مي گويد در کشورهاي مسلمان خاورميانه انزجار حاد در مقابل دخالت هاي بي مورد آمريکا در خاورميانه و پشتيباني آنها از اسرائيل وجود دارد و آمريکا را دليل اصلي محروميتي که احساس مي کنند، مي دانند.

    رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اظهارات خود به مناسبت نزديک شدن به روز مجلس يادي از شهيد مدرس کرده و گفت: بيش از يکصد سال از دوره مدرس مي گذرد و همچنان مشکل اصلي کشور ما اقتصاد است و مشکل اقتصاد ما دخالت هاي گسترده دولت است، که مرحوم مدرس مي گويد نه تاجر خوبي است و نه ملاک خوب. اين امر نشان مي دهد که با همه منابع زيرزميني نفت و گاز و همه گونه ارتباطات ايران با غرب تفکر توسعه اي در ايران حرکتي رو به جلو نداشته است. اين در حالي است که از ديرباز ايرانيان باستان مردماني با ذهن اقتصادي بودند

    وي همچنين يادآور شد: امروز با حجم مشکلات کشور در ابعاد مختلف نيازمند هم گرايي و هم افزايي هستيم و حل مسائل کشور در گرو اين راهبرد است. همچنين تمرکز بر مشکلات اقتصادي مردم از ديگر اولويت هاي کشور است

    رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه مجلس و دولت وظيفه مهم تر از حل مشکلات و چالش هاي اساسي کشور ندارند، گفت: امسال بحث هاي مهمي در مجلس مطرح شد. کميسيون ها و مرکز پژوهش ها درگير ارائه طرح براي اين مشکلات شده اند که يک نمونه آن مشکل سازمان تامين اجتماعي بود که ابعاد آن مشخص و پيشنهاد براي حل مشکلات آن نيز ارائه شد که اميدواريم با سرعت بيشتري در کميسيون مربوطه بررسي شود.

    وي مسئله بانک ها و موسسات اعتباري را موضوعي خواند که باعث نگراني عده زيادي از مردم شده است و در ادامه عنوان کرد: مجلس با وقت گذاري زياد و پيگيري مستمر مشکلات مردم را دنبال کرد و بانک مرکزي را در مسير حل قرار داد.

    لاريجاني همچنين تاکيد کرد که بانک مرکزي بايد با سرعت بيشتر در حل مشکلات سپرده گذاران اقدام کند در غير اين صورت رفتار مجلس نسبت به وزارت اقتصاد و بانک مرکزي تغيير خواهد کرد.

    
    
توضيحات وزير کشور در صحن علني
     سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان در نشست علني ديروز از پاسخ هاي عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور درخصوص بي برنامگي اين وزارتخانه نسبت به توسعه و مديريت روستاها قانع شد.

    گفتني است اصغر سليمي سخنگوي کميسيون شوراها و امورداخلي کشور درتوضيح سوال موسوي لارگاني گفت: علت بي برنامگي وزارت کشور نسبت به توسعه و مديريت روستاها چيست؟ چرا آقاي وزير نسبت به اجراي برنامه ارسالي به مجلس شوراي اسلامي درزمان اخذ راي اعتماد اقدامي نکرده است؟

    سخنگوي کميسيون شوراها و امورداخلي کشور، افزود: دراجراي ماده 209 آيين نامه داخلي مجلس مبني بر بررسي سوال سيد ناصر موسوي لارگاني موضوع در دستور جلسه کميسيون شوراها قرار گرفت که به علت عدم حضور وزير و اتمام مهلت مقرر و درخواست نماينده متقاضي مستند به تبصره 1 ماده 210 آيين نامه داخلي مجلس سوال به صحن علني ارجاع شد.

    سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان نيز در توضيح سوال خود با انتقاد از برنامه هاي سختگيرانه دولت ها براي روستاييان، گفت: سنگ اندازي دولت ها در جريان کار توليدي روستاييان همچون اخذ ماليات ها سبب شده آنها عطاي کار در روستاها را به لقايش بخشيده و به شهرها مهاجرت کنند.

    وزير کشور نيز در پاسخ گفت: موضوع توسعه روستايي جزء مواردي است که در کشور داراي متولي خاصي نيست و توسعه روستايي به چند بخشي بودن فعاليت ها در روستاها تقسيم مي شود.

    عبدالرضا رحماني فضلي اظهار داشت : بخشي از جابجايي جمعيت از روستاها به شهرها به خاطر تبديل شدن روستاها به شهر است ما در اين مدت تعداد زيادي از روستاها را به شهر تبديل کرديم و وقتي روستا به شهر تبديل مي شود جمعيت آن جزء جمعيت شهري محاسبه مي شود.

    
    
مصوبات نمايندگان
    نمايندگان مجلس به کليات طرح ۲ فوريتي اصلاح قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراها که اقليت هاي ديني را مجاز به نامزد شدن در اين انتخابات مي کنند، راي دادند.

    اين طرح که 2 فوريت آن در نشست پيشين علني مجلس به تصويب رسيده بود شامل 4 ماده است که ماده اول آن 2 تبصره به ماده 30 قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراي اسلامي کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد 75 الحاق مي کند.

    براساس تبصره يک الحاقي، اقليت هاي ديني شناخته شده در قانون اساسي ساکن در شهرها و روستاهاي کشور مي توانند نامزد انتخابات شوراهاي اسلامي همان شهر و روستا شوند.

    همچنين براساس تبصره 2 الحاقي، اقليت هاي ديني شناخته شده در قانون اساسي به جاي اسلام بايد به اصول دين خود اعتقاد و التزامي عملي داشته باشند.

    نمايندگان مخالف کليات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها بر اين باور بودند که نمي توان پا در کفش مجمع تشخيص مصلحت نظام کرد و شوراي نگهبان درخصوص عضويت اقليت ها در شوراها بر اساس ملاک هاي ديني و شرعي به تشخيص رسيده است.

    علي مطهري نماينده تهران نيز در موافقت با کليات اين طرح گفت: پيگيري طرح اصلاح قانون شوراها در مسير جوسازي عليه شوراي نگهبان نيست بلکه صحبت از ضايع شدن حق مردم است.

    
    
نطق هاي ميان دستور نمايندگان
    حسن کامران نماينده اصفهان در نطق ميان دستور خود گفت: پروژه اي مانند سد کوهرنگ از سال ۸۱ تاکنون مانند جسد افتاده و ۱۴ شهر اصفهان براي تامين آب شرب با مشکل مواجه مي شوند.

    محمدباقر سعادت نماينده دشتستان نيز در نطق خود از نحوه طراحي آزمون استخدامي وزارت نفت انتقاد کرد.

    علي کرد نماينده خاش، ميرجاوه، نصرت آباد و کورين نيز از کمک همه ارکان نظام جمهوري اسلامي ايران به مردم زلزله زده قدرداني کرد.

    حجت الاسلام مجتبي ذوالنوري نماينده قم نيز اظهارداشت: جناب آقاي رئيس جمهور! دولت ما نبايد با سعي و خطا عمل کند، کشور ما روي گسل زلزله است، ما تجربه زلزله ويرانگر رودبار، زلزله دلخراش بم را داريم. دولت با تاخير در کرمانشاه حضور پيدا کرد. هلال احمر عملکرد خوبي نداشت.

    نماينده قم خطاب به روحاني اظهار داشت: محور اصلي امداد و نجات نيروهاي قهرمان مسلح ما بودند، اما در گزارش شب گذشته شما محوريت با نيروهاي مسلح نبود، نبايد از کنار خدمات ساده عبور کرد.

    
    
درخواست 160 نماينده براي متناسب سازي حقوق کارگران بازنشسته
    160 نفر از نمايندگان مجلس در نامه اي خطاب به رئيس مجلس از وي خواستند تا موضوع متناسب سازي حقوق کارگران بازنشسته تامين اجتماعي را توسط سازمان تامين اجتماعي پيگيري کند.

    در اين نامه تصريح شده است: وضعيت حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران (عموماً با دريافت کمتر از يک ميليون تومان) با توجه به شرايط فرهنگي جامعه و نقش و جايگاه اجتماعي پيشکسوتان و کهنسالان و شرايط جسماني و بيماري هاي خاص اين دوران نه تنها هيچ گونه تناسبي بين حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران با تورم وجود ندارد بلکه با حداقل هزينه هاي متعارف نيز مطابقت نمي کند.

    رئيس فراکسيون ورزش مجلس نيز طي نامه اي به رئيس مجلس خواهان اتخاذ تدبيري مناسب جهت جبران شايسته سال ها زحمت و تلاش عليرضا کريمي کشتي گير کشورمان به واسطه واگذاري رقابت به حريف روس جهت روبرو نشدن با ورزشکار رژيم صهيونيستي شد.

    همچنين در جلسه علني ديروز تعدادي از نمايندگان در تذکري به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خواستار اجراي قانون مديريت خدمات کشوري در مورد بازنشستگان کشوري و لشکري شدند.
    شهرکرد- ايرنا: مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات شهرداري شهرکرد از جان باختن مرد 50 ساله بر اثر فروريختن سقف طويله اي واقع در منزل مسکوني اش در شهرکرد خبر داد.
    مجيد عليپور افزود: عصر سه شنبه بر اثر فروريختن سقف طويله در خيابان 17 شهريور شهرکرد که از استحکام کافي برخوردار نبود، يک مرد 50 ساله در زير آوار گرفتار شد.
    وي ادامه داد: با حضور ماموران آتش نشاني در محل حادثه، پيکر نيمه جان فرد گرفتار در زير آوار آزادسازي و در اختيار کارشناسان اورژانس قرار گرفت که به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.