راه 150 روستای کردستان بسته شد

 راه 150 روستای کردستان بسته شد 9بهمن-96
سندج - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی 150 روستای استان بر اثر بارش برف و کولاک بسته شده و راهداران مشغول بازگشایی این راه ها هستند.
محمدراشد مدرس گرجی روز یکشنبه در گفت وگو خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین روستاها در شهرستان های کامیاران، دهگلان، بیجار و سنندج قرار دارند، اظهار کرد: بیش از 250 راهدار که خود ساکن همین روستاها هستند در کار بازگشایی این مسیرها مشارکت دارند.
به گفته وی، تلاش می شود با بسیج تمام امکانات راه ارتباطی بیشتر این روستاها امروز بازگشایی شود و در نهایت تا ظهر دوشنبه در صورت پایدار بودن وضعیت جوی راه ارتباطی همه روستاها باز شود.
وی افزود: از آغاز بارش برف در کردستان، راهداران علاوه بر برف روبی 2 هزار و 500 کیلومتر از راه های بین شهری، برای سهولت تردد مسافران از 2 هزار تن نمک و شن نیز برای نمک پاشی و شن پاشی سطح جاده ها استفاده کرده اند.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان تاکید کرد: هم اکنون در بسیاری از مسیرهای بین شهری شاهد کولاک برف هستیم که در این شرایط همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر در زمستان از سوی رانندگان وسایل نقلیه ضروری است.
درس گرجی یادآور شد: راهداران شب گذشته علاوه بر اسکان موقت 150 مسافر در راه مانده به 100 خودروی فاقد زنجیر چرخ و گرفتار در برف در جاده های بین شهری استان نیز امداد رسانی کردند.
هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
طبق اعلام هواشناسی کردستان یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته قبل وارد آسمان استان شد که فعالیت این سامانه تا دوشنبه به صورت برف و باران ادامه خواهد داشت.
بررسی آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی پیامد این سامانه بارشی ابری و مه آلود شدن هوا، وزش باد و بارش متناوب برف و باران است.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده **انتشار: مجید سلیمانی