فعالان و كارشناسان سياسي تاكيد كردند: آشوب، آدم كشي و تخريب اموال عمومي جنايت است نه اعتراض مدني

 اوین نامه ی کیهان 12 دی - 96
فعالان و كارشناسان سياسي تاكيد كردند: آشوب، آدم كشي و تخريب اموال عمومي جنايت است نه اعتراض مدني

مگر ابهامی وجود دارد که فعالان و كارشناسان سياسي که اوین نامه  سرباز جو شریعت نداری  اشاره کرده که اینان تاكيد كردند: آشوب، آدم كشي و تخريب اموال عمومي جنايت است نه اعتراض مدني باید از فماش و همقطاران سربازجو شریعت نداری باشند که به آسانی می توانند جای قربانیان وجلادان وشیادان حاکم را عوض کنند . برای اینکه خصلت تحریف گری ووارونه گویی و اتهام زدن و کتمان حقایق جزو عملکرد ولی فقیه وحامیانش وحرفه سربازجوشریعت نداری و همکاران اوین نامه ای می باشد.

فعالان و کارشناسان سياسي با اشاره به مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم که دولت موظف به رسيدگي به اين مشکلات و شنيدن انتقادات آنها است تاکيد کردند که فتنه گران به دنبال موج سواري بر روي مشکلات مردم هستند چنانکه با اتفاقات روزهاي اخير، آنچه اتفاق افتاده است را تنها مي توان جنايت ناميد.
    
اعتراض مدني اصولي دارد که در همه جاي جهان پذيرفته شده است. حرکت هايي در چارچوب اعتراض مدني صورت مي گيرد ضمن احترام به قوانين و حقوق ساير مردم روشي عرفي و پذيرفته شده را براي اعلام اعتراض خود انتخاب مي کنند. از اين دست اعتراض هاي مدني در اين سال ها زياد اتفاق افتاده است
    
اما نکته آن است که وقتي کار به تخريب اموال عمومي و حتي اموال شخصي مردم مي رسد، وقتي کار به ايجاد رعب و وحشت و آدم کشي مي رسد ديگر نمي توان نام اعتراض بر آن نهاد. اين اعمال را بايد جنايت ناميد که لازمه آن برخورد قاطع دستگاه هاي امنيتي و قضايي با اغتشاشگران است
    
براي نمونه در فيلمي که توسط دوربين هاي مداربسته از يک ايستگاه آتش نشاني در دورود ضبط شده و ديروز در خبرگزاري ها منتشر شد شاهد حمله وحشيانه برخي افراد فرصت طلب به اين ايستگاه آتش نشاني بوديم. اين افراد ضمن آسيب رساندن به ماشين اطفاي حريق آن را از مامورين آتش نشان گرفته و دنده را خلاص مي کنند تا اينکه ماشين مذکور ضمن پرت شدن از يک پل بر روي ماشين سمند سقوط مي کند که در آن يک مرد و پسر نوجوانش در دم جان مي سپارند.
    
اين افراد ضمن حمله وحشيانه به ايستگاه آتش نشاني حتي به ماشين شخصي افراد نيز آسيب مي رسانند. بر اين گونه اقدامات چه نامي جز جنايت مي توان گذاشت؟ 
    
کامنت هاي مردمي در خبر مربوط به آتش نشاني دورود و جان سپردن مرد و فرزندش جالب توجه بود. يکي از مخاطبان خبرگزاري نوشته بود: «کارهاي داعش رو دارن انجام ميدن.اين ها ديگه معترض نيستن اين ها قاتل هستن و بايد قصاص بشن
    
يکي ديگر تاکيد کرده بود: «همه بايد کمک کنيم شناسايي و دستگير بشن. تو شهر ما هم ديشب ماشين هايي با پلاک غيربومي مشاهده مي شد که اغلب پلاک تهران بودن و به نوعي بومي نبودن
    
مخاطب ديگري نوشته بود: «اينها نه انسان هستن و نه ايراني يه عده چماقدار ترامپ و اسرائيل هستن که فقط پول گرفتن براي ايجاد آشوب و برده پول هستن. فقط نيروهاي امنيتي با اينها نبايد مدارا کنند و اينها را بايد بازداشت و محاکمه بشن
    
يک مخاطب ديگر آنها را چنين توصيف کرده بود: «اين کار يه آدم عادي نيست اين جنايت ها، بانيان اين جنايت بايد پاسخگو باشند. امنيت ملي از همه چيز مهم تر است
    
معمولا دستگاه هاي اطلاعاتي کشورهاي معاند نيز مترصد آن هستند که از فضاي به وجود آمده در اعتراض هاي مدني سوءاستفاده کرده و آن را به سمت آشوب و بحران سوق دهند، کما اينکه روزنامه انگليسي گاردين، درباره اغتشاشات اخير در ايران، دشمنان و رقباي کشورمان را به لاشخورهايي تشبيه کرد که در آسمان ايران در چرخش اند و به آنان هشدار داد مراقب آرزوي خود باشند.
    
    
فتنه گران در پي موج سواري
    
با آغاز اعتراضات به برخي مشکلات اقتصادي از گراني گرفته تا بيکاري و رکود، مسئولين نيز ضمن پذيرش ايرادهاي وارده اعلام کردند بايستي نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم تلاش هاي جامع و جدي صورت گيرد.
    
با ورود و موج سواري دشمنان و برخي عوامل فريب خورده و يا مغرض که به دنبال عقده گشايي بر روي مشکلات معيشتي مردم بودند، شعارهاي ضدملي و ميهني و فراتر از آن ضدديني در ميان شعارهاي معيشتي مردم مطرح شد.
    
کارشناسان سياسي و فعالان اجتماعي معتقدند فتنه گران به دنبال موج سواري و عقده گشايي بر روي مشکلات معيشتي مردم بوده و اين با پيگيري حقوق و خواسته هاي طبيعي مردم سازگار نيست.
    
حسين مظفر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت وگو با فارس، با اشاره به مطالبات اقتصادي مردم و سوءاستفاده برخي جريانات ضدانقلاب از اين تجمعات اظهار داشت: برخي مشکلات و تنگناهاي معيشتي و اقتصادي در جامعه ما وجود دارد که مسئولان نيز آن را قبول دارند و بخش عمده اي از آن ناشي از تحريم هاي ظالمانه اي است که از سوي نظام سلطه بر ما تحميل شده و دولت بايد در اين زمينه تدبير کند.
    
مظفر تصريح کرد: آشوب هايي که منجر به اختلال در نظم عمومي و امنيت مي شود ريشه در خارج، جريان فتنه و عملکرد دشمنان و بدخواهان انقلاب دارند که مي خواهند بر موج مشکلات مردم سوار شوند.
    
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه مردم بايد حواس خود را جمع کنند و مطالباتشان را به شکل قانوني و با تجمعات مسالمت آميز پيگيري کنند، افزود: ما بايد هرگونه بهانه را از دست بدخواهان بگيريم چراکه مشخص است اين جريان که دست به تخريب اموال عمومي و اموال خصوصي مردم زده و پرچم کشورمان را آتش مي زنند نه درد مردم دارند و نه به دنبال اصلاح کشور است بلکه مي خواهند عليه مباني نظام و انقلاب عقده گشايي و موج سواري کنند.
    
وي با بيان اينکه آتش زدن بانک ها و اتوبوس ها نه تنها مطالبات بر حق مردم را محقق نمي کند بلکه مشکلاتي را نيز براي کشور به وجود مي آورد، تصريح کرد: وقتي مقام معظم رهبري از بصيرت نام مي برند اينجا به کار مي آيد که بدانيم چگونه موضع گيري يا سکوت کنيم و به افرادي که به دنبال باج خواهي هستند سواري ندهيم.
    
مظفر با اشاره به سخنان رئيس جمهور درباره آشوب هاي اخير خاطرنشان کرد: دولت در اين زمينه مسئوليت سنگين تري دارد چراکه مسئول دخل وخرج کشور و مسئول اجرايي است از اين رو بايد مسائل را اولويت بندي کرده و جهت گيري آن در راستاي تقويت بنيه مالي و اقتصادي محرومان باشد.
    
    
مجلس پيگير خواسته هاي به حق مردم است
    
عضو هيئت رئيسه مجلس نيز با اشاره به اغتشاشات صورت گرفته در برخي از شهرهاي کشور گفت: همزماني اين اغتشاشات با يوم الله 9 دي معنا و مفهوم مشخصي داشته و نشان از هدايت اين آشوب ها از سوي عوامل داخلي و خارجي است ، اين دو، دست به دست هم دادند تا شيريني ناشي از بصيرت و آگاهي مردم ايران را در 9 دي تحت الشعاع قرار دهند.
    
اکبر رنجبرزاده نماينده اسدآباد افزود: 9 دي عوامل اغتشاش گر را به حاشيه راند و لذا دشمن در صدد است تا بتواند خود را دوباره بازسازي کند و به دنبال يارگيري است.
    
عضو هيئت رئيسه مجلس اظهار داشت: با توجه به مشکلات معيشتي مردم و مشکل بيکاري و ديگر مشکلاتي که براي مردم به وجود آمده دشمن به دنبال بهره برداري از اين وضعيت در کشور است.
    
رنجبرزاده خاطرنشان کرد: امروز ما با 2 گروه در بحث اعتراضات مواجهيم، اول کساني که به حق به دنبال رفع مشکلاتشان هستند که اين قشر از مجاري قانوني مي توانند مشکلات، مسائل و پيشنهادات و اعتراضات خود را با نمايندگان خود در ميان بگذارند و مجلس و دولت و قوه قضائيه نيز خود را موظف و مکلف مي دانند که اين حرف ها را بشنوند و به خواسته هاي به حق مردم عمل کنند.
    
وي افزود: بين مسئولين و مردم نبايد تفاوت، جدايي و دوگانگي وجود داشته و احساس شود و اين وظيفه مسئولين است که در کنار مردم قرار گيرند و صداي آنها را بشنوند.
    
عضو هيئت رئيسه مجلس اظهارداشت: وکلاي ملت در مجلس در خدمت مردم هستند و تمام خواسته هاي به حق مردم در مجلس به جد دنبال مي شود ، مجلس 100 درصد آمادگي دارد تا حل مشکلات مردم را مورد پيگيري قرار دهد و نمايندگان اجازه نخواهند داد بار سنگين و فشار اقتصادي به مردم منتقل شود و در بودجه 97 انشاالله مردم اين موضوع را لمس خواهند کرد
    
رنجبرزاده در پايان گفت: موضوع اشتغال به طور جد توسط مجلس و دولت مورد پيگيري است تا شرايط اشتغال براي جوانان مساعد شود و در اين راستا بايد با کساني که به دنبال قاچاق و ضربه زدن به توليد داخل هستند برخورد جدي صورت گيرد و همه اين مسائل توسط دلسوزان نظام پيگيري مي شود.
    
    
حمايت عالي ترين مقام آمريکا از اغتشاشگران حاکي از فتنه جديد بود
    
سردار سيدمسعود جزايري سخنگوي ارشد نيرو هاي مسلح نيز با اشاره به پاره اي اغتشاشات که سبب خسارت به اموال عمومي شد، اظهار داشت: ورود عالي ترين مقام رژيم آمريکا در حمايت از اغتشاشگران همراه با تعدادي دولت ها و رسانه هاي استکباري از جمله بي بي سي حاکي از برنامه ريزي آمريکا براي راه انداختن فتنه جديد در ايران بود که جز خفت و ناکامي براي دشمنان انقلاب اسلامي چيز ديگري به همراه نداشت.
    
وي افزود: حضور طيف هاي مختلف ضدانقلاب از باقي مانده هاي خانواده بدنام پهلوي تا سرکرده گروهک منافقين و جنايتکاران داعش و امثال آن در پازل طرح فتنه آمريکا در جمهوري اسلامي ايران، حجم، سطح و اندازه مخالفان و معاندان ضدالهي و مردمي مقدس جمهوري اسلامي ايران را به درستي پيش روي افکار عمومي قرار داده است.
    
جزايري خاطرنشان کرد: نقشه هاي شيطاني و سخيف حاکمان شرور آمريکا و صهيونيسم بين الملل عليه انقلاب اسلامي در حالي است که ايالات متحده آمريکا در سال گذشته با ده ها نوع مخالفت هاي مردمي با سياست ها و اقدامات دولت آمريکا مواجه بود و پيش بيني مي شود موج مخالفت و آشوب هاي مردمي عليه دولت شرور آمريکا در سال جديد مسيحي بيش از گذشته ادامه يابد.
    
معاون ستادکل نيرو هاي مسلح در پايان با بيان اينکه هر چه مي گذرد امواج جداخواهي ايالات از حکومت مرکزي آمريکا بيشتر مي شود، تاکيد کرد: اقدامات ايذايي آمريکا و صهيونيسم بين الملل و تفاله هاي استکبار عليه ايران اسلامي قدرتمند و مقاومت توسعه يافته منطقه، صدايي جز انعکاس شکست ها و ناکامي هاي شيطان بزرگ در پي نخواهد داشت و بديهي است جمهوري اسلامي ايران در وقت مقتضي از حقوق مقابله به مثل پشيمان کننده استفاده خواهد کرد.
    
    
مردم مراقب نفوذ فتنه گران در ميان صفوفشان باشند
    
سيامک مره صدق نماينده کليميان ايران نيز در گفت و گو با فارس با اشاره به برخي تخريب هاي صورت گرفته از سوي فتنه گران در روزهاي اخير، گفت: اين حرکت ها نه براي کشور و نه براي مردم مفيد است.
    
وي به مشکلات اقتصادي مردم هم اشاره کرد و گفت: مردم بايد مراقب باشند که فتنه گران ميان صفوفشان وارد نشوند تا اعتراض مردم را به سمت تخريب هدايت کنند.
    
نماينده کليميان ايران در مجلس شوراي اسلامي با محکوميت برهم زدن نظم عمومي توسط عده اي معدود، اظهار داشت: اين مسئله يک حرکت چند روزه است و دوامي نخواهد داشت و به هيچ جا و نتيجه اي نيز ختم نخواهد شد.
    
مره صدق خاطرنشان کرد: شان و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران بيش از اين حرف ها است که بخواهد حتي نسبت به اين حرکت ها و رفتارها واکنش نشان دهد.
    
وي در پايان گفت: اينگونه حرکت ها در حد ادعاهايي است که برخي مخالفان و دشمنان کشورمان دنبال مي کنند و راه به جايي نخواهد برد زيرا ملت ايران همواره پاي نظام و مملکت خود ايستاده اند.
    
    
مطالبات درست مردم دچار سوءاستفاده شده است
    
مهدي فضائلي کارشناس مسائل سياسي نيز در اين زمينه گفت: بايد پذيرفت که بخشي از اعتراضات مردم کاملاً به حق و يک مطالبه جدي است اما سوءاستفاده از مطالبات توسط کساني انجام مي شود که ذره اي دغدغه نسبت به مشکلات مردم ندارند.
    
فضائلي در همين زمينه بابيان اينکه دو نکته در اينجا مطرح است، ادامه داد: بحث اول شيوه پيگيري مطالبات است که بايد از مسيري دنبال شود که به نتيجه برسد نه شيوه هايي که اين مشکلات را تشديد کند، چراکه در آشوب هاي اخير سکه و دلار گران تر و بورس نيز افت کرد و وضعيت اقتصاد بدتر شد. اين کارشناس مسائل سياسي تاکيد کرد: کساني که مردم ايران را تروريست مي خواندند امروز غمخوار ملت ايران شده اند، از سوي ديگر نيز شاهديم عوامل داخلي آنها از اقشار تهي دست جامعه نبوده و بايد مراقب بود اين مطالبات درست مردم دچار سوءاستفاده نشود.
    
حسين اخگرپور دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامي نيز گفت: مسئولان بايد پس از شناسايي اقليت معترض مزدور و ساختارشکن با آنها برخورد جدي و قاطع کنند و مقصران را معرفي و در دادگاه علني محاکمه کنند.
    
مهراد نجفي مسئول بسيج دانشجويي پرديس مرکزي دانشگاه تهران نيز گفت : دانشجويان دانشگاه تهران علاوه بر محفوظ دانستن حق اعتراض به سياست هاي کشور و پيگيري مطالبات بحق مردم اعلام مي دارند هر تجمع و آشوب و سوءاستفاده از مطالبات اقتصادي مردم محکوم است و دانشجويان اجازه هتک حرمت به اين افراد را نخواهند داد.
    
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران نيز در بيانيه اي اعلام کرد: دولت به جاي فرافکني و انداختن تقصيرها به گردن ديگران به حل مسائل و مشکلات ايجاد شده پرداخته و به جد تا احقاق کامل حق مردم مسئله را پيگيري و خسارات وارده به آنان را در اسرع وقت جبران کند.
    
۷۱۵ دانش آموخته دانشگاه هاي کشور نيز در نامه اي از مسئولان خواستند بدون حائل و تشريفات در ميان مردم حاضر شوند و مطالبات آنان را بشنوند و در اسرع وقت براي حل مشکلاتشان اقدام کنند.