نامه‌هاصدای شما


شماره‌گذاری جایگزین نامگذاری در معابر عمومی
عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران: نظرسنجی از شهروندان برای نامگذاری معابر شهر مورد توجه کمیسیون است.
تجربه‌های پیشین حکایت از‌ آن دارد که اغلب این تغییرات در نام معابر شهر ناموفق بوده و مردم با نام جدید همچنان ارتباط برقرار نکرده‌اند و از نام قدیم استفاده می‌کنند. البته استفاده از نام مفاخری که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌اند از اولویت‌های این کمیسیون می‌باشد. الهی شکر که مورد توجه آقایان قرار گرفته است.
با توجه به مطالب فوق، چرا اعضای کمیسیون وقت گران‌بهای جلسات را جهت تغییرنام و نامگذاری معابر عمومی می‌کنند آیا کارها و برنامه‌های دیگری بهتر از این نیست!! آیا به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و غیراساسی و غیراصولی، ضرورت رویکرد به ارتقای بهبود کیفی سطح معابر عمومی، ناهمواری‌های برآمده آسفالت و پیاده‌روهای سنگ‌فرش شده ناقص و قلمبه‌ای و... را در اولویت اصلی قرار دهند.
همانند دیگر کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته برای شماره‌گذاری جایگزین مصلحت‌اندیشی شود. گاهی برای دادن آدرس یا پیدا کردن یک کوچه و برزن در مناطق مختلف به خاطر استفاده از عناوین و نام‌های طولانی دچار شبهه شده و حتی مشاهده می‌شود که برخی با شوخی و استهزا گرفتن نام بعضی‌ها و حرمت شکنی‌ها موجب آزار مخاطبان می‌شوند. با شماره‌گذاری معابر عمومی، شخصیت حقوقی و حقیقی مفاخر و رجل سیاسی را حفظ کنید!!
محمدرضا کاظمی - تهران

*حقگو از تهران: از مسئولان محترم مملکتی انتظار می‌رود حساب شده و با مطالعه سخن بگویند. آقای نوبخت سخنگوی دولت چند سال پیش گفتند حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، ولی از آن خبری نشد. چندی پیش هم گفتند رئیس‌جمهوری از گران شدن خودروها متکدر شده‌اند، ولی بازهم قیمت خودروها روبه افزایش است!
*
اسماعیل حسینی از تهران: مجری واحد سیار تلویزیون هنگام گفتگو با مردم در برنامه‌ای تحت عنوان «جشن تولد برجام» با سوال‌های جهت دارش آنان را به سمتی می‌برد که از برجام بدگویی کنند و درباره‌اش منفی حرف بزنند حال آنکه به نظر من اگر برجام نبود، چه بسا که دولت حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خودش را هم نداشت.
*
دانایی از تهران: خروجی شمالی متروی میرداماد باتوجه به نبود پله‌برقی و شیب زیاد، عبور و مرور را برای شهروندان مخصوصاً سالمندان، معلولان و کودکان سخت کرده است. ضمناً به مسئولان راهنمایی و رانندگی هم بگویید سروصدای زیاد مسافرکش‌ها مقابل مترو که متاسفانه در تمامی ایستگاه‌ها قابل مشاهده است، باعث مزاحمت برای مسافران می‌شود. تذکر بدهید تا رسیدگی شود.