پیش بینی سرمای شدید در نیمه شمالی کشور

 آخرین اخبار سازمان هواشناسی؛
پیش بینی سرمای شدید در نیمه شمالی کشور 9بهمن-96
تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح فردا دوشنبه، یخ زدگی در معابرعمومی و جاده های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.
به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از سازمان هواشناسی، طی شامگاه یکشنبه و صبح دوشنبه 9 بهمن 1396 هوا به شدت سرد می‌شود به طوری که موجب یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌ای بین شهری خواهد شد. شایان ذکر است هوای سرد تا چهارشنبه ماندگار خواهد بود.
احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان از تداوم بارش برف طی یکشنبه در بخش‌هایی از غرب سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، تهران، مناطقی از مرکز، شمال‌شرق و به طور پراکنده‌تر در شمال‌غرب و شرق کشور خبر داد و افزود: با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق به تدریج از بعدازظهر یکشنبه از شدت بارش‌ها در غرب کاسته می‌شود.
این مسوول خاطرنشان کرد: در این روز وزش باد شدید در نیمه شرقی و نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق جنوب‌شرق کشور پدیده گرد و خاک به سبب وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.
وظیفه با اشاره به بارش پراکنده در برخی مناطق نیمه شرقی کشور طی روز دوشنبه گفت: به تدریج تا اواخر وقت از ناپایداری در این مناطق نیز کاسته خواهد شد.
وی افزود: روز سه‌شنبه پدیده قابل توجهی در سطح کشور مشاهده نمی‌شود.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه در کشور پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: به همین جهت در برخی مناطق، به خصوص جاده‌‌های کوهستانی شمال، شمال‌شرق، دامنه‌های البرز و شمال‌غرب، بارش برف همراه با وزش باد شدید موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد.
این مسوول با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی شامگاه یکشنبه و صبح دوشنبه، نسبت به یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌ای بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برف‌گیر جاده‌ای کوهستانی هشدار داد.
وظیفه برای بازه زمانی از یکشنبه تا سه‌شنبه، خلیج‌‌فارس و تنگه هرمز و روز دوشنبه دریای عمان را به سبب وزش باد شدید، متلاطم و مواج پیش‌بینی کرد.

**
پیش بینی وضع هوای استان های کشور
سازمان هواشناسی کشور همچنین در آخرین پیش بینی ها، وضعیت هوا و بیشینه و کمینه دمای استان های کشور را برحسب درجه سانتی گراد به شرح زیر اعلام کرد:

اراک؛ صفر و 10- همراه با بارش برف
بندرعباس؛ 25 و 17 همراه با افزایش باد
اردبیل؛ 5- و 20- با آسمانی ابری
بوشهر؛ 25 و 16 همراه با وزش باد
ارومیه؛ 1 و 13- با آسمانی نیمه ابری
بیرجند؛ 13 و 5- همراه با بارش باران یا برف
اصفهان؛ 12 و 3- با آسمانی ابری و احتمال بارش
تبریز؛ 1- و 8- همراه با وزش باد شدید
اهواز؛ 20 و 6 همراه با وزش باد و گردوخاک
تهران؛ صفر و 6- همراه با بارش برف
ایلام؛ 9 و 4- با آسمانی ابری
جزیره ابوموسی؛ 24 و 19 همراه با وزش باد شدید
بجنورد؛ 2 و 8- همراه با بارش پراکنده
جزیره خارک؛ 23 و 15

**
وضعیت هوای فعلی خاورمیانه
سازمان هواشناسی کشور پیش بینی هایی نیز در مورد وضعیت هوای برخی شهرهای منطقه خاورمیانه به قرار زیر اعلام کرده است:

بیروت؛ 14 با آسمان ابری
ابوظبی؛ 23 قسمتی ابری
قاهره؛ 17 با آسمان ابری
امان؛ 11 با آسمانی غبارآلود
کویت؛ 19 با آسمان نیمه ابری
دوحه؛ 21 با آسمانی صاف
مسقط؛ 26 همراه با آسمانی صاف
ریاض؛ 9 همراه با آسمانی غبارآلود
منامه؛ 19 با آسمانی نیمه ابری
علمی**1834** تنظیم: ناهید شفیعی* انتشار: محتشمی