گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها  قسمت دوم 10 بهمن - 96
توضیح علوم پزشکی اصفهان درباره یک اشتباه
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: اشتباهی که در بیمارستان اردستان اتفاق افتاده است یکی از موارد نادر پزشکی است که متأسفانه رسانه‌ای شد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: اشتباهی که در بیمارستان اردستان اتفاق افتاده است یکی از موارد نادر پزشکی است که متأسفانه رسانه‌ای شد.
محمدحسین مقامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این بیمار قبل از این اتفاق دو بار به دلیل پارگی روده و رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی عمل جراحی داشت که متأسفانه در عمل سوم با توجه به رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی دچار درد در ناحیه شکم می‌شود و به بیمارستان مراجعه می‌کند.
وی بابیان اینکه اشتباه رخ داده یکی از موارد نادر پزشکی بود که تاکنون در این بیمارستان اتفاق نیفتاده بود، افزود: بعد از اینکه عکس از ناحیه شکم بیمار گرفته می‌شود همکاران متوجه جسم خارجی(پنس) در داخل شکم بیمار می‌شوند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، ادامه داد: بدون هیچ فوت وقتی مقدمات عمل جراحی سوم انجام می‌شود و عمل جراحی و عملیات بیرون آوردن پنس توسط پزشک جراح که این بیمار را عمل کرد انجام می‌شود.
مقامی گفت: این اشتباه پزشکی در بیمارستان‌های دیگر کشور هم رخ می‌دهد اما در بیمارستان‌های دیگر رسانه‌ای نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه اتفاقی که در بیمارستان اردستان افتاده نه تخلف بود نه قصور، افزود: اتفاقی که در بیمارستان اردستان رخ داد یک کوتاهی بوده است. کاری که باید در اتاق عمل انجام می‌شد این بود که قبل و بعد عمل سِت پزشکی باید شمارش می‌شد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در جواب سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه پنس داخل شکم بیمار آیا باعث ضربه زدن به ناحیه داخل شکم بیمار هم شده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که این‌گونه اتفاقات هیچ آسیبی به بیمار نمی‌رساند. متأسفانه خبرهایی که به اشتباه درباره این موضوع انتشار پیدا کرد یک دروغ رسانه‌ای بود. البته بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی می‌کنیم.
مقامی افزود: این اطمینان را به مردم اردستان می‌دهیم که دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نباشند.
شنبه شب همزمان با بسیاری از استان‌های کشور، تهران هم سفیدپوش شد تا بار دیگر میزان آمادگی مدیریت شهری مورد آزمون قرار گیرد تا این رحمت الهی برای شهروندان موجب محنت نشود.تهران سفیدپوش شد و ماموران شهرداری تهران از همان ساعات اولیه مشغول به کار شدند بگونه‌ای که محمدعلی نجفی در پیام‌های توییتری از بسیج امکانات و نیروها برای برف‌روبی نوشت و از شهروندان تهرانی بخصوص جوانان و دانش‌آموزان دبیرستانی دعوت کرد که در کنار ماموران شهرداری به سبک‌تر شدن بار شاخه‌های درختان از برف به آرامی و دقت کمک کنند.حواسمان به کارتن خواب‌ها باشد
شهردار تهران از آمادگی گرمخانه‌های شهر برای اسکان بی‌خانمان‌ها و کارتن ‌خواب‌ها خبر داد و بنا به اعلام سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یکشنبه شب 3000 بی‌خانمان در 18 گرمخانه اسکان یافتند.‏‏اقدامات شهرداری تهران در روزهای برفی سبب شد که نجفی شهردار تهران در آخرین پیام توییتری خود بنویسد:" تلاش‌های بی‌منت و دشوار همکارانم در شهرداری موجب شد تا معابر اصلی شهر در روز کم‌سابقه برفی باز باشد. بدون شک مشکلاتی هم در این میان وجود داشت، به مردم اطمینان می‌دهم این مشکلات به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا خدمت به شهروندان در روزهای برفی افزایش یابد."‏به گزارش ایسنا با اینکه برخی‌ها عنوان کردند که شهرداری تهران در برف غافلگیر شده اما معاون مناطق شهرداری اعلام کرد که از همان ساعات ابتدایی بارش برف کار بازگشایی معابر آغاز شد، گفت: ادعا داریم شهرداری در سال‌های 83، 86 و برف 95 غافلگیر شده بود اما این موضوع امسال محقق نبود و توانستیم این موضوع را سامان دهیم. شهرداری در این آزمون موفق ظاهر شد.وی با بیان اینکه بازگشایی شریان‌های اصلی و درجه یک در اولویت قرار دارد، گفت: بحث اصلی ما تکاندن درختان است چرا که در پایتخت 2222 پارک و 58 میلیون متر مربع فضای سبز داریم که با وجود کمک ماموران شهرداری اما هنوز باید این درختان تکانده شوند.پیاده‌راه‌های یخ زده و درختان شکسته رها شده در معابر!با اینکه معاون شهرداری گزارشی از اقدامات خود ارائه کرده، اما هنوز شهرمان نیازمند توجه بیشتر است بگونه‌ای که هنوز معابر درجه دو برف روبی نشده، پیاده روها یخ زده، درخت‌های شکسته در معابر رها شده‌اند که تردد را برای شهروندان و خودروها سخت می‌کند، این موارد واقعیت‌هایی است که شهروندان تهرانی به عینه می‌بینند و بی‌رودبایستی خواهان آن هستند که مسئولان چاره‌ای برای آن بیندیشند که ادامه این وضعیت و لغزندگی معابر فرعی، سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و هزینه‌های سنگینی را تحمیل می‌کند.سردرگمی مردم در حمل ونقل عمومی
در این میان وضعیت تردد در شهرک‌ها و شهرستانهای اطراف تهران از جمله شهریار، نسیم شهر، و... به علت عدم برف‌روبی کامل و یخ‌زدگی معابر سخت است و کمبود اتوبوس و تاکسی و باز هم ظهور پدیده "تاکسی دربست" باعث سرگردانی شهروندان شده است، بگونه‌ای که عکس‌هایی از صف‌های طولانی مردم در ایستگاه اتوبوس و مترو دست به دست می‌شود تا بلکه مسئولان به یاد بیاورند که مردم از کمبود وسایل نقلیه رنج می‌برند و به دلیل عدم برف روبی مناسب حتی نمیتوانند از خودروهای شخصی استفاده کنند و حالا مردم در روزهای برفی نه راه پیش و نه راه پس دارند که بایستی برای این مهم نیز چاره‌ای اندیشیده شود.ما مهمان شهر نیستیم اما...درست است که ما شهروندان در تهران مهمان نیستیم و باید این تصور که "ما مهمانیم و مسئولان میزبان و نباید دست به سیاه و سفید بزنیم "را کنار بگذاریم و حداقل در برف روبی جلوی مغازه یا خانه مان مشارکت کنیم اما مردم هم از مسئولان انتظار دارند حداقل حالا که قرار است کمک کنیم اسباب و وسایل همچون کیسه‌ شن و... در دسترس همگان باشد و شهرداری هم لازم است حداقل در هر خیابان فرعی یک مخزن شن و نمک در نظر بگیرد تا مردم خود آستین همت بالا بزنند.
بادامچيان در مراسم تجليل از پيشكسوتان انقلاب: مستكبران متحيرند كه چرا نتوانستند در برابر انقلاب هيچ غلطي بكنند
نايب رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: امروز مستکبران از ما عصباني هستند و متحيرند که چرا نتوانسته اند غلطي انجام دهند.
    
اسدالله بادامچيان، نايب رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در مراسم تجليل از پيشکسوتان انقلاب که در موزه عبرت ايران برگزار شد، اظهار داشت: طي چهار دهه اخير همه قدرت هاي شيطاني بزرگ و کوچک با انقلاب اسلامي به مقابله پرداختند و از هر نوع توطئه، مکر، ترور، تحريم و درگيري هاي غير انساني، کوتاهي نکردند و راه به جايي نبردند.
    
وي افزود: هشت سال جنگ بين المللي با ملت مظلوم و مقتدر ايران اسلامي با عزت و افتخار و حفظ تماميت ارضي به رسوايي مستکبرين و صداميان انجاميد و قلدران بين المللي و مزدوران پليدشان و صهيونيسم نتوانستند به خواسته هاي خود دست بيابند.
    
بادامچيان با بيان اينکه 40 سال استقامت و فداکاري به علاوه 16 سال مبارزه و مقاومت، کار ساده اي نبود و نيست، گفت: دشمنان، معاندان و مخالفان داخلي و خارجي و ميکروب ها و شبکه هاي نفوذي فراماسونري و صهيونيستي تا حد کلاهي و کشميري، 24 ساعته در عداوت و کينه ورزي، کشتار مردمي و شکنجه هاي مهيب و زندان هاي طولاني مدت، و انواع فشارها و فريب کاري ها هيچ کوتاهي نکرده اند.
    
به گزارش فارس، نايب رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ابراز داشت: هنوز زمزمه عاشقانه و عارفانه همه شهيدان و شهيدان زنده در اين فضا موج مي زند. وي خاطرنشان کرد: عده اي پس از انقلاب سعادت ادامه جهاد را از دست دادند يا استحاله شدند، يا دچار کلک و حقه شدند يا سازش کردند. برخي هم دين و شرف و وجدان را به دنياي پست و مطامع دنيوي معامله کردند و باختند
    
بادامچيان گفت: اما از طرف ديگر چه حماسه هايي آفريده شد و چه شگفتي هايي که خداپرستان و خوبان از محمد بخارايي 20 ساله تا شهيد حججي جوان آفريدند و اينگونه شد که امروز مستکبران از ما عصباني هستند و متحيرند که چرا نتوانسته اند غلطي انجام دهند.
    
نايب رئيس شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي افزود: امروز نيمي از راه را آمده ايم. مي دانيم نيمه ديگر راه سخت تر و سخت ترين است. پشيمان و مايوس هم نيستيم. همچون رهبرمان سيد علي سرتا پا اميديم و اميدواريم.

    
آقاي بروجردي! مگر برجام بهانه را از آمريكا گرفت كه پالرمو بگيرد؟!
رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس که سابقه تراشيدن 165 دستاورد براي برجام را در کارنامه دارد اين بار به بزک پيمان پالرمو پرداخت و مدعي شد پيوستن به آن بهانه را از آمريکايي ها مي گيرد!
     
سرويس سياسي- علاءالدين بروجردي در گفت وگو با ايلنا، با ادعاي اهميت تصويب لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون سازمان ملل براي مبارزه با جرائم سازمان يافته فراملي در مجلس اعلام کرد: آن چه مسلم است نظام مالي مشخصي بر دنيا حاکم است و ما پيش از اين قانوني براي مقابله با پولشويي به تصويب رسانده بوديم و اين مصوبه جديد نيز گامي ديگر در اين راستا و همچون حلقه هاي يک زنجيره براي فعاليت هاي اقتصادي بين المللي است. وي مدعي شد: حداقل دستاورد جمهوري اسلامي از پيوستن به کنوانسيون سازمان ملل براي مبارزه با جرائم سازمان يافته فراملي يا همان کنوانسيون پالرمو اين است که بهانه هاي واهي را از کشورهايي همچون آمريکا که قصد دارند در برقراري ارتباط ايران با بانک هاي بزرگ دنيا خلل ايجاد کند، مي گيرد. او در پاسخ به سوالي درمورد انتقادات برخي نمايندگان با پيوستن به اين کنوانسيون و مقايسه آن با FATF و برجام، و خيانت آميز بودن اين مصوبه گفت: مسئله اين است که معمولاً در اين توافق ها و کنوانسيون ها، مسائلي که مدنظر برخي کشورهاي عضو نيست، تحت عنوان تحفظ يا Reservation قيد مي شود و دولت ها با اين حق شرط که فلان بخش از توافق را اجرا نکرده يا به فلان بخش آن پايبند نخواهند بود، به آن توافق نامه يا کنوانسيون مي پيوندند.
    
بروجردي همچنين در پاسخ به پرسشي ديگر درمورد نگراني بعضي مخالفان نسبت به ناممکن بودن ادامه ارتباط ايران با گروه هايي همچون حزب الله لبنان پس از پيوستن به کنوانسيون پالرمو گفت: فکر نمي کنم نيازي به اين نگراني ها باشد؛ چرا که بنابر مصوبه مجلس، با رعايت حق شرط به کنوانسيون پالرمو پيوستيم و جاي نگراني نيست.
    
فايده تراشي بروجردي براي پيمان پالرمو به عنوان گرفتن بهانه از آمريکايي ها در حالي است که وي توضيح نمي دهد دادن آن همه امتياز در برجام، کدام بهانه را از آنها گرفته است؟! ايران هراسي و تهديد شرکت ها و بانک هاي غربي براي عدم همکاري با ايران که بروجردي خود به آن اعتراف دارد، با پيوستن به پالرمو حل مي شود؟! مگر قرار نبود اين بهانه ها با برجام حل شود؟!
    
همچنين ادعاهاي بروجردي درباره حق تحفظ در حالي است که اگر وي يک بار کنوانسيون1961 وين را مطالعه کرده بود چنين ادعاهايي را درباره حق تحفظ نمي کرد. البته از جناب بروجردي که به همراه 4 نفر ديگر از همفکرانش در مهر سال 1394 در پاسخ به گزارش کميسيون ويژه برجام، 165 دستاورد براي برجام تراشيدند چنين مواضعي عجيب و غريب نيست. يکي از آن افراد آقاي پزشکيان بود که اخيراً گفته است من هيچ تخصصي درباره مسائل هسته اي ندارم و به آن ورود نمي کنم!