اردوی تیم ملی فوتبال زنان تشکیل نشده تعطیل شد

 اردوی تیم ملی فوتبال زنان تشکیل نشده تعطیل شد  11بهمن-96
تهران – ایرنا – درحالی که از اواخر فروردین ماه سال جاری تاکنون فدراسیون فوتبال هیچ خبری از برگزاری اردوی تدارکاتی یا انتخابی تیم ملی فوتبال زنان منتشر نکرده است سایت این فدراسیون امروز(10 بهمن ماه ) خبر از لغو اردوی این تیم داد.
به گزارش ایرنا،سایت فدراسیون فوتبال روز سه شنبه درخبری از لغو اردوی تدارکاتی و انتخابی تیم ملی فوتبال زنان به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی خبر داد و اعلام کرد زمان جدید برگزاری اردو بعدا اعلام می شود.
خبر لغو اردوی تیم ملی فوتبال بانوان درحالی در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده است که چندی پیش لیلا صوفی زاده نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود، با توجه به درپیش بودن مسابقات مهمی چون مقدماتی المپیک 2020 و مقدماتی قهرمانی آسیا در 2021 قصد جذب مربی خارجی دارند اما به منظور از دست ندادن زمان آماده سازی فوتبالیست ها، اردوهای این تیم از اوایل بهمن ماه با حضور مربی داخلی آغاز می شود.
برهمین اساس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در آخرین روزهای آذرماه سال جاری مریم آزمون را به عنوان مربی تیم ملی فوتبال زنان معرفی کرد اما هنوز برنامه آغاز اردوهای آماده ساز منتشر نشده، خبری درخصوص تعطیلی آن روی سایت فدراسیون قرار گرفته است.
بنظر می رسد کلاف سر درگم فوتبال زنان به این سادگی ها باز نمی شود ، دی ماه سال 95 نیز تیم ملی فوتبال زنان کشورمان به دلیل نداشتن هیچ گونه فعالیتی طی نزدیک به دوسال با 73 پله سقوط از رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا ) خارج شد.
این سقوط جنجالی فوتبال زنان و فشار شدید رسانه ها و افکار عمومی موجب شد تا فدراسیون فوتبال چند روز پس از آن مریم آزمون را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان معرفی کند و درحالی که کمتر از دو ماه تا شروع مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا(فروردین 96) باقی مانده بود تمرینات این تیم آغاز شد و قطعا این حرکت شتابزده نمی توانست نتیجه ای در بر داشته باشد و ایران حتی از مرحله نخست این رقابت ها هم صعود نکرد و از آن زمان تاکنون نیز خبری از اردوی تیم ملی و آماده سازی بانوان فوتبالیست نبوده است.
اگر چه نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال طی ماه های اخیر بارها گفته که عملکرد این تیم در مقدماتی آسیا بررسی و آسیب شناسایی شده و هدف ما حضور آماده و توانمند در بازی های المپیک 2020 توکیو و رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا در 2021 است اما همچنان خبری از تشکیل تیم ملی یا شروع اردوهای این تیم نیست .
مریم آزمون مربی تیم ملی فوتبال زنان نیز حاضر نشد در مورد کم و کیف برگزاری این اردو توضیحاتی به خبرنگار ایرنا بدهد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی ** 1828** 1701
خبرنگار: روزبهانی* انتشار: حمید قدیمی