مقام فلسطینی: برای حفظ حقوق مردم فلسطین به دادگاه بین المللی متوسل خواهیم شد

 در واکنش به تصویب قانون «قدس متحد» در پارلمان اسراییل ؛
مقام فلسطینی: برای حفظ حقوق مردم فلسطین به دادگاه بین المللی متوسل خواهیم شد 13 دی - 96

تهران - ایرنا - محمود الهباش مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و روابط اسلامی روز سه شنبه گفت: مقام های فلسطینی برای حفظ حقوق مردم فلسطین به دادگاه بین المللی متوسل خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، محمود الهباش افزود: کمیته مرکزی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس طی روزهای آینده نشستی برای بررسی توافق اسلو خواهند داشت و این کمیته از جنبش فتح و حماس خواهد خواست تا در این نشست حضور به عمل آورند.
وی همچنین با ستایش ایستادگی «عهد التمیمی» اسیر فلسطینی در برابر اشغالگران قدس گفت: عهد نمونه یک زن مبارز فلسطینی است.
به گزارش ایرنا، به دنبال اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی، پارلمان این رژیم امروز (سه شنبه) به قانونی که صهیونیست ‌ها آن را «منع تقسیم قدس» یا «قدس متحد» می‌نامند، در دور اول رأی مثبت داد.
«
نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد، تصویب قانون به اصطلاح «منع تقسیم قدس» یا «قدس متحد» در پارلمان رژیم صهیونیستی، اعلام جنگ با مردم فلسطین است.
در همین حال جنبش مقاومت اسلاممی فلسطین (حماس) نیز خواستار پایان روند سازش شده است.
مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا از سال 2014 میلادی به حالت تعلیق درآمده است و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس، دیگر راهی برای ازسرگیری این مذاکرات باقی نگذاشته است.
تصویب طرح جدید در پارلمان «اسرائیل» منجر به تقویت بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 6 دسامبر/ 15 آذر در خصوص به رسمیت شناختن قدس به پایتختی جدید رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس می شود.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی