گزیده خبرهای 8 اسفند -96 قسمت-2

گزیده خبرهای 8 اسفند -96 قسمت-2
علی اکبر جوانفکر امروز در دادسرا حضور یافت.به گزارش ایسنا در پی ارسال احضاریه جدید برای علی اکبر جوانفکر، وی امروز با شکایت مدعی‌العموم و به اتهام «انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشویش افکار عمومی» در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
عباس عابدی در اصفهان اظهار کرد: شب گذشته زیر پل راه‌آهن واقع در بزرگراه شهید دستجردی در اثر برخورد یک کامیون با خودروی سواری پراید ۲ نفر کشته شدند.مسؤول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از مرگ یک مادر و فرزندش در تصادف شب گذشته زیر پل راه‌آهن اصفهان خبر داد.به گزارش فارس، عباس عابدی در اصفهان اظهار کرد: شب گذشته زیر پل راه‌آهن واقع در بزرگراه شهید دستجردی در اثر برخورد یک کامیون با خودروی سواری پراید ۲ نفر کشته شدند.وی افزود: راننده خودروی سواری پراید در این تصادف که در ساعت ۱۹:۱۲ شب گذشته رخ داد، جان سالم به در برد، اما همسر و فرزند او بر اثر ضربه به سر در دم جان باختند.مسؤول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: همسر راننده خودروی سواری پراید حدود ۳۰ سال سن داشته و فرزند او ۸ ماهه بوده است.
دو مسافر که قاچاقی در چرخ هواپیمای پرواز اکوادور به نیویورک پنهان شده بودند سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.به گزارش ایسنا، این دو مرد که ظاهرا مسافران قاچاقی هواپیما بودند و قصد سفر به نیویورک را داشته‌اند سقوط کرده و کشته‌ شدند.این دو مرد ۲۵ و ۳۰ ساله در چرخ هواپیمای بوئینگ مخفی شده بودند که دچار حادثه شدند.به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، هویت و ملیت این دو نفر تایید نشده اما شواهد حاکی از آن است که اهل پرو بوده‌اند.
 محققان موسسه مکس پلانک روشی برای کاهش درد در بیماران مختلف کشف کردند. این روش بر اساس تلفیق ورزش و موسیقی است.درد معمولاً بر اثر بیماری‌های مختلف، آسیب‌دیدگی و انجام فعالیت‌های شدید فیزیکی ایجاد می‌شود. حدود هفت درصد افراد بزرگسال در آلمان دردهای شدید را تجربه می‌کنند. روش‌های مختلفی برای کنترل درد وجود دارد که از بین آنها می‌توان به استفاده از مسکن‌ها و گرما درمانی اشاره کرد.محققان موسسه سکس پلانک روش جدید برای کاهش درد طراحی کردند که ترکیبی از ورزش بر روی دستگاه‌های ورزشی تولید موسیقی است. به صورتی که دستگاه ورزش به یک وسیله تولید صدا تبدیل می‌شود و شخصی که بر روی دستگاه تمرین می‌کند با حرکت مختلف صداها را تولید می‌کند.بررسی‌ها نشان داده است این کار به مدت 10 ‌دقیقه تا 10 درصد تا 50 درصد تحمل درد را افزایش می‌دهد.محققان معتقدند که دلیل این اتفاق احتمالا ترشح آندروفین در بدن ورزشکاران است. هر چقدر میزان آندروفین بیشتر باشد تحمل درد افزایش می‌یابد.این ورزش همچنین می‌تواند به ورزشکاران حرفه‌ای که قصد دارند آستانه درد خود را بالا ببرند نیز کمک کند.این روش بر روحیه ورزشکاران نیز تاثیرگذار است و باعث افزایش انگیزه آنها می‌شود.
 جسد حلقه‌آویز نوجوان 16 ساله‌ای بامداد دیروز در کارگاه قالیشویی پدرش کشف شد.ساعت 04:30 بامداد دوشنبه کشف جسد نوجوان 16 ساله‌ای در یک قالیشویی در منطقه قلعه‌نو به کلانتری 211 قلعه‌نو گزارش شد.ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند که جسد به صورت حلقه‌آویز و پارچه در دهان بر میله‌های قالیشویی آویزان است.تحقیقات ابتدایی حاکی از آن بود که پدر نوجوان 16 ساله به همراه چند نفر دیگر شریک کارگاه قالیشویی بوده و نوجوان فوت شده شب را در کارگاه به سر برده است.سروان مرادزاده رئیس کلانتری 211 قلعه‌نو در این خصوص گفت در حال حاضر تحقیقات تکمیلی با حضور کاراگاهان و مقام قضایی در حال انجام است.
 حادثه گاز گرفتگی باعث مرگ عروس 20 ساله‌ای در شهر بروجن شد.سرهنگ غلامعلی شکری فرمانده انتظامی شهرستان بروجن در تشریح این خبر گفت:در حادثه گاز گرفتگی در بروجن، تازه عروس 20 ساله جان باخت و داماد 28 ساله در بیمارستان بستری شد.
سرهنگ شکری با اشاره به بررسی علت وقوع حادثه، افزود: جسد جان باخته این حادثه برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پزشکی قانونی استان منتقل شد.فرمانده انتظامی شهرستان بروجن به شهروندان توصیه کرد قبل از روشن کردن سامانه‌های گرمایشی از جمله بخاری‌های گازی خروجی دودکش‌ها و اتصالات را برای پیشگیری از چنین حوادثی بررسی کنند.این زوج جوان سه روز پیش جشن ازدواج شان را برگزار کرده بودند.