گزیده 11 اسفند - 96


گزیده  11 اسفند - 96
خبر ويژه 
رودست چند باره انگليس به سفير خوش خيال
در حالي که سفير ايران در انگليس گفته بود درخصوص پايان دادن به بحران يمن با انگليس مذاکره و توافق کرديم، رژيم انگليس براي صدور قطعنامه عليه ايران در شوراي امنيت تلاش کرد. خباثت انگليس براي بار هزارم ثابت شد اما وزارت خارجه همچنان به خوش خيالي ادامه مي دهد.
    رجانيوز با اشاره به جلسه اخير شوراي امنيت درباره يمن نوشت: سه سال از تجاوز بي رحمانه عربستان سعودي به همسايه جنوبي خود و آمار وحشتناک کشتار مردم بي دفاع يمن مي گذرد. با اين وجود خريدهاي ميلياردي تسليحات نظامي توسط سعودي ها از غرب ادامه دارد و سازمان ملل هيچ گاه به اين اقدام غيرانساني واکنش نشان نداده، بلکه فشارها براي محاصره مردم يمن ده ها هزار زن و کودک و غيرنظامي را به کام مرگ کشانده است.

    در آخرين نمونه فشارهاي جبهه غربي، شوراي امنيت تشکيل جلسه داد تا پيش نويس قطعنامه ضديمني و ضدايراني انگليس مورد تصويب قرار بگيرد. با وجود اينکه قبل از آن بعيدي نژاد از مذاکره و توافق در خصوص يمن با انگليسي ها خبر داده بود اما دستور کار جلسه «تصميم گيري درباره تمديد تحريم هاي يمن» بود که در آن تلاش کشورهاي انگلستان، آمريکا و فرانسه براي محکوم کردن ايران به عنوان نقطه مرکزي و حياتي مذاکرات قرار گرفت.

    از امضاي توافقنامه برجام تاکنون، اروپا به همراه آمريکا در تلاش است تا با تحميل برجام هاي 2 و 3 ضمن جلوگيري از قدرت دفاعي و موشکي ايران مانع از نفوذ منطقه اي ايران شود. در همين زمينه بارها رسانه هاي غربي و حتي سياست مداران آنها در صحبت هاي خود خبر از مذاکره دولت روحاني درخصوص مسائل موشکي و منطقه اي داده اند، اخباري که هر بار با تکذيب وزارت خارجه کشورمان همراه شد و البته هيچ گاه از بيانيه خواني در اين خصوص فراتر نرفت.

    با اينکه در جلسه شوراي امنيت برنامه انگليسي ها با حق وتوي روسيه ناکام ماند اما مواضع سفير ايران در انگليس قبل از اين جلسه و همچنين واکنش عصباني اروپا و آمريکا بعد از شکست طرح شان خواندني است.

    چند روز قبل بود که حميد بعيدي نژاد سفير فعلي ايران در لندن و رئيس سابق تيم کارشناسي هسته اي، با انتشار يادداشتي کليد خوردن مذاکرات منطقه اي با انگليس را خبر داده بود.

    وي در اين يادداشت با اشاره به تصميمات مهم ايران و انگليس براي خاتمه دادن به جنگ يمن نوشته بود: «البته وقتي به مباحث مربوط به تحولات منطقه اي مي رسد، تفاهم دو طرف کامل نيست و دو کشور اختلاف نظرات مهمي با يکديگر دارند. اما در عين حال با توجه به اشتراک نظر دو کشور مبني بر ضرورت پايان هر چه سريعتر جنگ يمن که به يک جنگ تمام عيار غيرانساني انجاميده است، ايران و انگليس تصميمات مهمي در خصوص اقدام به پايان دادن به بحران اتخاذ کردند

    خبر از مذاکرات دو جانبه ايران و انگليس پيرامون مسائل منطقه نه تنها نفي صحبت هاي گذشته دولتمردان و رد کردن خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب، بلکه اجرايي کردن خواسته هاي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا نيز به شمار مي رود. اما با وجود اين مذاکرات و اعلام اتخاذ تصميمات مهم در مسئله يمن، باز هم انگليس پيش نويسي که عليه مردم يمن و به نفع کشتارهاي ارتش سعودي در اين کشور بود را به صحن شوراي امنيت برد. امري که به خوبي شکست مذاکرات منطقه اي و خباثت انگليسي ها در قبال ايران و منطقه و همچنين روي ميز بودن برجام هاي دو و سه توسط غرب را نشان مي دهد.

    حالا براي هزارمين بار اعتماد به آمريکا و هم پيمانان اروپايي آنها با دبه کردن دشمن مواجه شد و منطق نئوليبرال هاي داخلي در نوع تعامل با غرب را رسوا کرد و نشان داد مسير چنين ديپلماسي جز بن بست نخواهد بود. چرا که زيرپا گذاشتن خطوط قرمز براي مذاکره کنندگان که قبلا هم در مسئله برجام خسارت هاي فراواني را آفريد دولت هاي غربي را به کشاندن ايران به پاي ميز مذاکره منطقه اي و موشکي اميدوار کرده است.

    هرچند وتوي روس ها مانع از موفقيت انگليس، فرانسه و آمريکا در صدور قطعنامه شد اما پيام بزرگ اين جلسه هشداري بود براي کساني که با اعتمادسازي هاي مفرط منافع ملي و آرمان حمايت از مستضعفين و گروه هاي مقاومت را به قتلگاه مي برند.

    يادآور مي شود دکتر ظريف چندماه پيش در نشست وزراي خارجه طرف برجام در نيويورک تصريح کرده بود با وجود سپري شدن 20 ماه از اجراي برجام، هنوز نمي توانيم حتي يک حساب بانکي در انگليس باز کنيم.
خبر ويژه 
دستيار حقوق شهروندي كه همواره سمت ضد انقلاب غش مي كند
دستيار حقوق شهروندي رئيس جمهور براي چندمين بار از عناصر حرمت شکني که توسط محافل بهايي و صهيونيستي به معارضه با حجاب مي پردازند، حمايت کرد.
    شهيندخت مولاوردي درباره برخورد پليس با چند زني که با صحنه سازي قبلي، اقدام به برداشتن روسري و کشف حجاب در خيابان کرده بودند گفت: رعايت قانون و حقوق شهروندي براي کساني که حتي قانون را زير پا گذاشته اند، الزامي است. ضرورت دارد ضابطين قضايي و ماموران پليس آموزش هاي لازم را ديده باشند و اين موضوع را ازطريق وزير کشور نيز پيگيري کردم.

    مولاوردي کوچک ترين اعتراضي نسبت به سناريوي معارضه با حجاب اسلامي که سناريويي ديرين ازسوي بهائيت و صهيونيسم مسيحي است، مطرح نکرد؛ انگار که در يک دولت غيراسلامي يا ضداسلامي صاحب منصب است. او پيش از اين نيز به جاي دلسوزي و اهتمام به حقوق قاطبه شهروندان متدين از عناصر مخالف خوان حمايت کرده است.

    اين رويکرد در برخي مسئولان دولتي درحالي است که حقوق شهروندي اغلب شهروندان در حيطه امنيت شغلي و اخلاقي و اجتماعي و مسکن و ازدواج مورد خدشه عناصر قانون شکن و مفسد و ضدانقلاب و اشرافيت مديريتي قرار مي گيرد اما در اين قبيل موارد هرگز حمايتي از حقوق شهروندان نمي کنند بلکه حتي در کنار ناقضان اين حقوق قرار مي گيرند. به عنوان مثال بايد پرسيد آيا ده ها ميليون زن مسلمان و محجبه که حقوقشان توسط عناصر ضدحجاب مورد هجمه قرار مي گيرد، محترم نيست؟!

    مولاوردي يکي از عناصر مرتبط با نزار زکا جاسوس آمريکايي - لبناني دستگير شده است.
خبر ويژه 
كدام رفتار فتنه گران در خدمت انقلاب بود؟
رئيس شوراي سياستگزاري اصلاح طلبان گفت موسوي و کروبي نقش غيرقابل انکار در انقلاب دارند.
    محمدرضا عارف رئيس فراکسيون اميد که تحت فشار افراطيون مدعي اصلاحات است، در توئيتر نوشت: نقش و سهم آقايان موسوي و کروبي در انقلاب غيرقابل انکار است. هر دوي اين عزيزان يک عقبه قوي در انقلاب دارند. اميدوارم هرچه زودتر مسئله حصر که باعث چالش هايي درون خانواده انقلاب شده، حل شود.

    عارف در عين حال به خيانت اين دو به ويژه ميرحسين موسوي در دامن زدن به آشوب خياباني و شورشگري عليه جمهوريت و اسلاميت که موجب ذوق زدگي بي سابقه جبهه استکبار و گسيل گروهک ها براي وارد کردن خسارات بيشتر به کشور و مردم شد، اشاره اي نکرده است. انگار که موسوي و کروبي مثلا سال 60-61 درگذشته اند و او از دو انقلابي مرحوم حرف مي زند!!

    اگر به بيان دقيق امام خميني قائل به اين باشيم که «ميزان، حال فعلي افراد است» که عقل و شرع، اين منطق را امضا مي کند، آنگاه بايد پرسيد مدعيان اصلاح طلبي چرا مايل نيستند به خيانت 8 ماهه فتنه گران که تا مرز شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولايت فقيه»، «نه غزه نه لبنان» و حرمت شکني عليه امام حسين عليه السلام پيش رفت، بپردازند؟ چرا با سازمان تروريستي منافقين و سلطنت طلبان و حزب صهيونيستي- انگليسي بهائيت همراه شدند؟ با کدام منطق، چنين عملکردي را مي توان پاي ايفاي نقش وسهم براي انقلاب گذاشت؛ دشمني با اسلام و مردمان خداجو خواندن حرمت شکنان روز عاشورا و اصل نظام را نشانه گرفتن، خبر از بوي ضدانقلابي گري مي دهد.

    
خبر ويژه 
5
راي از 8 راي بيشتر است .... گور باباي دموكراسي!

اقدام غيردموکراتيک رئيس دانشگاه تهران در بي احترامي به راي اعضاي گروه مطالعات منطقه اي و انتصاب فردي ديگر، همچنان مورد اعتراض محافل علمي و دانشگاهي است.
    روزنامه جوان در اين زمينه نوشت: با وجود گذشت دو هفته از انتصاب الهه کولايي به سمت مدير گروهي مطالعات منطقه اي دانشکده حقوق دانشگاه تهران ازسوي رئيس اين دانشگاه، واکنش ها به نحوه اين انتصاب دامنه گسترده تري به خود گرفته است. گفتني است درجريان تعيين مدير گروه مطالعات منطقه اي دانشگاه تهران حدود سه ماه پيش درميان اساتيد اين گروه علمي انتخاباتي انجام شد و از مجموع 13 راي، احمددوست محمدي هشت راي و الهه کولايي پنج راي کسب کردند، اما درنهايت الهه کولايي با اخذ کمترين راي، ازسوي نيلي احمدآبادي، رئيس دانشگاه دراين سمت منصوب شد!

    حالا آش اين نمايش اصلاحاتي دموکراسي به اندازه اي شور شده که ساير منتسبان به اين جريان فکري ازجمله تعداد قابل توجهي از نمايندگان ليست اميد مجلس نيز هر چند با احتياط و ملاحظات حزبي، وارد گود انتقاد از اين اقدام شده اند.

    در راي گيري انتخاب مدير گروه مطالعات منطقه اي، الهه کولايي، استاد اصلاح طلب و عضو جبهه منحله مشارکت، پنج راي و احمددوست محمدي هشت راي (از مجموع 13 راي) را کسب کرده بود، اما نهايتاً بعد از گذشت سه ماه، رئيس دانشگاه تهران حکم را به نام الهه کولايي زد تا شکل جديدي از روند دموکراسي در مهم ترين دانشگاه کشور به نمايش گذاشته شود.

    اين روش انتخاب رئيس گروه، يعني راي گيري توسط اعضا در دوران اصلاحات و با هدف احترام به دموکراسي و راي اساتيد شکل گرفت، ولي گويا محمود نيلي احمدآبادي، رئيس دانشگاه تهران ديگر تمايلي به تداوم اين روش ندارد. گروه هاي آموزشي در دانشگاه تهران هر دو سال يکبار براي انتخاب مدير گروه، انتخابات برگزار مي کنند. چنانکه همزمان با راي گيري اساتيد گروه مطالعات منطقه اي، اين راي گيري در گروه علوم سياسي نيز برگزار شد که يکي از اساتيد با گرايش اصلاح طلبي راي بيشتري آورد و حکم وي نيز بلافاصله صادر شد، اما گرايش غيراصلاحاتي دوست محمدي مانع از انتصاب وي به سمت مدير گروه مطالعات منطقه اي شد.

    اين در حالي است که اساتيد اين گروه علمي اقدام رئيس دانشگاه تهران در صدور حکم براي فردي که ديدگاه هايش به رئيس دانشگاه تهران نزديک است به عنوان مدير گروه را آن هم بعد از برگزاري انتخابات اهانت به خود برداشت کرده اند.

    در اين رابطه تعدادي از نمايندگان مجلس که اتفاقاً از ليست اميد هستند و نزديک به جرياني که نيلي و کولايي به آن تعلق دارند، در رد اين اقدام واکنش هاي جالبي نشان داده اند.

    محمود صادقي يکي از اين نمايندگان است. وي به «جوان» مي گويد: بايد توجه داشت که بسترهاي اخلاقي و مديريتي ايجاب مي کند فردي که بيشترين راي را آورده انتخاب و برايش حکم صادر کنند. طيبه سياووشي، نماينده ديگري است که در رابطه نعل وارونه دموکراسي در دانشگاه تهران با بيان اينکه اظهارنظر صريح در مورد اتفاق دانشکده حقوق دانشگاه تهران نيازمند بررسي بيشتر است به «جوان» مي گويد: طبيعي اين است کسي که بيشترين راي را آورده منصوب شود و هر اقدامي غير از اين غيرطبيعي است.

    محمدعلي وکيلي نيز که از نمايندگان اصلاح طلب مجلس دهم است مي گويد: ابزار مناسبات قدرت و جامعه پذيري راي اکثريت است و در مقابل عدم رعايت دموکراسي در دانشگاه ها از سوي مسئولان نمايش يک نوع ديکتاتوري در دانشگاه است که با خردجمعي در تقابل است که نتيجه آن تخلف از قانون است.