باید منتقد فساد و رانت‌خواری تمام جریان‌های سیاسی حتی اصلاح‌طلبان باشیم



عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:

باید منتقد فساد و رانت‌خواری تمام جریان‌های سیاسی حتی اصلاح‌طلبان باشیم  11اسفند-96

گیرم همه جریانات منتقد اژدهای فساد هفت سر شوند خوب راه حل چیست ؟کدام نهادی هست که آلوده به فساد نباشد وتوان مبارزه با این اژدها را داشته باشد؟

حزب اسلامی کار
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: فساد بد است و فرقی نمی‌کند توسط کدام جریان سیاسی اتفاق می‌افتد، بنابراین ما باید منتقد فساد و رانت‌خواری جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا باشیم.
حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت بسط نقدپذیری درون جریان اصلاحات و اصولگرا اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که دولت احمدی‌نژاد دچارش بود، عدم همراهی رسانه‌های اصولگرا در راستای نقد دلسوزانه این دولت بود. رسانه‌های اصولگرا به جای نقد دلسوزانه و راهنمایی آن دولت همسو با خود با تعریفات بیجا باعث شدند که وضعیت برای دولتمردان آن زمان مشخص نشود. حتی اگر انحرافاتی در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی هم از دولت می‌دیدند به جای آنکه راهنمایی‌اش کنند، حمایتش می‌کردند.
وی ادامه داد:  ما در ابتدا از دولت روحانی خواستیم که فضای نقد را باز بگذارد تا اتفاق دولت پیشین برای آنها نیفتد. خوشبختانه خود رییس دولت هم موافق نقد سازنده بود، اما زیرمجموعه‌های دولت فرهنگ نقدپذیری را نداشتند به همین دلیل از دایره نقد کردن و  نقد پذیری خارج شدند.
این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار سپس یادآور شد: در جریان اصلاحات چنین وضعیتی وجود دارد. برخی‌ها مخالف نقد کردن خود هستند. این در حالی است که برای بقای اصلاحات نقدهای درونی از جمله ضروریات است.
نجف سپس با اشاره به اعتراضات اخیر مردمی به وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی گفت: در جریان اعتراضات مردمی متاسفانه شاهد بودیم تعدادی از اصلاح‌طلبان عملا پیام اعتراضات مردم را نادیده گرفتند و حتی برخی از آنها به مردم توهین کردند. مردم معترض با توجه به وضعیت معیشتی‌شان در مشقت بودند، چرا می‌خواهیم همه چیز را سیاسی کنیم؟ باید به اعتراضات صنفی کوچک و بزرگ مردم توجه کنیم.
وی یادآور شد: پیش از ایجاد اعتراضات اخیر مردمی، سپرده‌گذاران، کارمندان، کارگران و اقشار دیگر مردم ماه‌ها در جلوی درب مجلس یا دولت و سایر وزارتخانه‌های مربوط تجمع کردند، اعتراض کردند فقط شعار دادند اما جواب نگرفتند همه این گروه‌ها به هم پیوستند و در نتیجه آن اعتراض دی‌ماه ایجاد شد. البته سیاسی کاری ها هم بر این موجب سوار شدند و اصل اعتراضات مردمی را به سوی دیگری سوق دادند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد که عدم همراهی جریان اصلاحات با خواست مردمی می‌تواند برای آینده این جریان ضررآفرین باشد.
نجف در بخش دیگری ازاین گفت‌وگو با اشاره به حضور برخی از اصلاح‌طلبان در نهادهای مختلفی همچون شهرداری و شورای شهر و همچنین دربرخی از وزارتخانه‌ها اظهار کرد: الان جریان اصلاحات نمایندگانی را در سطوح مختلف مدیریتی از طریق رای مردم برای پیشبرد ایده‌های اصلاح‌طلبانه پیش روی خود دارد.این درست نیست که برخی از این چهره‌ها از این وضعیت برای منافع شخصی و فامیلی خود استفاده کنند. همه اصلاح‌طلبان باید حواسشان باشد که مقبولیت جریان اصلاحات که طی سال‌ها به دست آمده را از دست ندهند.
وی یادآور شد: فساد و رانت‌خواری بد است و فرقی نمی‌کند از طرف کدام یک از جریانات سیاسی این امر به وقوع بپیوندد. همانطور که به فساد و رانت‌خواری اصولگرا انتقاد می‌کنیم، اگر همین اتفاق درون جریان اصلاحات رخ داد نیز باید نگران وضعیت رخ داده باشیم. من عاجزانه از اصلاح‌طلبان می‌خواهم هم مراقب رفتار و کلام و اعمالشان باشند و هم حافظ مقبولیت جریانی باشند که مردم به آن اعتماد دارند.
این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد:نباید  آبروی اصلاحات را به چوب حراج سپرد، مردم به شدت عملکرد اصلاح‌طلبان را کنترل می‌کنند، با توجه به قدرت رسانه‌ها و فضای مجازی، خبر رانتخواری و فساد دیگر مخفی نمی‌ماند.
نجف در پایان گفت: برای اولین بار طی اعتراضات دی‌ماه گذشته دیدیم که مردم نه تنها علیه جریان اصولگرا بلکه علیه جریان اصلاح‌طلب هم شعار دادند. ما باید از این وضعیت درس بگیریم و یادمان نرود که برای چه ایده‌ای خواستار حضور اصلاح‌طلبان در مناصب قدرت بوده‌ایم.