قاضی‌زاده هاشمی: سؤال از رئیس جمهور صرفاً فرونشاندن عطش افکار عمومی است


قاضی‌زاده هاشمی:
سؤال از رئیس جمهور صرفاً فرونشاندن عطش افکار عمومی است/ از اقدامات احمدی‌نژاد سرشکسته شدم 10 اسفند -96
 اگر این عضو مجلس ارتجاع از خراستان همچون همقطارش کریمی قدوسی  مأمور مخفی اطلاعات سپاه درمجلس ارتجاع نیست  چرا تلاش  نمی کند از خامنه ای آقا بالاسر روحانی وهمه  کاره رژیم سئوال  کند تانه رفع عطش مردم که خشکسالی کشور شود؟
خبرگزاری فارس: سؤال از رئیس جمهور صرفاً فرونشاندن عطش افکار عمومی است/ از اقدامات احمدی‌نژاد سرشکسته شدم
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگر سؤالی از رئیس جمهور بپرسیم، صرفاً عطش افکار عمومی را فرو نشاندیم، اما در مورد مؤسسات مالی اقدام عملی باید انجام می‌شد، برای همین دو نفر از هیات رئیسه مجلس مأمور شدند تا بخشی از مشکل برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در گزارش عملکرد سالانه و بررسی مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که در دانشکده خبر برگزار شد، با بیان اینکه مجلس امسال سالی پرکار و موضوعات متعددی داشته است، گفت: عمده رویکرد مجلس رونق اقتصاد، توسعه اشتغال و کم کردن فاصله طبقاتی بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال سال انتقال بوده است، اضافه کرد: مدتی در فضای خراسان رضوی شاهد سستی در فضای مدیریت بودیم، اما اکنون تغییر برخی مدیران کل انجام شده است و تا حدودی به ثبات مدیریتی رسیده‌ایم.
دبیر هیأت رئیسه مجلس در مورد ابقای استاندار بیان کرد: حکم رشیدیان زمان‌دار نبوده، با توجه به صحبت معاون سیاسی استاندار، وی ابقا شده، اما این اشتباه است که منتظر حکم ابقا باشیم.
قاضی‌زاده با بیان اینکه وظایف نمایندگان به دو موضوع مشکلات روزمره مردم و احیای ردیف‌های توسعه استان‌هاست، تصریح کرد: در مورد بودجه سال آینده یک ردیف مشترک با قم و شیراز وجود دارد که 60 میلیارد تومان آن مربوط به حاشیه شهر مشهد بوده، همچنین 40 میلیارد تومان از ردیف بودجه مجزای حاشیه شهر به مشهد اختصاص یافته است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به 200 میلیارد تومان از بودجه سال آینده به مشهد اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: همچنین 15 میلیارد تومان مختص بافت فرسوده مشهد، 25 میلیارد تومان ردیف زیارت و 50 میلیارد تومان مربوط به امنیت و حاشیه شهر به مشهد اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه برای احیای کشف‌رود از سه سال گذشته 160 میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: طبق مصوبه دولت 160 میلیارد تومان باید به احیای کشف‌رود اختصاص پیدا می‌کرد که تاکنون فقط 8 میلیارد تومان تحقق پیدا کرده و منابع آن به آلودگی هوای خوزستان اختصاص پیدا کرده است، اکنون به‌دنبال این هستیم که این منابع برگردد.
تخصیص بودجه امسال کمتر از 50 درصد است
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 76 کیلومتری بزرگترین فضای سبز خاورمیانه، گفت: در این طرح، منطقه شمالی مشهد که محروم‌ترین مردم شهر در آن زندگی می‌کنند، به خوش آب و هواترین منطقه تبدیل می‌شود که برای این موضوع باید فاضلاب رودخانه 3 کیلومتری جمع‌آوری و تبدیل به فضای سبز شود.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تخصیص بودجه امسال کمتر از 50 درصد است، توضیح داد: البته سال عمرانی از خردادماه شروع می‌شود، بنابراین تا پایان خردادماه وقت است که بودجه امسال تخصیص یابد، اما امسال سعی کردیم این تخصیص‌ها واقعی باشد و قطعا اتفاق بیفتد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد تعلل هیأت رئیسه مجلس با موضوع سؤال از رئیس جمهور گفت: هیأت رئیسه بی‌طرف است و باید بی‌طرف بماند، ما نمی‌خواهیم به‌ صورت نمایشی کار را جلو ببریم و باید برای حل مسئله کمک کنیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تمامی موضوعات بی‌طرف بوده و درراستای حل مسئله تلاش می‌کند، در رابطه با بحث سوال از رئیس جمهور هم معتقدیم که مسئله‌ای حل نمی‌شود و مسئله خاصی هم ایجاد نمی‌کند.
قاضی‌زاده تصریح کرد: سؤال از رئیس جمهور نتیجه خاصی نداشته و نتیجه بعدی ندارد، تنها نتیجه آن ایجاد پرسش و پاسخ در برابر افکار عمومی است.
وی ادامه داد: سؤال از رئیس جمهور رأی‌گیری ندارد و اینکه قانع می‌شوم یا نشوم،  ندارد، آقای روحانی هم سخنران خوبی است و اگر از او سؤال شود، خوب سخنرانی می‌کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر سؤالی بپرسیم، صرفاً عطش افکار عمومی را فرو نشاندیم، اما در مورد مؤسسات مالی اقدام عملی باید انجام می‌شد، برای همین دو نفر از هیات رئیسه مجلس مأمور شدند تا بخشی  از مشکل برطرف شود.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دنبال سؤالی هستیم که اقدام عملی در پی داشته باشد، گفت: افکار عمومی یک مطالبات به حقی دارد و وظیفه نمایندگان پرسشگری است، اما به عنوان هیأت رئیسه به‌ دنبال به نتیجه رساندن اقدامات است.
وی تصریح کرد: نمایندگان باید بین خواست و مصلحت مردم کار را جلو ببرند، اینکه سؤالی مطرح شود و هدف آن آگاه‌سازی باشد، خوب است، اما باید اقدام عملی نیز انجام شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به عنوان نماینده پرسیدن سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده‌ام، گفت: اکنون دو سؤال از رئیس جمهور در حال امضاست، یکی سؤال در مورد مؤسسات مالی که من آن را امضا نکردم و دیگری سؤال در مورد اینکه وی معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور را حل و فصل نکرده، اما در مورد فرعیات صحبت می‌کند، در واقع اصل و فرع را درهم آمیخته است.
قاضی‌زاده هاشمی در مورد استیضاح وزرا گفت: تاکنون استیضاح وزیر راه و کار مطرح بوده، اما هنوز اعلام وصول نشده است.
واکنش قاضی‌زاده هاشمی به نامه احمدی‌نژاد
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مورد صحبت‌های اخیر احمدی‌نژاد گفت: حرف‌های وی خلاف قانون اساسی بوده و معتقد است باید قانون عوض شود که این امر به نوعی دیکتاتوری است.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: درخواست احمدی‌نژاد از رهبری بدون توجه به حدود اختیارات قانونی رهبری است، درخواست وی تغییر قانون اساسی بوده، اما باید از مسیر خود یعنی مجلس مؤسسان تغییر کند.
وی تأکید کرد: مجلس ایران تنها پارلمان در دنیاست که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را تعطیل کند، کسی که قانون اساسی را قبول ندارد، نظام سیاسی و اجتماعی را قبول ندارد و به نوعی دیکتاتوری را در پیش گرفته است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: من به عنوان کسی که برای رئیس جمهور شدن احمدی‌نژاد سعی کردم، از اقدامات و گفته‌های وی سرشکسته شدم، چراکه معتقدم احمدی‌نژاد در سیکل باطلی افتاده است.
وی در مورد مقابله با آلودگی هوا، گفت: طبق قانون حمل و نقل، مبلغی از بودجه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اختصاص می‌یابد، اما اکنون چند سال است که از طریق اوراق مشارکت دولت به شهرداری‌ها کمک می‌کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی تبیین کرد: تکنولوژی مصرف انرژی در حال تغییر است و کشورهای پیشرفته به سمت برق هسته‌ای، برق بادی و برق خورشیدی رفته‌اند، ما نیز باید برای مقابله با آلودگی هوا تکنولوژی مصرف انرژی را تغییر دهیم.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان مطرح کرد: مشکلات پدیده و مؤسسات مالی و اعتباری همچون میزان با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برطرف شد و ریل حرکتی این مجموعه‌ها را هموار کرد.