دبیر
انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتوگو با ایلنا:
بوئینگ از
آسمان ایران پرید ودرمقابل هواپیماهای ناامن روسی وارد می شوند.چون باجی است که به خاطر بن بست برجام به روس ها داده می شود تادرنهایت پاسداران
بتواننددارای سلاح هسته ای شوند.
دبیر
انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه سوخو قصد دارد تجهیزات آمریکایی
هواپیماهای خود را کاهش دهد تا برای فروش هواپیما به ایران نیازی به دریافت مجوز
اوفک نداشته باشد، گفت: تکنولوژی هواپیمای سوخو به روزتر از توپولف است و قابل
مقایسه با یکدیگر نیستند.
مقصود
اسعدی سامانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی درباره امضای تفاهمنامه خرید
هواپیماهای سوخو که اخیرا شرکتهای هواپیمایی با این شرکت امضا کردند، اظهار داشت:
قراردادهای شرکتهای هواپیمایی داخلی با بویینگ و ایرباس به قوت خود باقی است اما
باید از هر فرصتی برای نوسازی ناوگان هوایی کشورمان استفاده کرد.
وی ادامه
داد: باید بپذیریم که ناوگان هوایی کشورمان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد یکی
از گزینههای کاهش عمر ناوگان هوایی کشورمان هم خرید هواپیماهای سوخو است.
دبیر انجمن
شرکت های هواپیمایی گفت: این شرکت روسی درصدد کاهش تجهیزات آمریکایی هواپیمای سوخو
است تا برای فروش آن به ایران نیازی به اخذ مجوزهای اوفک نباشد.
وی افزود:
قرار بر این است که بخشی از این تجهیزات از سوی شرکتهای اروپایی تامین شود تا
نیازی نباشد که به دلیل استفاده از سیستم ها و تجهیزات آمریکایی برای فروش این
هواپیماهای روسی به ایران مجوز اوفک را دریافت کنند.
اسعدی
سامانی درباره قیمت هواپیماهای سوخو 100گفت: به طور قطع قیمت فروش این هواپیماها
متفاوت از قیمت کاتولوگ خواهد بود چراکه یکسری از آپشن ها و تجهیزات آن تغییر میکند
و در ادامه مذاکرات چانهزنیهایی هم در مورد تعیین نرخ انجام میشود.
وی درباره
استقبال مسافران ایرانی از ورود هواپیماهای روسی به ناوگان کشورمان گفت: به طور
قطع هر هواپیمایی که وارد ناوگان کشورمان میشود توانسته مجوزهای مورد نیاز از سوی
سازمان هواپیمایی را کسب کند و در غیر این صورت سازمان هواپیمایی به هیچ وجه به
هواپیماهای غیر ایمن اجازه پرواز نخواهد داد.
دبیر انجمن
شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: پیش از آنکه تفاهمنامه خرید هواپیماهای سوخو تبدیل
به قرارداد شود ایمنی و استانداردهای آن توسط سازمان هواپیمایی بررسی خواهد شد. از
سوی دیگر هواپیمای سوخو قابل مقایسه با آنتونوف و توپولفها نیست چراکه از
تکنولوژیهای به روزتری برخوردارند.
اسعدی
سامانی درباره نحوه تامین مالی خرید این هواپیماها هم اظهار داشت: روش تامین مالی
خرید هواپیماهای سوخو هم مانند سایر قراردادهای معمول خرید هواپیما در دنیا
فاینانس است.
وی ادامه
داد: تا کنون دو شرکت هواپیمایی تفاهمنامه خرید هواپیماهای سوخو 100 را منعقد
کردند و سایر ایرلاینها هم به دنبال اجاره این مدل هواپیما هستند. د.
دبیر
انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه سوخو قصد دارد تجهیزات آمریکایی
هواپیماهای خود را کاهش دهد تا برای فروش هواپیما به ایران نیازی به دریافت مجوز
اوفک نداشته باشد، گفت: تکنولوژی هواپیمای سوخو به روزتر از توپولف است و قابل
مقایسه با یکدیگر نیستند.
مقصود
اسعدی سامانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی درباره امضای تفاهمنامه خرید
هواپیماهای سوخو که اخیرا شرکتهای هواپیمایی با این شرکت امضا کردند، اظهار داشت:
قراردادهای شرکتهای هواپیمایی داخلی با بویینگ و ایرباس به قوت خود باقی است اما
باید از هر فرصتی برای نوسازی ناوگان هوایی کشورمان استفاده کرد.
وی ادامه
داد: باید بپذیریم که ناوگان هوایی کشورمان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد یکی
از گزینههای کاهش عمر ناوگان هوایی کشورمان هم خرید هواپیماهای سوخو است.
دبیر انجمن
شرکت های هواپیمایی گفت: این شرکت روسی درصدد کاهش تجهیزات آمریکایی هواپیمای سوخو
است تا برای فروش آن به ایران نیازی به اخذ مجوزهای اوفک نباشد.
وی افزود:
قرار بر این است که بخشی از این تجهیزات از سوی شرکتهای اروپایی تامین شود تا
نیازی نباشد که به دلیل استفاده از سیستم ها و تجهیزات آمریکایی برای فروش این
هواپیماهای روسی به ایران مجوز اوفک را دریافت کنند.
اسعدی
سامانی درباره قیمت هواپیماهای سوخو 100گفت: به طور قطع قیمت فروش این هواپیماها
متفاوت از قیمت کاتولوگ خواهد بود چراکه یکسری از آپشن ها و تجهیزات آن تغییر میکند
و در ادامه مذاکرات چانهزنیهایی هم در مورد تعیین نرخ انجام میشود.
وی درباره
استقبال مسافران ایرانی از ورود هواپیماهای روسی به ناوگان کشورمان گفت: به طور
قطع هر هواپیمایی که وارد ناوگان کشورمان میشود توانسته مجوزهای مورد نیاز از سوی
سازمان هواپیمایی را کسب کند و در غیر این صورت سازمان هواپیمایی به هیچ وجه به
هواپیماهای غیر ایمن اجازه پرواز نخواهد داد.
دبیر انجمن
شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: پیش از آنکه تفاهمنامه خرید هواپیماهای سوخو تبدیل
به قرارداد شود ایمنی و استانداردهای آن توسط سازمان هواپیمایی بررسی خواهد شد. از
سوی دیگر هواپیمای سوخو قابل مقایسه با آنتونوف و توپولفها نیست چراکه از
تکنولوژیهای به روزتری برخوردارند.
اسعدی
سامانی درباره نحوه تامین مالی خرید این هواپیماها هم اظهار داشت: روش تامین مالی
خرید هواپیماهای سوخو هم مانند سایر قراردادهای معمول خرید هواپیما در دنیا
فاینانس است.
وی ادامه
داد: تا کنون دو شرکت هواپیمایی تفاهمنامه خرید هواپیماهای سوخو 100 را منعقد
کردند و سایر ایرلاینها هم به دنبال اجاره این مدل هواپیما هستند. د.