گزیده خبرهای 11 اردیبهشت - 97


گزیده خبرهای 11 اردیبهشت - 97
سه نفر از اعضای شورای شهر مرودشت به همراه شهردار این شهر شامگاه یکشنبه توسط نهادهای اطلاعاتی دستگیر شدند.سه نفر از اعضای شورای شهر مرودشت به همراه شهردار این شهر دستگیر شدند.یک منبع آگاه در گفتگو فارس در مرودشت گفت: سه نفر از اعضای شورای شهر مرودشت به همراه شهردار این شهر شامگاه یکشنبه توسط نهادهای اطلاعاتی دستگیر شدند.وی افزود: علت این دستگیری اتهامات مالی بوده است.این منبع آگاه خاطرنشان کرد: دفتر شهردار و شورای اسلامی شهر مرودشت به دستور مقام ذی‌ربط هم‌اکنون پلمپ است.مدیرکل اطلاعات استان فارس روز جمعه و همزمان با آغاز هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (ع) هشدار داده بود در سال جاری مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی بویژه در حوزه‌های زمین‌خواری، فساد سازمان‌یافته در نهادهای مختلف و نیز سوداگران ارز و قاچاق کالا تشدید خواهد شد. 
فرمانده فاطمیون گفت: پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم هست و هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله ادعایی رسانه ها به شهادت نرسیدند.فرمانده فاطمیون اخبار منتشر شده درباره حمله موشکی به پایگاه این لشکر را تکذیب کرد.به گزارش تسنیم، فرمانده فاطمیون گفت: پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم هست و هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله ادعایی رسانه ها به شهادت نرسیدند.برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که پایگاه فاطمیون در نزدیکی "نهر البارد" در حومه الغاب هدف حمله موشکی قرار گرفته است .ارتش سوریه اعلام کرد که یکشنبهشب چندین موشک به پایگاه‌های نظامی در حومه حماه و حلب شلیک شد.در این گزارش به منبع شلیک این موشک‌ها و نیز خسارت‌های ناشی از این حمله اشاره‌ای نشده است.روزنامه دولتی «تشرین» سوریه به نقل از منابع میدانی، نوشت حمله یکشنبه‌شب به مواضع نظامی در استان‌های حماه و حلب از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن صورت گرفت.روزنامه تشرین در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک تصریح کرد که 9 موشک در این حملات شلیک شدند.
این نوجوان ۱۶ ساله با نام (ر . س) سحرگاه امروز دهم اردیبهشت ماه در منزل مسکونی خود در روستای سروک از روستاهای تابعه شهر یاسوج با طناب دار دست به خودکشی زده است.سحرگاه امروز دانش‌آموز نوجوان۱۶ ساله‌ای در روستای سروک از توابع شهر یاسوج دست به خودکشی زد.به گزارش ایلنا، این نوجوان ۱۶ ساله با نام (ر . س) سحرگاه امروز دهم اردیبهشت ماه در منزل مسکونی خود در روستای سروک از روستاهای تابعه شهر یاسوج با طناب دار دست به خودکشی زده است.جسد این دانش آموز ساعت 8 صبح درحالیکه حلق آویز بوده پیدا شد. دلیل یا دلایل خودکشی این نوجوان نامعلوم است.روستای سروک در پنج کیلومتری شهر یاسوج است.
ماموران انتظامی لنگرود در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در این شهرستان، موضوع را در دست بررسی قرار دادند. ماموران پس از اعزام به محل متوجه شدند که قسمتی از بنای تاریخی معروف به خانه دریابیگی که خالی از سکنه بود، دچار آتش‌سوزی شده و آتش در حال سرایت به قسمت دارای سکونت است.عامل آتش‌سوزی خانه تاریخی معروف به خانه دریابیگی در شهرستان لنگرود دستگیر شد.به گزارش شهروند، ماموران انتظامی لنگرود در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در این شهرستان، موضوع را در دست بررسی قرار دادند. ماموران پس از اعزام به محل متوجه شدند که قسمتی از بنای تاریخی معروف به خانه دریابیگی که خالی از سکنه بود، دچار آتش‌سوزی شده و آتش در حال سرایت به قسمت دارای سکونت است.پس از مهار آتش توسط آتش‌نشانان ماموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند که فردی ۲۱ساله که در قسمت خالی خانه اقدام به مصرف موادمخدر کرده باعث حریق شده است. پس از اعتراف متهم به آتش‌سوزی خانه تاریخی دریابیگی، متهم با تشکیل پرونده به مقام قضائی برای سیر مراحل قانونی معرفی شد. 
مردی که با جعل‌ عنوان پستچی وارد ساختمان‌های مسکونی می‌شد و به زنان تعرض می‌کرد، به دار آویخته شد.رئیس دادگاه انقلاب تهران گفت: حکم اعدام صادره برای پستچی قلابی امروز به اجرا درآمد.حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کل دادگاه‌های انقلاب تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: برای فردی که در پوشش مأمور پست اقدام به آزار و اذیت زنان می‌کرد از سوی دادگاه حکم اعدام صادر شده بود.وی افزود: این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و امروز صبح به اجرا درآمد.
روح‌الله احمدزاده کرمانی معاون احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت دهم، با انتشار مطلب کوتاهی در کانال تلگرامی خود نوشت "شنیده‌ها حکایت از اتهامات سنگین امنیتی در پرونده یکی از اعضای اصلی جریان انحرافی دارد! هم چنین وجود برخی از اسناد و مدارک و اقاریر، احتمال صدور حکم ارتداد! را در خصوص این فرد، افزایش داده است."او پس از بازتاب زیاد این دعا به انتقاد از سانه ها پرداخت و در مطلب دیگر نوشت: "از این بد اخلاقی رسانه‌های به اصطلاح اصلاح طلب و اعتدال گرا و اذناب خارجی‌شان به خدا پناه می‌برم! که بدون آنکه از کسی نامی ببرم، سریع مصداق معین می‌کنند تا خبرشان بیشتر بازدید بخورد، ولو به قیمت بی آبرو کردن یک انسا‌ن که سیستم محترم قضایی در حال بررسی پرونده وی است!"