گزیده ها 29 اردیبهشت -97

گزیده ها 29 اردیبهشت  -97
دولت فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که دارائی های چند فرد و شرکت را به اتهام کمک در تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه مسدود کرد.به دستور وزیر دارایی فرانسه، دارایی‌های چند فرد و شرکت به بهانه کمک آنها به تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه به مدت ۶ ماه بلوکه شدند.به گزارش مهر، دولت فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که دارائی های چند فرد و شرکت را به اتهام کمک در تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه مسدود کرد.بر اساس اعلام این خبرگزاری، شرکت های مذکور در سوریه، چین و لبنان مستقر هستند.فرانسه اعلام کرد که دارایی های شرکت های مذکور را به مدت ۶ ماه بلوکه خواهد کرد.دستور مسدود کردن دارایی های این افارد و شرکت ها با امضای وزیر دارایی فرانسه به انجام رسیده است.
صدایی مهیب که قبل از این در شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول در استان ایلام سابقه داشته است، شنیده شد که موجب شد بخش هایی از شهر دچار لرزش شود. صدایی مهیب صبح امروز در شهر سرابله از توابع استان ایلام شنیده شد.به گزارش مهر، صدایی مهیب که قبل از این در شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول در استان ایلام سابقه داشته است، شنیده شد که موجب شد بخش هایی از شهر دچار لرزش شود.شدت لرزه به حدی بود که مردم سراسیمه از منازل خارج شدند.مردم شهر عقیده دارند این صداها ناشی از گسلها و زلزله است، پیش از این تحقیقات زیادی راجع این صداها در شهر شده ولی هنوز نتیجه مشخصی برای عامل صداها به دست نیامده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در مراسمی به وجود "تحولات مثبت" در روابط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی اشاره کرد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وقوع "تحولات مثبت" در روابط میان این رژیم و برخی کشورهای عربی اشاره کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در مراسمی به وجود "تحولات مثبت" در روابط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی اشاره کرد.وی گفت: اکنون تحولات مثبتی وجود دارد که همیشه مردم از آن آگاه نیستند. این تحولات غافلگیرکننده هستند. تحولات منفی برای همه شناخته شده هستند اما تحولات مثبت نه.به گفته منابع دیپلماتیک منظور نتانیاهو روابط درحال پیشرفت با کشورهای عربی مثل عربستان و امارات است.
طبق بیانیه صادره از ریاست ستاد مشترک ارتش ترکیه، جنگنده‌های این کشور پایگاه‌های حزب کارگران کردستان را در شمال عراق مورد هدف قرار دادند.جنگنده‌های ترکیه در حملات هوایی به پایگاه‌های حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) ۱۲ پایگاه آنها را در شمال عراق منهدم کردند.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، طبق بیانیه صادره از ریاست ستاد مشترک ارتش ترکیه، جنگنده‌های این کشور پایگاه‌های حزب کارگران کردستان را در شمال عراق مورد هدف قرار دادند.ارتش ترکیه می‌گوید در این حملات ۱۲ پایگاه و انبارهای سلاح این حزب را منهدم کرد.دولت ترکیه حزب کارگران کردستان را یک سازمان تروریستی می‌داند.از زمان از سرگیری عملیات نظامی پ‌ک‌ک در اواسط ۲۰۱۵، نیروهای امنیتی و ارتش ترکیه پایگاه‌ها و نیروهای آنها را داخل ترکیه و شمال عراق مورد هدف قرار می‌دهد.
صفحه اینستاگرام سعید جلیلی با ذکر خاطره ای به روز شد. در این یادداشت اینستاگرامی آمده است؛ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻗﺒﻞ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﻭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﺎﯼ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺍﻡ ﺩﯾﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺷﺘﻢ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﻔﺎﺭﺕ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﭘﯿﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﯿﻢ.دﯾﭙﻠﻤﺎﺕ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﺻﻼ‌ ﭼﺮﺍ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﺪ؟ ﻣﻦ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺟﺰﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﺣﻖ ﻗﺎﺑﻞ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻼ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﺮﺳﯿﺪ! ﺍﮔﺮ ﺣﻖ ﻗﺎﺑﻞ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻧﯿﺴﺖ ﭼﺮﺍ ﻣﯿ ﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﯿد؟بخشی از سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر/خرداد 94
 رکنا نوشت: یک معدن در شهرستان نور در مازندران ریزش کرد.سرپرست روابط عمومی اورژانس مازندران گفت: در پی ریزش معدن در لاویج در نور یک تن جان باخت.بنابراین گزارش منابع محلی از ریزش معدن در لاویج و اعزام نیروهای امدادی به محل خبر می‌دهند.