سازمان ملل از رهایی کارمند ربوده‌شده‌ خود در کابل خبر داد


سازمان ملل از رهایی کارمند ربوده‌شده‌ خود در کابل خبر داد کرد'  3خرداد-97
افغانستان
 سازمان ملل افزوده که یک خانم همراه با کودکش رها و راننده آن نیز کشته شده‌است.
دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد یکی از کارمندان این نهاد که همراه با کودکش در کابل ربوده شده بودند، از بند رها شده است.
این نهاد همچنین گفته که از کشته شدن یکی از کارمندان دیگرش توسط گروگان‌گیران به شدت متاثر شده ‌است.
این نهاد افزوده که آزادی این کارمند زن ربوده شده و فرزند خردسالش "تسکین بزرگی برای عزیزان‌شان، همکاران و تمام خانواده سازمان ملل در افغانستان است".
انگرید هایدن، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان ربوده شدن و کشته شدن یکی از کارمندان سازمان ملل را محکوم کرده و با خانواده‌های که از این "جرم وحشتناک "متاثر شده‌اند، ابراز همدردی کرده است.
او از مسئولان قضایی افغانستان خواسته که "هرچه در توان دارند، برای محاکمه کردن عاملان این حادثه دریغ نکنند".
یوناما افزوده که دو کارمند ربوده شده سازمان ملل هر دو شهروندان افغانستان بودند که در کابل با صندوق جمعیت سازمان ملل( UNFPA )کار می‌کردند.
بر اساس اعلام سازمان ملل این دو نفر در ۲۲ ژانونیه ۲۰۱۸ خودرو حامل آنان توسط مهاجمین متوقف و ربوده شدند، اما جسد راننده ۱۶ مارچ در کابل پیدا شده است.
یوناما تلاش برای رهای این افراد را دوران سخت خوانده و افزوده که شهروندان افغانستان که با سازمان ملل کار می‌کنند افراد فنی هستند که فداکاری آنان جهت توسعه و امنیت و همچمنین برای تامین صلح در افغانستان نیاز است.
وزارت کشور/ داخله افغانستان گفته که ربایندگان در بدل رهایی این خانم و فرزندش سه میلیون دلار می‌خواستند، ولی نیروهای پلیس آنان را از ناحیه ۱۷ شهر کابل رها و شش نفر نیز در ارتباط بازداشت شده‌اند.