گزیده خبرهای 12 خرداد – 97 قسمت -2

گزیده خبرهای 12 خرداد – 97  قسمت -2
برخورد اتوبوس با کامیون تریلر در اتوبان ساوه – تهران 11 مصدوم برجای گذاشت.نعمت اله عزیزی سرپرست اورژانس 115 دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: برخورد یک دستگاه اتوبوس با کامیون تریلر در ساعت 5:14 در محور اتوبان ساوه به تهران روبروی شهرصنعتی مامونیه به مرکز پیام اورژانس 115 شهرستان زرندیه اطلاع داده شد.وی افزود: با دریافت این پیام سه کد عملیاتی از پایگاه‌های اورژانس 115 مامونیه، پرندک و هلال احمر زرندیه به محل اعزام شد.عزیزی عنوان کرد: پس از اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی توسط تکنسین‌های اورژانس، 3 مصدوم به بیمارستان شهید مدرس ساوه و 5 مصدوم به بیمارستان شهدای آسیابک انتقال یافتند. 3 نفر مصدوم دیگر در محل درمان شدند و رضایت به انتقال ندادند.
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری فردی خبر داد که با جعل عنوان پزشکی و معرفی خود به عنوان دندانپزشک اقدام به تاسیس مطب دندانپزشکی در منطقه شهرری کرده بود.کرم یوسف وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح این خبر گفت: در 11 اردیبهشت ماه امسال، خانم دندانپزشکی با مراجعه به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم عنوان داشت که شخصی به نام علی اکبر. الف ضمن معرفی خود به عنوان دندانپزشک اقدام به سرقت مهر پزشکی بنده نموده و با جعل امضا و سوء استفاده از مهر نظام پزشکی بنده اقدام به ویزیت بیماران نموده است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان پزشکی و ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، خانم دندانپزشک به عنوان شاکی پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " آقای علی اکبر. الف ضمن معرفی خود به عنوان دندانپزشک و ارائه تصاویری از مدارک دانش آموختگی که مدعی اخذ آن از دانشگاهی در کشور اوکراین بود، بنده را ترغیب به همکاری با خود کرد؛در ادامه با سوء استفاده از اعتبار بنده، طی قراردادی اقدام به تاسیس درمانگاه دندانپزشکی در شهرری – میدان ساعی کرد اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که ایشان اساسا صلاحیت پزشکی ندارند. نهایتا متوجه شدم که آقای علی اکبر. الف با سرقت مهر نظام پزشکی و جعل امضای بنده اقدام به ویزیت بیماران نموده است ".سرهنگ کرم یوسف وند، در ادامه افزود: " کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با مراجعه به یک درمانگاه دندانپزشکی واقع در شهرری – حدوده میدان ساعی که متهم در آنجا تحت عنوان دندانپزشک فعالیت داشت، دستگیر و در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که این شخص دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و بنا بر اظهاراتش صرفا طی یک دوره کوتاه در چند مطب دندانپزشکی مشغول به کار بوده است ".سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: " با توجه به اعتراف صریح متهم به جعل عنوان پزشکی و همچنین شناسایی تعدادی از شکات پرونده که متهم تحت عنوان دندانپزشک باعث ایجاد ضایعات پزشکی بر آنها شده و به جهت شناسایی شکات پرونده، هماهنگی‌های لازم با بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛لذا از کلیه شکات محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه نمایند ".
 حكم بازداشت عوامل درگيري مسابقه فوتسال هفت تپه صادر شد
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شوش گفت: حکم بازداشت عوامل اصلي درگيري در يک مسابقه فوتسال در هفت تپه صادر شده است.    مصطفي نظري در گفت و گو با ايرنا افزود: تعدادي از بازيکنان و هواداران دو تيم فوتسال جام رمضان چهارشنبه شب در هفت تپه با هم درگير شدند.    وي افزود: در اين درگيري شش نفر مصدوم شدند که براي درمان به بيمارستان نظام مافي شوش و درمانگاه تامين اجتماعي هفت تپه منتقل شدند.    نظري با بيان اينکه به غير از دو نفر مابقي از بيمارستان مرخص شده اند، افزود: در پي بروز اين درگيري حکم بازداشت 9 نفر از عوامل درگيري صادر شده که تاکنون چهار نفر بازداشت شدند.    گفته مي شود هواداران اين دو تيم فوتسال از شوش و هفت تپه که در مسابقات جام رمضان شرکت کرده اند حوالي 23 چهارشنبه شب پس از مشاجره لفظي با چاقو و شيشه شکسته به يکديگر حمله ور شدند.    اين مسابقه فوتسال در ورزشگاه نيشکر هفت تپه برگزار شد.
جمع آوري 1950 كيلو مواد مخدر در اطراف مدارس طي 7 ماه
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کل کشور گفت: نيروي انتظامي از آبان ماه سال گذشته تا کنون توانسته حدود ۹۵۰کيلوگرم مواد مخدر را از اطراف مدارس کشور جمع آوري کند.    به گزارش ايسنا، سردار محمد مسعود زاهديان با اشاره به اين که حضور معتادين متجاهر در مناطق جرم خيز شهر احساس امنيت مردم را خدشه دار مي کند، گفت: مطالبه اصلي بسياري از شهروندان از نيروي انتظامي در خصوص جمع آوري معتادين متجاهر است.    زاهديان با اشاره به اقدامات مستمر نيروي انتظامي در جمع آوري معتادان متجاهر، اظهار داشت: در يک سال گذشته نيروي انتظامي به صورت روزانه نسبت به جمع آوري معتادان متجاهر سطح شهر اقدام کرده است.وي با اشاره به لزوم وجود برنامه هاي پيشگيرانه اعتياد در سطوح مختلف، افزود: وضع تمامي برنامه هاي پيشگيرانه وظيفه نيروي انتظامي نيست؛ چرا که پليس همواره زماني وارد کار مي شود که برنامه هاي پيشگيرانه نهادهاي مختلف روند مطلوبي نداشته باشند.    رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کل کشور که در يک برنامه راديويي سخن مي گفت، ادامه داد: نيروي انتظامي با احداث مراکز مشاوره، مددکاري و پيشگيري در تلاش است تا بخش عمده اي از کمبودهاي موجود در حوزه پيشگيري از اعتياد در کشور را برطرف کند.    وي با اشاره به جمع آوري وسيع خرده فروشان و معتادان متجاهر از پيرامون مدارس کشور، گفت: نيروي انتظامي از آبان ماه سال گذشته تا به امروز توانسته حدود1950 کيلوگرم مواد مخدر را از اطراف مدارس کشور جمع آوري کند.
به استهزاگرفتن شعار «زنده باد مخالف من» توسط مدعيان اصلاحات
    روزنامه آفتاب يزد در مطلبي نوشت:«القصه وقتي چند هنرمند يا سلبريتي نامه دعوت رئيس جمهور را در اينستاگرام هاي خود گذاشتند و نوشتند که «به افطاري حسن روحاني نمي آييم» برخي از رسانه هاي اصلاح طلب...به آنها تاختند. في المثل يکي از اين رسانه ها به پرويز پرستويي گفته بود: «تو حرف نزن؛ يادت رفته از قاليباف حمايت کردي؟!» يکي ديگر تحليل نوشته بود که اينها سطحي هستند و اقداماتشان ارزش وقت گذاشتن ندارد. ديگري گفته بود اين هنرمندان موج سوار و نان به نرخ روزخور هستند. خلاصه از اين دست تحليل ها اين يکي دو روز کم نوشته نشد.»    اين روزنامه در ادامه نوشت: «به هر حال همانطور که عرض شد «ما» بعضي مواقع شعار «زنده باد مخالف من» را نافرم به استهزاء مي گيريم... اين يک پارادوکس زشت است که اصلاح طلبان بايد هر چه زودتر تکليف خود را با آن روشن کنند. بالاخره بايستي مشخص کنيم ورود هنرمندان و سلبريتي ها به سياست درست است يا خير. اگر اشتباه است چرا موقع انتخابات برايشان نوشابه باز مي کنيم و اگر خوب است چرا حالا که از رئيس جمهور خود رضايت ندارند آنان را لعن و نفرين مي کنيم؟».
مرگ در کانال آبياري
    اهواز – خبرنگار کيهان: معاون عمليات آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري دزفول گفت : مردي در کانال آب کشاورزي غرق شد.    باقر مهر نما افزود: در اين حادثه مردي حدودا 26 ساله اهل و ساکن روستاي فضيلي در کانال آب کشاورزي غرق شد.    وي اضافه کرد: شنا در کانال هاي آبياري کشاورزي در دزفول و ديگر مناطق شمال خوزستان ممنوع است.