بعد از ظهرهاي طوفاني تهران يك كشته و ده ها مجروح

بعد از ظهرهاي طوفاني تهران يك كشته و ده ها مجروح 12 خرداد -97


    
در روزهاي اخير ساکنان تهران شاهد وقوع طوفان هاي شديد و در برخي موارد همراه با خسارت هستند.
    
به گزارش ايسنا، در ادامه وزيدن طوفان بهاري در تهران، عصر چهارشنبه طوفاني با سرعت ۸۰ کيلومتر بر ساعت از سمت فرودگاه امام خميني(ره) به سمت غرب تهران حرکت کرد که در پي آن خساراتي به درختان وارد شد و در نهايت با بارش باران به پايان رسيد.
    
اما اين طوفان خسارات جاني هم در پي داشت.
    
به گفته سخنگوي اورژانس کشور، بر اثر طوفان روز چهار شنبه تهران يک نفر کشته و ۷۶ نفر مصدوم شدند.
    
مجتبي افزود: اين طوفان در تهران 76 مصدوم در پي داشت که 25 نفر از آنها پس از اقدامات اوليه درماني توسط آمبولانس به بيمارستان منتقل و مابقي در محل به صورت سرپايي درمان شدند.
    
وي ادامه داد: در اين طوفان متاسفانه يک نفر از شهروندان تهراني در محله نازي آباد به علت ريزش آوار جان خود را از دست داد.
    
    
توصيه درباره مواقع طوفاني
    
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران درباره خسارات ناشي از طوفان روز چهارشنبه تهران گفت: با توجه به پيش بيني هواشناسي و اعلام سازمان مديريت بحران شهر تهران، از قبل از وقوع طوفان تمامي 130 ايستگاه آتش نشاني در شهر تهران در آمادگي کامل بودند.
    
جلال ملکي با بيان اينکه درپي طوفان تعداد تماس ها با مرکز فوريت هاي 125 افزايش يافت، افزود: حوادثي چون سقوط اجسام، سقوط سنگ نماي ساختمان، سقوط داربست، شکستگي درختان، سقوط بنرهاي تبليغاتي و... گزارش شد که همکارانم به محل حادثه اعزام شدند.
    
ملکي درباره تردد در مواقع طوفاني به شهروندان توصيه کرد که حتما از تردد غيرضروري هنگام وقوع طوفان در سطح شهر خودداري کنند و از توقف در زير ساختمان هاي قديمي، مجاورت درختان کهنسال، داربست ها و بنرها و بيلبوردهاي تبليغاتي نيز پرهيز کنند.
    
    
سقوط کانکس از ارتفاع 4 متري
    
در يکي از حوادث ناشي از طوفان روز چهار شنبه تهران، کانکس يک پروژه ساختماني در منطقه خاوران که به عنوان دفتر کار استفاده مي شد از ارتفاع چهار متري بر روي دو خودروي سواري و کاميونت پارک شده سقوط کرد.
    
به گزارش پايگاه خبري ۱۲۵، در اين حادثه کارگر محبوس در کانکس به کمک عوامل آتش نشاني نجات پيدا کرد و خودروهاي آسيب ديده از محل خارج شدند.
    
    
طوفان سبزوار را در نورديد
    
رئيس اداره هواشناسي سبزوار گفت: طوفان با سرعت 82 کيلومتر در ساعت عصر روز پنچشنبه اين شهرستان را در نورديد.
    
محمد عطار سياح در گفت و گو با ايرنا افزود: وزش طوفان با گرد و غبار شديد در سبزوار و بخش هاي روداب و ششتمد اين شهرستان تا اواخر پنج شنبه شب ادامه داشت.وي اظهار کرد: در اثر طوفان و گرد و غبار عمق ديد افقي در برخي مناطق اين شهرستان به 300 متر رسيد.