خروش 700 شهر آمريكا عليه سياست هاي وحشيانه مهاجرتي ترامپ

اوین نامه کیهان 11 تیر -97
خروش 700 شهر آمريكا عليه سياست هاي وحشيانه مهاجرتي ترامپ
بدون توجه به ماهیت جنایتکارانه  و سیاست تجاوز گرانه رژیم وحشی و ضد انسانی ولایت فقیه که در طی 40 سال موجب شده است چندین میلیون  ایرانی مجبور به ترک کشور شوند که اکثرشان هم مقیم آمریکا هستند وشامل برخی ازآقازاده های هردو جناح  رژیم فاشیستی دینی  آزادی کش ولایت فقیه می شود . همچنین با فراموش کردن روش به غایت  غیر انسانی که با مهاجران افغانی در ایران می شود . طوریکه که مجبور به تن دادن سخت ترین کارها با دستمزد پایین می باشند . بدتر اینکه از ترس برگشت به افغانستان تن به اعزام به سوریه می دهند تا کشته شوند . ولی اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداری با فراموش کردن واقعیات ملموس نقض مستمر حقوق بشر دررژیم ولایت فقیه مانور تبلیغاتی خروش 700 شهر آمریکا علیه سیاست های وحشیانه مهاجرتی  ترامپ داده است .


    
هزاران تن از معترضان به سياست مهاجرتي ترامپ در 700 شهر آمريکا دست به تظاهرات زده و خواهان بازگشت فوري کودکان جدا شده مهاجران که در قفس نگهداري مي شوند به آغوش خانواده هايشان شدند.
    
اعتراض ها به سياست هاي غير انساني دولت آمريکا در برابر پناهجويان روز به روز ابعاد گسترده تري به خود مي گيرد. اوج اين اقدامات غير انساني طي هفته هاي گذشته اتفاق افتاد و مقام هاي امنيتي و مرزي آمريکا طي يک اقدام وحشيانه و غير اخلاقي بيش از 2هزار نفر از کودکاني را که به همراه والدين خود به طور غيرقانوني وارد اين کشور شده بودند، از خانواده هايشان جدا و به قفس انداختند. اين سياست با اعتراض هاي شديدي در داخل و خارج آمريکا مواجه شده و در نهايت ترامپ با صدور يک فرمان اجرايي اعلام کرد که اين کودکان مي توانند با خانواده هايشان بمانند. با اين وجود بسياري از کودکان جداشده هنوز نزد خانواده هايشان نيستند و در قفس نگهداري مي شوند!
    
    


    
پنج شنبه گذشته هزاران نفر از فعالان آمريکايي عليه سياست هاي وحشيانه مهاجرتي دولت اين کشور تجمع کرده و ساختمان سناي واشنگتن را تسخير کرده بودند، که پليس با يورش به معترضان حدود 600 زن را دستگير کرد و بدين ترتيب موفق شد ساختمان سنا را پس بگيرد.
    
معترضان همان روز وعده داده بودند که تظاهرات بسيار گسترده تري را روز شنبه در سراسر آمريکا به راه خواهند انداخت.
    
بر همين اساس روز شنبه به نوشته خبرگزاري هاي آمريکايي در نزديک به 700 شهر آمريکا اين اعتراضات پيگيري شد.
    
طبق گزارش شبکه خبري «سي ان ان»، تظاهرات عليه مواضع ضد مهاجرتي دولت آمريکا در واشنگتن دي سي، پايتخت و صدها شهر ديگر اين کشور برگزار شد؛ تظاهراتي که هدف از برگزاري آن سه خواسته عنوان شده است؛ خانواده هاي مهاجران که به دليل مواضع ضد مهاجرتي دولت آمريکا از هم جدا شدند، فورا به هم بپيوندند؛ دولت آمريکا دستگيري و بازداشت اعضاي خانواده هاي مهاجران را متوقف کند و سوم ترامپ به آنچه سياست «مداراي صفر درصدي» در مقابل مهاجرت خوانده شده، پايان دهد.
    
به گزارش فارس اين تظاهرات با حضور هزاران نفر در پايتخت و صدها شهر ديگر از جمله در نيويورک، فيلادلفيا، شيکاگو، ميلواکي، دنور، ميامي، سنت لوئيز و لس آنجلس و.. برگزار شد.
    
برخي رسانه هاي آمريکايي خبر دادند که براي برگزاري تظاهرات اعتراضي در بيش از 700 شهر آمريکا برنامه ريزي دقيقي صورت گرفته بود.
    
بسياري از قانونگذاران دموکرات نيز به ده ها هزار معترض در سراسر آمريکا پيوستند تا آنها نيز به نوبه خود مخالفت خود را با سياست ترامپ براي جدايي کودکان مهاجر از والدينشان که بازداشت مي شوند ابراز کنند.
    
برخي از هنرمندان و افراد سرشناس نيز در اين راهپيمايي ها به ويژه در واشنگتن و لس آنجلس شرکت کردند.معترضان فرياد «شرم بر شما باد» سر مي دادند. دونالد ترامپ، که براي گذراندن تفريحات به باشگاه گلف ملي ترامپ در نيوجرسي رفته بود نتوانست صداي فرياد معترضان در پايتخت را بشنود اما تعدادي از معترضان در مقابل اين باشگاه تجمع کرده و دست نوشته هايي که بر روي آنها از سياست مهاجرت وي انتقاد شده بود، حمل کردند.
    
به گزارش ايسنا ترامپ پس از مواجهه با اين معترضان فوراً در توئيتر به دفاع از موضعش درخصوص مهاجرت پرداخت و نوشت: «هنگامي که افرادي به صورت غيرقانوني به کشور ما مي آيند ما بايد فورا آنها را بدون تلف کردن زمان براي سپري شدن روندهاي قانوني به خارج از کشور هدايت کنيم. قوانين ما در هيچ جاي دنيا گنگ و نامعلوم نيست. جمهوري خواهان خواستار مرزهاي قوي و نبود جرم و جنايت هستند اما دموکرات ها خواستار مرزهاي باز هستند و در مقابل جرم و جنايت ضعيف مي باشند