نگاه بازجویانه اوین نامه به ديروزنامه هاي زنجيره اي جناح رقیبپ

    نگاه بازجویانه اوین نامه کیهان  شریعت نداري به ديروزنامه هاي زنجيره اي جناح رقیب  10  تیر-97
سانسور شاهکار سپاه در پروژه ستاره خليج فارس
    پنج شنبه هفته گذشته، فاز دوم پالايشگاه ستاره خليج فارس که دستاورد ديگري از متخصصان قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه است، با حضور رئيس جمهور در بندرعباس به بهره برداري رسيد.

    سرويس سياسي-ساخت اين پالايشگاه در دولت دهم و با وجود سخت ترين شرايط تحريم آغاز شد. «ستاره خليج فارس» مي تواند روزانه 360 هزار بشکه را در قالب سه فاز 120 هزار بشکه اي پالايش کند. توليد روزانه 36 ميليون ليتر بنزين با کيفيت يورو5، از جمله توليدات اين پالايشگاه است.

    قرارگاه خاتم الانبياء (ص) تنها يکي از ظرفيت هاي بزرگ داخلي است. صاحب نظران مي گويند 80 تا 90 درصد قرارداد با توتال (توسعه فاز 11 پارس جنوبي) قابليت اجرا توسط شرکت هاي ايراني را دارد. پس چرا از اين ظرفيت هاي بي دريغ ملي غفلت مي کنيم؟ همان گونه که ديپلماسي انفعالي به خسارت ختم شد، التماس اقتصادي نيز آورده اي جز زيان و ضرر براي ما به همراه نخواهد داشت.

    اما نکته قابل توجه اينجاست که اين اقدام ارزشمند متخصصان ايراني توسط روزنامه هاي زنجيره اي بطور کامل سانسور شد و تنها يکي دو روزنامه مدعي اصلاحات در صفحه اول خود اين خبر را منعکس کردند و همين چند روزنامه هم نقش سپاه در اين پروژه را سانسور کردند!

            
فضاي حبابي ديگر اقناع کننده نيست 
    روزنامه آرمان در مطلبي نوشت:«با وجود آنکه که در ماه هاي اخير نوسانات شديد بازار طلا و ارز ثبات بازار را هدف گرفته برخي از مسئولان اقتصادي هنوز صحبت از حباب به ميان مي آورند. اين درحالي است که جامعه ديگر با اين اظهارات قانع نشده و در مقابل چنين اوضاعي پاسخي منطقي مي خواهند. در اين ميان مسئله لزوم ترميم کابينه و يا حتي تيم اقتصادي دولت يکي از مهم ترين مطالبات امروز...از رئيس جمهور است».

    گفتني است طي هفته هاي اخير موج گراني کم سابقه اي وارد اقتصاد ايران شد، از طرفي گراني قيمت دلار که از سال پيش شروع شده بود و پس از تعطيلات عيد اوج گرفت، اثر خود را بر بازار هاي ديگري مانند مسکن، سکه، خودرو و... گذاشت و از طرف ديگر برخي اقلام مصرفي مردم با افزايش قابل توجهي روبه رو شد.

    نکته اي که در اين ميان مهم است اينکه صرفا با حباب ناميدن گراني ها، مشکلات اقتصادي حل نمي شود و مردم از دولتمردانشان انتظار اقدام عملي دارند که اين اقدامات هم با تکيه بر توانمندي هاي داخلي و مديريت جهادي محقق مي شود.

            
روحاني به جاي شعار، نظام اقتصادي با ثبات را پيگيري کند
    روزنامه بهار در مطلبي با عنوان «روزهاي دشوار روحاني» راه حل ارائه شده توسط وي در جلسه هم انديشي با مديران اجرايي کشور را غيرواقع بينانه،شعار گونه و شتابزده توصيف کرده و نوشت:«در يک نگاه واقع بينانه،روحاني هم در ايجاد اين شرايط نقش دارد. تيم اقتصادي او نتوانست به وعده هاي اقتصادي خود خوب عمل کند...بحران زنجيره اي ارز و افزايش افسار گسيخته طلا و همچنين افزايش تصاعدي قيمت کالاهاي اساسي نشان داد که تيم اقتصادي او فشل و بسيار ناکارآمد است و دولت او به رغم همه وعده ها، برنامه اي براي مهار بحران ارز و حل مشکلات اقتصادي ندارد. در اين وضعيت راه حلي که روحاني در نشست اخير هم انديشي مديران ارشد خود ارائه کرده است بسيار هم غيرواقع بينانه،شعار گونه و شتابزده به نظر مي رسد.راه حلي که بايد در پيش روي روحاني در فايق آمدن به مشکلات جاري قرار بگيرد، نه الزاما از مسير استعفا مي گذرد و نه فرافکني و احاله دادن اين مشکلات به عوامل نامرئي و دست هاي پنهان. روحاني بايد به جاي توسل جستن به فرضيه هاي پوسيده و نخ نماي دايي جان ناپلئوني در توجيه شرايط، ضمن تعقيب سياست آشتي جويانه و تعامل با جهان بايد اولويت نظام اقتصادي با ثبات را در دستور کار قرار دهد و با تغيير تيم اقتصادي توانمند و گماردن افراد خبره و کاردان اقتصاد، از حجم عظيم معاملات قماري نظير نظام تکاثر طلبي و مال اندوزي و همچنين سودهاي نجومي حاصل از معاملات رانتي جلوگيري کند

    گفتني است در حالي که مردم انتظار دارند درباره مشکلاتي که در حوزه اقتصادي اعم از نرخ ارز و سکه و افزايش افسار گسيخته قيمت ها، اقدام عملي و داخلي از دولت ببينند يا حداقل گزارش و اظهار نظر درستي راجع به دلايل آن بشنوند اما متاسفانه دولتي ها تلاش مي کنند منشاء اين مشکلات را به منتقدان و يا جناح رقيب نسبت دهند يا با طرح مباحثي همچون موضوع تحريم ها يا ترامپ از زير بار مسئوليت خود در ساماندهي به اوضاع معيشتي و اقتصادي مردم شانه خالي کنند.

           
الگوي مدعيان اصلاحات
    روزنامه اعتماد در شماره روز گذشته خود گفت وگويي تاسف بار را از يک نماينده مجلس منتشر کرد.

    اين نماينده که از طيف موسوم به اصلاح طلب است در بخشي از اين گفت وگو متذکر مي شود: «ما بايد به دنبال برجام داخلي باشيم، نه برجام خارجي. البته روحاني پس از به ثمر رساندن برجام، صحبت هايي در اين مورد مطرح كرد. نكته مهم در اين خصوص آن است كه روحاني به تنهايي قادر به تحقق برجام داخلي نيست؛ بلكه آقاي لاريجاني هم بايد پاي كار بيايد. آقاي آملي لاريجاني هم بايد كمك كند، شمخاني و ديگر مسئولان اطلاعاتي و امنيتي نيز بايد همكاري كنند تا مشكلات داخلي حل شود

    از قديم مرسوم بوده که افراد موفق ترين افراد يا مدل ها را الگو قرار مي دادند. حال که اين نماينده اصلاح طلب مدل برجام داخلي را مطرح کرده نخستين سوالي که به ذهن مي رسد اين است که از مدل برجام چه موفقيتي حاصل شده که آن را الگو قرار داده ايد؟!

    به راستي تاسف بار است که نماينده مجلسي که قرار است در راس امور باشد اين چنين مدل شکست خورده اي را براي خود «وحي مُنزَل» قرار داده و آن را تبليغ مي کند.

    اما در بخش ديگري اين نماينده مجلس اظهارات محيرالعقولي براي برون رفت از مشکلات اقتصادي بيان کرده و مدعي شده است که وقتي فتنه گران سال 88 در حصر هستند، وقتي برخي دراويش در زندان هستند (همان ها که اقدامات وحشيانه اواخر سال گذشته را مرتکب شدند) مشکلات اقتصادي حل نمي شود!!

    به راستي علت گرفتاري جامعه به اين مشکلات اقتصادي چيست؟ آيا تصدي مديريت هاي مختلف نظام توسط کساني مانند اين نماينده که مسايل مختلف را با هم خلط مي کنند و در هر شرايطي به تاختن با اسب مراد حزب خود مي انديشند دليل اين مشکلات نيست؟ آيا اين نماينده و نمايندگاني از اين دست مي خواهند براي مشکلات اقتصادي جامعه راهکار ارائه دهند وقتي خود همه چيز را سياسي و حزبي مي بينند؟

    جالب آنکه اين نماينده در بخش ديگري از مصاحبه اش مي گويد: « فكر مي كنيم راه حل مشكلات، كنار آمدن با آن دشمنان خارجي است اما حاضر نيستيم با خودي ها، داخلي ها و هموطنان خودمان كنار بياييم.»!!

    حتما اين نماينده به ياد ندارند که سال 88 همان ها که اکنون سنگ شان را به سينه مي زند چگونه حاضر نشدند با خودي ها و هم وطنان شان کنار بيايند و از آن بالاتر راه قانون را پيش بگيرند و در مسير قانون حرکت کنند و لذا در راستاي اراده خارجي ها 9 ماه مملکت را در آشوب فرو برند

        
دولت به دنبال مشکلات مردم نباشد روزنامه هاي زنجيره اي مشغول حاشيه سازي هستند!
    وقتي که سخن از مشکلات فراوان اقتصادي مردم گفته مي شود روزنامه هاي زنجيره اي به فکر رسالت و وظيفه هميشگي و قديمي خود مي افتند و آن به فراموشي سپردن مشکلات و اصلي کردن مسائل حاشيه اي، غيرمهم که همواره نيز با چاشني تحريف و عبور از خطوط قرمز شرعي و اخلاقي همراه است.

    روزنامه زنجيره اي شرق در شماره ديروز خود گزارشي درباره ورود زنان به ورزشگاه ها منتشر کرده و در مقدمه آن آورده است:«پيش از آغاز بازي هاي جام جهاني ميهمان روزنامه «شرق» بودند؛ سه دختر شبيه همه دختراني که در خيابان از کنارمان رد مي شوند. با دست بندهايي که رويش آرم باشگاه پرسپوليس حک شده بود. آمده بودند تا از اشک ها و لبخندها و ترس هايشان وقت ورود به استاديوم بگويند. آنها فقط سه نفر از دختران ريش داري بودند که با لباس مبدل وارد استاديوم آزادي شده اند. آمده بودند از لحظه باشکوه ورود به ورزشگاه بگويند، آمده بودند از مرداني تعريف کنند که وقت گذر از گيت هاي ورزشگاه براي اينکه شناسايي نشوند دورشان را مي گيرند. از مردهايي بگويند که وقتي روي سکوهاي آزادي مي نشينند به حرمت ورود زنان با لباس مبدل حرمت ها را رعايت مي کنند و وقت پايان بازي با آنها عکس يادگاري مي گيرند

    در بخشي از اين گزارش يکي از زنان که به قول روزنامه زنجيره اي شرق شجاعت به خرج داده و به استاديوم رفته بود از ناراحتي خانواده سخن مي گويد و اظهار مي دارد:«اولين بار كه به ورزشگاه رفتم، كسي از خانواده ام اطلاع نداشت. در راه برگشت كه بودم تمام سايت هاي خبري عكس من را گذاشته بودند. به خانه كه رسيدم مادرم را ديدم كه عصباني بود. چشم هايش كاسه خون و پرسيد كجا رفته بودي؟ از شدت عجله كه ريش مصنوعي را كنده بودم، صورتم زخم شده بود. گفتم به استاديوم رفته بودم، ببخشيد. رفتم داخل اتاقم كه مادرم سلسله وار با خودش حرف مي زد. دوستم دنبالم آمد و من را شب به خانه شان برد، آن قدر كه مادرم عصباني بود. اما در بازي هاي بعدي به خانواده ام مي گويم كه به استاديوم مي روم. متاسفانه خانواده من اهل رفتن به استاديوم نيستند

    و روزنامه شرق مي نويسد:«هر چيزي بهايي دارد. آنها اين بها را به جان خريده اند. حتي قهر و دعواي خانواده را هم به جان خريده اند

    فارغ از اينکه مشکلات امروز کشور چيست؟ بيکاري جوانان و سفره هاي خالي خانواده ها و همه و همه که ناشي از مديران مدعي اصلاحاتي است که در بدنه دولت نفوذ کرده و واقعيات جامعه را به فراموشي سپرده اند تلاش شرق براي قرار دادن زنان در برابر خانواده هايشان عجيب و در عين حال تاسف بار به نظر مي رسد، تاسف بار از اين جهت که جدا کردن زنان مسلمان ايراني از خانواده هاي خود نقشه اي است که از سال هاي پيش در دستور کار دشمنان اين مرز و بودم بوده است و مدعيان اصلاحات مجري اوامر اربابان خارجي در اين زمينه هستند