كريمي قدوسي:اسامي ۱۲۰ مدير دوتابعيتي به دادستان كل كشور ارائه مي شود


كريمي قدوسي:اسامي ۱۲۰ مدير دوتابعيتي به دادستان كل كشور ارائه مي شود 10 تیر -97

روز قبل اوین نامه سربازجوشریعت نداری  ازمهره اطلاعات پاسداران  کریمی قدوسی نقل کرده بود  نیروهای اصول گرای انقلابی  طرح استیضاح وبرکناری روحانی  ندارد .اما امروز ازنقش   ضد دولتی وی  رونمایی کرده  است  . اماچنانچه سناریوی دوتابعیتی  بازی سیاسی علیه جناح رقیب  نیست  و دو تابعیتی ایراد دارد  چون متهم به جاسوس نفوذی اند که نمی بایست پست های دولتی داشته باشند . بنابراین دوتابعیتی  ها نباید فرقی با هم داشته باشند واتهامات وارده شامل آقازاده های دوتابعیتی می شود که تعدادشان هم بی شمارند. مهمتراینکه  چرا تبعیض وجود دارد چون آقا مرتضی تهرانی معروف به معلم اخلاق دوران احمدی نژاد و از شاگردان و مریدان مصباح یزدی است نماینده مجلس ارتجاع هم بود دارای گرین کارت آمریکاست. همینطور محمدعلی رامین معاون وزارت خارجه ارشاد احمدی نژاد از آلمان به ا یران آمده بود که اطلاعات سپاه کاری با وی نداشت.
رئيس کميته تحقيق و تفحص از مديران دوتابعيتي و داراي گرين کارت، از شناسايي ۱۲۰ مدير دوتابعيتي در گزارش اين کميته خبر داد و گفت: اين اسامي، محرمانه به دادستان کل کشور ارائه مي شود.
    جواد کريمي قدوسي، نماينده مشهد در گفت وگو با خبرگزاري مهر، با اشاره به نهايي شدن گزارش تحقيق و تفحص از مسئولان دو تابعيتي و داراي گرين کارت و احتمال قرائت آن در جلسات اين هفته مجلس، اظهار داشت: براي تدوين اين گزارش، بر اساس چارچوبي که کميته تحقيق و تفحص تدوين کرده بود، ابتدا لازم بود سراغ دستگاه هاي مسئول مانند وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و دادستان کل کشور برويم، چرا که احتمال مي داديم به دليل وظايف ذاتي اين دستگاه ها، بيشترين اطلاعات را درخصوص مديران دوتابعيتي و خلاهاي قانوني اين حوزه در اختيار داشته باشند.

    وي افزود: همچنين به موازات اين استعلام ها، ملاقات هايي هم با وزراي اطلاعات، امور خارجه و حجت الاسلام منتظري دادستان کل کشور و قاضي سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور صورت گرفت که در اين رابطه همکاري دستگاه قضايي با ما خوب بود و هر آنچه را که داشتند، در اختيار ما قرار دادند.

    رئيس کميته تحقيق و تفحص از مديران دوتابعيتي و داراي گرين کارت خاطرنشان کرد: در اين ملاقات ها دادستان کل کشور به ما اعلام کرد که فهرستي از مديران دوتابعيتي داشته ايم و آن را براي استعلام به وزارت اطلاعات داده ايم که پاسخي به ما نداده اند.

    کريمي قدوسي ادامه داد: وزير امور خارجه هم به ما اعلام کرد که هيچ فرد دوتابعيتي نداريم و وزير اطلاعات هم تاکيد کرد که در مجموعه هاي دولتي هيچ مدير دوتابعيتي نداريم.

    وي با اشاره به مکاتبه صورت گرفته با وزارت اطلاعات در اين خصوص اظهار داشت: وزارت اطلاعات گزارش خوبي به ما داد و برخلاف اظهارات وزير، اعلام کرد که در دو سال گذشته ۲۱۰ نفر که براي انتصاب مورد استعلام قرار گرفته بودند، به دليل موضوع تابعيت دوگانه، رد شده اند که اينها در حوزه مديران، متخصصان و کارشناسان بوده اند؛ قرار بود وزارت اطلاعات اسامي اين ۲۱۰ نفر را در اختيار ما قرار دهند که تاکنون اين کار را نکرده اند.

    رئيس کميته تحقيق و تفحص از مديران دو تابعيتي و داراي گرين کارت با اشاره به گزارش تهيه شده از سوي اين کميته، تصريح کرد: در اين گزارش به قانون مديريت خدمات کشوري و جايگاه هاي مقامات و مسئولان اشاره شده و تاکيد شده است که اساساً اين کميته به دنبال بررسي تابعيت شهروندان عادي و يا ايرانيان مقيم خارج از کشور نبوده است.

    کريمي قدوسي درباره آمار مديران دوتابعيتي در اين گزارش گفت: بر اساس استعلامي که از يکايک دستگاه ها گرفتيم و همه آنها به استثناي نهاد رياست جمهوري پاسخ دادند، حدود ۲۰ اسم به عنوان مديران دوتابعيتي به ما اعلام شد، اما کميته تحقيق و تفحص از منابع موثق ديگر نيز تحقيق به عمل آورده که در مجموع اسامي مديران دوتابعيتي به ۱۲۰ نفر رسيده است، اما اين اسامي در گزارش نمي آيد و به صورت محرمانه به دادستان کل کشور ارائه مي شود و بعد از اين مرحله پيگيري مصاديق دوتابعيتي ها با دستگاه قضايي خواهد بود.