گزیده خبر های 12 مرداد - 97

گزیده خبر های 12 مرداد - 97

داماد ۲۰ ساله پدرزنش را به قتل رساند
داماد ۲۰ ساله پدرزنش را به قتل رساند پس از حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد جوانی ۲۰ ساله به دنبال اختلافات خانوادگی به درب منزل پدرهمسرش مراجعه و ابتدا همسر خود را با ضربه چاقو مجروح می‌کند. به دنبال اختلافات خانوادگی در شهر هرسین، داماد ۲۰ ساله‌ای پدر زنش را با چاقو کشت و گریخت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری شدید با سلاح سرد در یکی از محلات هرسین اتفاق افتاد، ماموران پلیس به سرعت در محل حادثه حاضر شدند. وی افزود: پس از حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد جوانی ۲۰ ساله به دنبال اختلافات خانوادگی به درب منزل پدرهمسرش مراجعه و ابتدا همسر خود را با ضربه چاقو مجروح می‌کند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: این فرد در ادامه با پدر و مادر همسرش نیز درگیر و به وسیله چاقویی که همراه داشته چند ضربه نیز به آن‌ها وارد و به شدت مجروح می‌کند. وی گفت: افراد مجروح توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند، اما متاسفانه پدرخانواده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد. سرهنگ آمویی تصریح کرد: حال عمومی مادر و دختر خانواده نیز که مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته بودند، رضایت بخش گزارش شده است. وی در پایان با بیان اینکه داماد خانواده پس از ارتکاب جنایت فرار کرده است، گفت: تلاش برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد.
آمریکا: ایران برای رزمایش بزرگی در خلیج‌فارس آماده می‌شود
آمریکا: ایران برای رزمایش بزرگی در خلیج‌فارس آماده می‌شود این مقام آمریکایی گفت: ما این امر را از نزدیک زیر نظر داریم و به همکاری با شرکای خود برای اطمینان از آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در آبراه های بین المللی ادامه می دهیم. سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا مدعی شد که ایران برای رزمایش بزرگی در خلیج فارس آماده می‌شود. به گزارش تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، "ویلیام اربن"، سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا از آماده شدن ایران برای برگزاری رزمایشی بزرگ در خلیج فارس خبر داد. وی افزود: ما اطلاع داریم که عملیات دریایی ایران در خلیج (فارس) ، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش یافته است. این مقام آمریکایی گفت: ما این امر را از نزدیک زیر نظر داریم و به همکاری با شرکای خود برای اطمینان از آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در آبراه های بین المللی ادامه می دهیم.
ضجه‌های پسر ۶ ساله جان پدر اعدامی را نجات داد
ضجه‌های پسر ۶ ساله جان پدر اعدامی را نجات داد صبح چهارشنبه صدای گریه‌های پسر کوچولویی که قرار بود با پدر اعدامی‌اش وداعی تلخ داشته باشد محوطه ندامتگاه کرج را پر کرده بود. پسر 6 ساله خود را در آغوش پدر انداخته و محکم او را چسبیده بود. به گزارش روزنامه ایران، مرد جوان اشک می‌ریخت و سرتا پای بچه را غرق در بوسه می‌کرد. می‌دانست این آخرین ملاقاتشان خواهد بود. بچه را به مادر خود سپرد و به سمت چوبه دار به راه افتاد. اما خانواده مقتول که شاهد این صحنه رقت انگیز بودند انگار دلشان از گریه‌های پسرکوچولو لرزیده بود دیگر مثل قبل بر اجرای حکم اصرار نداشتند و بالاخره در آخرین لحظات در اقدامی خداپسندانه با دادن مهلتی دو ماهه به مرد جوان اجرای حکم را ناتمام گذاشتند. مرد جوان در سال 93 پسر 21 ساله‌ای را در کمالشهر کرج با شلیک گلوله به قتل رسانده بود. وی پس از دستگیری مدعی شد به خاطر اینکه به روابط این پسر با همسر خود ظنین شده بود او را کشته است. وی پس از محاکمه در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد اما صبح دیروز درست پای چوبه دار با وساطت قضات و التماس‌های خانواده‌اش سرانجام خانواده مقتول به او فرصتی دو ماهه برای زندگی دادند.
گفت‌وگوی برجامی وزیران امور خارجه ایران
گفت‌وگوی برجامی وزیران امور خارجه ایران و ژاپن وزیران خارجه ایران و ژاپن در حاشیه پنجاه و یکمین نشست وزیران امور خارجه اتحادیه آسه‌آن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، برجام و دیگر موضوعات مورد علاقه رایزنی کردند. ظریف سپس در ضیافت ناهار همتای ژاپنی خود شرکت خواهد کرد.
فوت یک زائر ایرانی در مکه مکرمه
فوت یک زائر ایرانی در مکه مکرمه به گفته روستا رئیس بیمارستان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه، «رحیم حشمتی» از کاروان ۱۲۱۶۴ استان آذربایجان غربی دارای ۶۵ سال سن بود که در هتل النخله مکه دچار ایست قلبی شد و پس از احیا، در مسیر بیمارستان فوت کرد. یکی از زائران ایرانی خانه خدا شب گذشته در مکه مکرمه به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، خدمات‌رسانی تیم پزشکی ایران در مکه و مدینه با تجهیزات و داروهایی که از کشورمان به عربستان منتقل کرده‌اند، در حال انجام است. در بسیاری از هتل‌های مکه مکرمه در آستانه حج ابراهیمی خدمات پزشکی ارائه می‌شود و پزشکان هلال‌احمر در آنجا مستقر هستند. همچنین امسال با توافق‌های انجام‌شده با عربستان، امکان استفاده از برخی بیمارستان‌های سعودی برای زائران ایرانی فراهم شده است و زائران می‌توانند با هماهنگی تیم پزشکی کشورمان به این بیمارستان‌ها مراجعه کنند. شب گذشته یکی از زائران ایرانی خانه خدا از برادران اهل تسنن به دلیل ایست قبلی در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت. به گفته روستا رئیس بیمارستان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه، «رحیم حشمتی» از کاروان ۱۲۱۶۴ استان آذربایجان غربی دارای ۶۵ سال سن بود که در هتل النخله مکه دچار ایست قلبی شد و پس از احیا، در مسیر بیمارستان فوت کرد. امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون حدود ۲۸ هزار نفر عازم سرزمین وحی شده‌اند. میانگین سنی زائران خانه خدا در سال جاری ۵۶ سال است.
مذاکره تلفنی ظریف با وزیرخارجه فرانسه تاریخ
مذاکره تلفنی ظریف با وزیرخارجه فرانسه وزرای امور خارجه ایران و فرانسه دقایقی پیش تلفنی گفت‌وگو کردند. «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه دقایقی پیش در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه آ.سه.آن در سنگاپور حضور دارد، در خصوص آخرین تحولات مربوط به برجام و برخی راهکارهای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی این توافق گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در رأس هیأتی و بعد از سفری دو روزه به سریلانکا وارد سنگاپور شد تا در اجلاس وزاری خارجه آ.سه.آن شرکت کند و همچنین سند پیمان مودت ایران و این اتحادیه را به امضا برساند. وزیر خارجه ایران در حاشیه این اجلاس با وزرای خارجه ژاپن، مالزی، ترکیه، فیلیپین و نخست‌وزیر سنگاپور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

کاهش شدید ارزش پول ترکیه در پی تحریم‌های آمریکا
کاهش شدید ارزش پول ترکیه در پی تحریم‌های آمریکا پس از تحریم دو وزیر ترکیه توسط دولت آمریکا، ارزش لیر ترکیه به شدت سقوط کرد. به گزارش بی بی سی، به دنبال بازداشت اندرو برونسان، کشیش آمریکایی در ترکیه، دونالد ترامپ دو وزیر دولت رجب طیب اردوغان را به دلیل نقششان در بازداست این کشیش آمریکایی تحریم کرد. ترکیه این کشیش را به حمایت از تروریسم متهم کرده است. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه می‌گوید "تحریم‌های آمریکا بدون پاسخ نخواهند ماند"