سناریو نویسی دوباره غرب برای حمله نظامی به سوریه


سناریو نویسی دوباره غرب برای حمله نظامی به سوریه 8شهریور-97
نه سناریو که افشاگری های مستند علیه حضور پاسداران در سوریه به پیش برده می شود . چنانچه پاسداران سوریه را ترک نکنند باید آماده پرداخت هزینه بسیار سنگین باشند.
شواهد موجود و هشدارهای صریح روسیه از احتمال حمله نظامی مجدد آمریکا به سوریه با ادعای استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی خبر می‌دهند.

سناریو نویسی دوباره غرب برای حمله نظامی به سوریه
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اخبار، هشدارها و تحرکات یک هفته اخیر در منطقه نشان می‌دهند که آمریکا و متحدان نظامی‌اش بار دیگر در حال نوشتن سناریوی حمله نظامی به سوریه بر پایه ادعای دروغین استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی هستند.
روسیه روز گذشته در ادامه هشدارهای اخیر خود برای چندمین بار طی یک هفته اخیر از احتمال توسل دوباره آمریکا به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی برای حمله نظامی به این کشور خبر داد. در همین ارتباط، سخنگوی وزارت دفاع روسیه چندی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که تروریست‌ها برای انجام یک حمله شیمیایی در سوریه آماده شده‌اند.
طبق گفته ایگور کوناشنکوف، گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن به شمار می‌رود، در تدارک انجام اقداماتی برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب است و 8محموله حاوی گاز کلر نیز به این استان فرستاده شده‌اند. (جزئیات بیشتر)
این مقام روس همچنین اعلام کرد که ناوشکن «سولیوان» آمریکا با 56 موشک کروز وارد خلیج فارس شده و علاوه بر این، آمریکا یک فروند بمب‌افکن استراتژیک B-1 B را با 24 موشک کروز هوا به زمین در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر کرده است. (جزئیات بیشتر)
سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته (دوشنبه) نیز با اشاره به حضور ناو‌های آمریکایی در دریای مدیترانه، تاکید کرد: «این تدارکات نظامی، تاییدی بر نیات آمریکا است تا از یک حمله شیمیایی شبیه‌سازی‌شده از جانب عناصر جبهه‌النصره به عنوان بهانه‌ای برای حمله دوباره به نیرو‌های دولتی سوریه استفاده کند
وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز درباره احتمال حمله سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه هشدار داده و گفته بود که گروه‌های مسلح مستقر در سوریه برای یک حمله شیمیایی جدید با هدف تأمین بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه دمشق آماده می‌شوند.
مقامات روس پیشتر اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی انگلیس نیز در حال همکاری با تروریست‌ها برای اجرای سناریوی تکراری استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیایی علیه غیرنظامیان است.
نشریه صهیونیستی هاآرتص در همین راستا گزارش داده که روسیه نیز طی هفته گذشته در واکنش به آماده شدن احتمالی آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه، 13 ناو جنگی خود را برای استقرار در آب‌های سوریه اعزام کرده است.
با وجود آنکه سوریه چندین سال پیش کلیه تسلیحات شیمیایی خود را از این کشور خارج کرد، این نخستین باری نیست که غرب، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی خود متهم می‌کند. آمریکا پیش از این دو بار (یکبار به تنهایی و بار دوم با مشارکت فرانسه و انگلیس) به همین بهانه، مواضع دولت سوریه را برای کمک به پیشروی تروریست‌ها یا جلوگیری از شکست آنها مورد حملات موشکی قرار داده است.
حمله اول در فروردین 1396 به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون» صورت گرفت که طی آن، آمریکا به تنهایی به پایگاه هوایی «الشعیرات» متعلق به ارتش سوریه در استان حمص حمله کرد و دومین حمله نیز در 25 فروردین سال جاری با مشارکت آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد.
حملات قبلی غرب به سوریه به بهانه استفاده این کشور از تسلیحات شیمیایی درست در زمانی صورت گرفت که ارتش سوریه به پیروزی‌های چشمگیری در برابر تروریست‌ها دست یافته بود و این بار نیز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله مجدد به سوریه در شرایطی مطرح می‌شود که ارتش این کشور در تدارک برای آزادی «ادلب» است که آخرین پایگاه تروریسست‌ها در سوریه به شمار می‌رود.