امام جمعه موقت تهران مذاکره با دولت ترامپ به هیچ وجه امکان پذیر نیست

 خطیب نماز جمعه تهران:
مذاکره با دولت ترامپ به هیچ وجه امکان پذیر نیست 12 مرداد - 97
آخوند همیشه  گریان و مجیز وثناگوی خامنه ای  که آشکار صفت خودش را به معترضان  ناراضب ضد حکومتی دی ماه 96 نسبت داد چون اینان را آشغال خطاب کرد . اکنون معلوم نیست که این مترسک چکاره است که خط ونشان برای دولت کشیده است؟ چون دلیل ندارد چنانچه  جارچی و بلندگوی تبلیغاتی پاسداران شده به خودش حق بدهد که با سرنوشت یک ملت و کشور بازی کند؟ چون چرندیات تهدیدآمیز پر هزینه کرده است و...
تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران به عهدشکنی های دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: با این دولت و این رئیس جمهوری آمریکا امکان مذاکره وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و السملین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جنایت های آمریکا در هیروشیما، ناگازاکی، ویتنام و ...، اظهار داشت: منشا هر خشونت، شکنجه و ناراحتی برای بشر، همین گرگ های انسان نما هستند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا را نمی توان انسان توصیف کرد؛ او یک گرگ است که خود را در لباس انسان ظاهر کرده است.
صدیقی اضافه کرد: «با این حال، برخی ها هنوز هم می خواهند اشتباه های گذشته را تکرار کنند؛ یک بار برجام را تجربه کردید و عهد شکنی اینها را دیدید؛ اینها چون ایمان ندارند، به قراردادها و امضاهای خود اعتنا نمی کنند، از این جهت اهل این نیستند که با اینها مذاکره کنیم؛ اگر هم روزی بنا بود، با این دولت و این رئیس جمهوری امکان مذاکره وجود ندارد».
امام جمعه تهران به مسایل اقتصادی کشور پرداخت و گفت: مشکل اقتصادی بر همه چیز اثر می گذارد؛ در فرهنگ، اخلاق، روحیه افراد جامعه و آرامش خانواده اثر می گذارد.
صدیقی با بیان اینکه مساله اقتصاد قوام و از پایه های اساسی هر جامعه است، گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم، معلول غفلت ها، سوءمدیریت ها، توجه نکردن به قوانین شرع انور در مدیریت کشور است.
وی گفت: بر اساس شرع، مدیر باید قوی، امین و حفیظ باشد؛ یعنی نباید سیاسی بازی کند، باید دین و اعتبار ملت را حفظ کند به پول ملت ارزش دهد و فضای عمومی جامعه را به آرامش برساند.
امام جمعه تهران با تاکید بر اینکه مدیران باید از بطن مردم و طبقات ضعیف مردم جوشیده باشد، ادامه داد: مسوولان ما باید در میان مردم بیایند و درد فقرا، جنوب شهری ها، حاشیه نشین ها، زندگی از دست داده ها، در تولید ورشکسته شده ها را لمس کند.
نمازگزاران در این بخش از سخنان خطیب نماز جمعه تهران، شعار دادند «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» که امام جمعه در پاسخ به آنها گفت: پیام شما را یک بار دیگر از پشت تریبون مطرح خواهیم کرد.
وی افزود: آنچه گذشته، گذشته است؛ باید به این بپردازیم که حال چه باید کرد؟ اسم حوادث سنگین را بحران و غیرقابل حل نمی گذاریم؛ ملتی که هشت سال جنگ را با نبود امکانات، خالی بودن سیلوها و تجهیزات دفاعی لازم، با توکل باخدا توانست عبور کند، از این پیچ خطرناک که جنگ اقتصادی است، با الگوگرفتن از تجربه ها با سربلندی این مشکلات را پشت سر بگذارد.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولان دو نوع برخورد می توانند در این شرایط داشت؛ اول اینکه مشکلات را فرصت تلقی کنند.
وی با ذکر این تمثیل که وقتی به طلا چکش بزنیم قیمت آن بالا می رود، اما اگر به فلز به درد نخور چکش بزنیم، از بین می رود گفت: «اگر فلز غیرمقاوم باشد، منتظر بیرونی ها و چشمش به کفار باشد، فلز قیمتی نیست و با کوچکترین فشار از گردونه خارج و به افسانه تبدیل می شود».
صدیقی گفت: ما باید به صورت واقعی و نه شعاری، مردانی که عهده دار مدیریت هستند، باید از حالت های سابق عبور کنند و به صورت انسان هایی که در معرکه هستند و تیر، بمب و موشک های دشمن از هر طرف به سوی او می آید باید رفتار کند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز شرایط جنگ اقتصادی است؛ این جنگ تمام اقتصادی را نباید تهدید تلقی کنیم؛ بی مهری آنها باعث می شود به نیروهای داخلی اکتفا کنیم.
وی در این ارتباط به مساله خودروسازی اشاره کرد و گفت: «در خودروسازی ما همچنان وابسته هستیم؛ لذا تا مساله تحریم مطرح می شود بازار خودرو متلاطم می شود؛ این چه هرج و مرجی است که تا صدایی بلند می شود به خود اجازه می دهد با بازار بازی کند».
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: باید دندان طمع را از دشمن بکنیم و کمر ببندیم به اینکه خودمان باید همه چیز را فراهم کنیم؛ همچنان که در ساخت موشک خودکفا شدیم.
صدیقی با تاکید بر اینکه در مساله خودرو هم نباید به بیگانگان تکیه کنیم، گفت: در این زمینه دیر شده اما به بن بست نرسیده ایم؛ باید به نیروهای جوان جهادی روی بیاوریم واز آنها کمک بگیریم.
وی احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین اجرای طرح آبرسانی غدیر توسط قرارگاه خاتم الانبیا را از دیگر نمونه های موفقِ سپردن فعالیت های اقتصادی به توان داخلی دانست.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر برخورد با متخلفان تاکید کرد و ادامه داد: با فساد باید به صورت جدی و بدون تبعیض برخورد شود. برخورد با متخلف اقتصادی در هر سِمَت، جایگاهی و با هر نسبت و ارتباطی که دارد، باید بدون اغماض و قاطع باشد.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: در این رابطه رییس قوه قضائیه و سخنگوی قوه قضادیه وعده هایی جدی داده اند؛ از سخنان سخنگوی قوه قضائیه اینطور برداشت می شد که پس پرده فساد ارزی و سکه ای همکاری با بعضی افراد که در بدنه دولت و مسوولین ریشه دارند وجود دارد.
وی ادامه داد: اینطور که سخنگوی قوه قضائیه وعده دادند، امروز در جنگ اقتصادی کسی که فساد می کند و ملت شهید داده را به چالش می کشد و امید را به ناامیدی تبدیل می کند و دشمن را به طمع می اندازد، این خیانت، خیانت جنگی است و مجازاتش باید متناسب با شرایط جنگی باشد.
صدیقی اضافه کرد: مردم از قوه قضائیه توقع دارند که اگر قرار است قاطعانه باشد، اولا شعار نباشد وثانیا زمان اجرای آن طول نکشد؛ در حد امکان رسیدگی ها را در مسیری قرار گیرد که مردم خیلی چشم به راه نمانند و شاهد این باشند که مجازات های عبرت آمیز در مورد مفسدان اقتصادی اعمال شود.
این سخنان امام جمعه موقت تهران نیز با واکنش نمازگزاران مواجه شد و شعار دادند که «مفسد اقتصادی، اعدام باید گردد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه با مقاومت و عنایت های الهی، آخرین مراحل پیروزی را رقم می زند؛ ما و سوریه در جبهه واحدی قرار داریم؛ پیروزی سوریه پیروزی اسلام، مقاومت، آزادگی و ذلت آمریکا و شکست روحیه اسرائیل است.
صدیقی اضافه کرد: در این رابطه خدا را شکر می کنیم و منتظر ضربه های آخر به جریانات تروریستی وابسته به عربستان و امارات هستیم.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: در جبهه یمن، تاکنون بیش از چهار هزار تن از مزدوران عربستانی و اماراتی به جهنم واصل شدند و یمن هر روز از نظر دفاعی رو به پیش است.

**
سرمایه خود را برای آخرت ذخیره کنیم

امام جمعه موقت تهران از عمر به عنوان تنها سرمایه انسان یاد کرد و گفت: عمرمان را با تقوا و توجه به خدا برای آخرت سرمایه گذاری کنیم.
حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام که فرمود «وقتی انسان می میرد، مردم می گویند چه چیزی باقی گذاشت ولی فرشتگان می گویند چه چیزی آورده است»، اظهار داشت: تنها سرمایه خود را اینجا هزینه نکنیم بلکه آن را برای آخرت ذخیره کنیم.
وی هر لحظه غفلت و بی توجهی انسان در عمر دنیایی را موجب حسرت در روز قیامت دانست و با استناد به کتاب «عده الداعی» مرحوم ابن فهد حلی یکی از علمای اخلاق و عرفان گفت: در این کتاب به آیه 131 سوره نساء اشاره شده که می فرماید «ما به کسانی که قبل از شما پیرو کتاب های آسمانی بودند، توصیه کردیم و شما را هم توصیه می کنیم که تقوا داشته باشید» و به اعتقاد برخی از بزرگان اگر چیزی مهمتر از تقوا بود، همه ادیان الهی مکلف به آن نبودند.
امام جمعه موقت تهران افزود: ابن فهد درباره تقوا می گوید «هوای خودتان را داشته باشید و همه چیز خودتان را از زندگی و هزینه گرفته تا حب و بغض های خود را به حساب خدا بگذارید» یعنی با پوشش حفاظتی از خود نگهداری کنید و در دنیا و آخرت خود را سرافکنده نکنیم.

**
سرمایه ای که جایگزین ندارد
از تقوا به معنای خودآگاهی، خودیابی، خودپایی و خودمراقبتی یاد کرد و گفت: ما سرمایه ای داریم که بدل ندارد و آن عمر ماست. یعنی اگر هر چیزی از دست برود، ممکن است به دست آید ولی عمر سرمایه ای است که نمی توان آن را دوباره به دست آورد.
وی با قرائت آیه 96 سوره نحل گفت: هر چیزی که پیش ماست از بین رفتنی است ولی آنچه را که برای آخرت تهیه کنیم، باقی می ماند و ما همواره بر سر سفره ملکات نفسانی و اعمال خودمان هستیم.
صدیقی گفت: هر نفس می تواند یک پله برای رسیدن به خدا باشد و ما باید به خدا پناه ببریم از نگاه یا کلام یا رفتاری که غضب الهی را در پی داشته باشد. چون گاهی با یک نگاه یا نیش زبان یا ناسزا یا توقع بی جا ممکن است آتش جهنم را برای ما رقم بزند.

**
روز قیامت باید پاسخگوی تمام سخنانمان باشیم
وی از آیه 18 سوره قاف کمک گرفت و گفت: هر کلامی که از لب های ما خارج می شود توسط رقیب و عتید ثبت می شود و در روز قیامت باید پاسخ هر کلمه ای را بدهیم.
حجت الاسلام صدیقی با یادآوری فرصت هایی برای مراقبت از سرمایه عمر از ماه ذیقعده به عنوان ماه توحید و انقطاع الی الله یاد کرد و خواستار تعیین هفته های مراقبت شد تا به گونه ای رفتار کنیم که یک سال بر ما بگذرد و فرشتگان یک گناه از ما ثبت نکرده باشند.
صدیقی در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به آیه پنجم سوره حمد به موضوع جبر و اختیار پرداخت و گفت: امام صادق علیه السلام درباره «ایاک نعبد» فرمود که ما اختیار داریم و خودمان انتخاب می کنیم که خدا را بپرستیم و این روایت به این مساله اشاره دارد که اراده و عزم ما در جهان نقش دارد و موثر است.
وی افزود: البته باید بدانیم بندگی و عبادت ما نیز به کمک خداست و همچنین ترک گناه و هر کار نیکی که انجام می دهیم با خواست خدا محقق می شود.
امام جمعه تهران با استناد به آیه 79 سوره نساء گفت: هر کاری که انجام می دهیم در واقع توفیق الهی است و خدا همواره در کنار خوبی ها با ماست و قرآن می فرماید ان الله مع الصابرین و این همراهی در واقع هدایت و نصرت الهی است و نماز نیز به عنوان یک انرژی الهی از سقوط ما در جهنم جلوگیری می کند و انجام دادن هر کار خیری نصرت الهی و توفیق اوست