گزیده ها قسمت سوم


 گزیده ها قسمت سوم 7 مهر -97
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه‌ای خبر داد که با استفاده از دستگاه Pos داخل مغازه‌ها اقدام به نقد کردن پول‌های داخل حساب مالباختگان می‌کردند.
، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، در توضیح این خبر گفت: با تشکیل پرونده‌ای مقدماتی با موضوع کیف قاپی، خانم جوانی جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد؛ شاکیه در اظهاراتش به کارآگاهان تیم مبارزه با کیف قاپی پایگاه چهارم آگاهی عنوان داشت: حین عبور از خیابان دو سرنشین یک موتور سیکلت کیف دستی‌ام حاوی مبلغ 900 هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و دو عدد کارت عابر بانک حاوی رمز را سرقت و در ادامه از کارتها مبلغ 15 میلیون ریال نیز برداشت کردند.
*
سرقت پول از طریق دستگاه‌های Pos
کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه میوه فروشی در تهرانپارس شده؛در مراجعه به این مغازه و در تحقیقات بعمل آمده، صاحب مغازه به آنها اعلام داشت: جوانی ضمن معرفی خود بنام کریمی که چندین نوبت برای خرید میوه به مغازه‌ام آمده و به این واسطه او را می‌شناسم به میوه فروشی بنده مراجعه کرد و با اعلام اینکه مشکلی برای خانواده‌اش پیش آمده و نیاز به وجه نقد دارد از دستگاه پوز داخل مغازه استفاده کرد و طی دو نوبت، مبالغ 500 هزار تومان و روز بعد و مبلغ یک میلیون تومان دیگر به وی پرداخت کردم.
*
شناسایی اولین تصویر از سارقین کیف قاپ
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته مغازه میوه فروشی موفق به شناسایی تصویر یکی از سارقین شده؛اقدامات جهت شناسایی و دستگیری این شخص در دستور کار قرار داشت که پرونده مشابه دیگری که در آن با همین شیوه و شگرد از حساب مالباخته‌ای دیگر در یک مغازه میوه فروشی پول برداشت شده بود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل شد.
با مراجعه کارآگاهان به این مغازه، تصویر بدست آمده از مغازه میوه فروشی منطقه هرانپارس به رویت صاحب مغازه میوه فروشی اخیر رسید و او نیز بلافاصه تصویر شخص سارق را اینبار به هویتی دیگر مورد شناسایی قرار داد.
*
دستگیری متهمین
اقدامات پلیسی جهت دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه‌ای که با طرح دوستی با صاحبان مغازه بویژه مغازه‌های میوه فروشی اقدام به برداشت و در واقع سرقت پول از حساب مالباختگان کرده بودند در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت؛نهایتا با شناسایی آخرین محل تردد سارقین در یک مغازه میوه فروشی در محدوده شرق تهران، این محل تحت کنترل و مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و در مورخه 29/06/1397 با حضور یکی ازسارقین بنام شهرام (29 ساله) در میوه فروشی، نسبت به دستگیری وی اقدام و موتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد استفاده در سرقت‌ها نیز توقیف شد.
در بازرسی اولیه، کارآگاهان موفق به کشف چندین کارت عباربانک متعلق به سایر افراد شدند که متهم دستگیر شده در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن آنها اعتراف کرد. با اعتراف صریح شهرام و شناسایی همدست وی بنام جمشید (29 ساله)، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم دوم پرونده در محدوده میدان رهبر اقدام به دستگیری جمشید کرده و هر دو متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به سرقت‌های متعدد کیف قاپی و قاپ زنی، قرار قانونی ازسوی مقام محترم قضایی صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
*
هشدار پلیسی
در زمان انجام معامله پرداخت پول از طریق عابربانک ازسوی افراد، درخواست کارت شناسایی معتبر جهت مطابقت مشخصات صاحب کارت با مشخصات درج شده بر روی کارت عابربانک به منزله بی‌احترامی به افراد نیست. 
: چندی پیش پسر نوجوانی به اداره پلیس رفت و از جنایت سیاهی که برایش رخ داده بود خبر داد.
به گزارش ایسنا او گفت: برای یادگیری ورزش بوکس به باشگاه رفته بودم که در آنجا با مرد جوانی آشنا شدم. او به من گفت مربی بوکس است و با مبلغی پایین‌تر از شهریه باشگاه و به شکل خصوصی می‌تواند به من بوکس یاد دهد.
وی افزود: قبول کردم و به پارک رفتم تا تحت آموزش قرار گیرم اما با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و تهدید کرد که به‌ خانواده‌ام حرفی نزنم اما خانواده‌ام از ماجرا با خبر شدند و مجبور شدم که شکایت کنم.
با شکایت پسر نوجوان تحقیقات آغاز شد. درحالی که ردیابی‌ها برای دستگیری مربی بوکس ادامه داشت، کارآگاهان با شکایتی مشابه مواجه شدند. در این پرونده نیز پسر نوجوانی در پارک با مربی بوکس آشنا شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با سومین شکایت مواجه شدند که سرنخ اصلی برای شناسایی متهم را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.
سومین شاکی در تحقیقات گفت: پسر همسایه‌مان همیشه من و بچه‌محل‌هایمان را اذیت می‌کرد. من از دوستانم خواسته بودم که با او حرف نزنند. ظاهراً این موضوع به گوش «کامران» رسیده بود و او دیروز مرا به خانه‌اش برد و مورد آزار و اذیت قرار داد.
به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، کامران بازداشت شد. باتوجه به اینکه شگرد وی با شروری که در دو پرونده قبلی از وی شکایت شده بود شباهت داشت این احتمال ازسوی تیم تحقیق مطرح شد که کامران همان کسی است که دو پسر نوجوان دیگر را مورد آزار و اذیت قرار داده است. بنابراین متهم 22 ساله با دو شاکی نوجوان رو به رو شد و پس از شناسایی ازسوی آنها به آزار و اذیت‌های شیطانی‌اش اعتراف کرد.
او گفت: من بوکسور هستم و گهگاهی نیز به هم‌باشگاهی‌هایم آموزش می‌دهم. وسوسه‌های شیطانی باعث شد تا دو پسر نوجوان را قربانی نقشه سیاهم کنم. پسر همسایه‌مان را هم به خاطر اینکه پشت سرم حرف زده بود برای انتقام‌گیری مورد آزار و اذیت قرار دادم.
با اعتراف مربی قلابی، او به اتهام آدم‌ربایی، آزار و اذیت و ایراد ضرب و جرح در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه یک سامانه بارشی فعال در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران می‌شود، گفت: امروز نیز شاهد افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر خواهیم بود.
احد وظیفه در گفت‌وگویی، درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی سه روز آینده، گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی فعال در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران گاهی وزش باد و رعدوبرق در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز شرقی می‌شود و شدت بارش در استان گیلان و غرب مازندران است.
وی افزود: طی امروزو فردا بارش پراکنده برای برخی نقاط استان گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود. امروز شنبه افزایش نسبی دما حدود 3 تا 5 درجه در استان‌های ساحلی خزر به ویژه غرب آن و استان اردبیل را شاهد خواهیم بود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب فارس، غرب هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات شرق هرمزگان رشد ابر، رعدوبرق، گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه درباره وضعیت آب‌وهوایی تهران گفت: طی دور روز آینده آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران امروز 30 و 19 درجه سانتی گراد و در روز یکشنبه 31 و 19 درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.
*
هشدار درباره احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
تشدید بارش، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید برای برخی نقاط گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی شده و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.
، بنا بر اعلام سایت هواشناسی، پیرو اخطاریه شماره 56 تشدید بارش، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید برای برخی نقاط گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی شده و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.
فعالیت سامانه بارشی در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، دامنه‌های البرز در سمنان و شرق تهران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان است که سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در این مناطق می‌شود.
*
کیفیت مطلوب هوای پایتخت
هوای تهران روز گذشته با شاخص 49 در وضعیت پاک قرار داشت.
محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 مورخ 6 شهریور ماه با شاخص 55 در شرایط سالم قرار داشت.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران اظهار کرد: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده مونوکسیدکربن با شاخص (35) پاک، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با شاخص (46) سالم و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با شاخص (55) سالم بود.
وضعیت کیفی ساعتی هوای تهران روز جمعه با توجه به اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وابسته به شهرداری پایتخت با شاخص 49 در وضعیت پاک قرار داشت.
*
بارش باران در محورهای مازندران و گیلان
سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تردد در محورهای اصلی کشور به صورت عادی و روان است.
سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اظهار کرد: تردد در تمامی محورهای اصلی کشور به صورت عادی و روان است.
وی افزود: در برخی از محور‌های استان‌های مازندران و گیلان بارش باران را شاهد هستیم.
سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: محور شریانی ایلام - اسلام آباد غرب (مسیر جایگزین: محور قدیم ایلام - قلاجه) مسدود است.
صفحه گوناگونرئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا از افزایش کلاهبرداری با درج آگهی دروغین بر روی سایت‌های دیوار و شیپور خبرداد.
سرهنگ رامین پاشایی درباره تخلفات و درج آگهی‌های کلاهبردارانه‌ که بر بستر دیوار و شیپور منتشر می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان این سایت نظارت دقیق و مناسبی بر آگهی‌هایی که روی سایت خود قرار می‌گیرد، ندارند.
وی افزود: مردم باید پلیس خود باشند و هنگام مراجعه به سایت دیوار و نمونه‌های مشابه آن به‌ راحتی اعتماد نکرده و مراقبت‌های احتیاطی و امنیتی لازم را در نظر بگیرند.
این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم و کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.
سرهنگ پاشایی، آگهی کردن خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار، مراجعه کلاهبرداران به سایت‌های دیوار و شیپور، تماس با کسانی که قصد فروش اجناس به صورت عمده را دارند، فروش اجناس دزدی بر بستر دیوار که می‌تواند باعث بروز مشکلات قضائی و نیز شبهه‌های شرعی بسیاری برای افراد شوند و نیز انتشار آگهی با عنوان درخواست مشارکت در شرکت سرمایه‌گذاری معتبر را از جمله کلاهبرداری‌های انجام شده در این سایت‌ها برشمرد.
وی به شهروندان توصیه کرد: مراقب آگهی‌های فروش کالا بر روی سایت‌های شیپور و دیوار و... و نیز در خواست‌های واریز آنلاین وجه باشند البته به محض واریز وجه، آگهی‌کننده کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نخواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردم اعلام کنند.