نامه‌های شما


خشت اول چون نهد معمار کج!!
جابجایی در کابینه‌ها و رفتن فلان وزیر و آمدن وزیری دیگر، نه‌تنها گرهی از گرانی، تورم، بیکاری و شرایط اقتصادی کشور را بهتر نمی‌کند، بلکه دولت و مجلس شورا هم چنانچه تمامی وزرا را تغییر داده و افراد متخصص، کارآمد، توانمند و دلسوزان واقعی هم جایگزین کنند، ثمره‌ای نخواهد داشت. مادامی که نقشه راه سیاستگذاری، سیاسی‌کاری و توهین به دیگر ممالک و حتی اهانت به دولتمردان را در داخل از طریق تریبون‌های مختلف، محافل شب‌نشینی، اتاق فکرهای آن چنانی طی دهه‌های گذشته، وجود دارد، به هیچ وجه ملت و مردم به نقطه ایده‌آلی نخواهند رسید و به قول معروف:‌ آش همان ‌آش و کاسه همان کاسه!!
آری بر هیچ قشری از جامعه پنهان نمانده و پوشیده نیست که ایراد کشور از نقشه راه اقتصادی نیست، بلکه اشکال کار و ایراد کشور از نقشه راه سیاسی است!! کاهش ارزش ریال و پول ملی کشور از سالیان پیشین آغاز شده و یک شبه و طی 5 سال اخیر به وجود نیامده است. پنبه را از گوش‌هایتان در آورید و اگر سواد عالی دارید اندکی تاریخ را بدون تعصب ورق بزنید و به خود آیید که نخستین جرقه کاهش ارزش ریال و پولی کشور از چه زمانی، چگونه و با چه شرایطی آغاز شد و تا به امروز هم پس‌روی یا اُفت کامل همچنان ادامه دارد. آن وقت خود را بایستی در برابر سرنوشت نسل معاصر مقصر دانسته و طلب مغفرت کنید و هر روز از این شاخه به آن شاخه نپرید و خطا و اشتباهات دیرینه خود را به دروازه یکدیگر پاس ندهید!
یادآوری کنیم که: خشت اول چون نهد معمار کج
تا ثریا می‌رود دیوار کج!!
مرگ بر آمریکا و اسرائیل را فراموش نکنید و به قول شهید مظلوم بهشتی: هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا و شیطان بزرگ بزنید!!
دولت نباید چشم امیدش را به کشورهای توسعه نیافته بدوزد و تمامی سیاستمردان، سیاستگذاران و کارشناسان اقتصادی به‌خوبی آگاهند، نظام سیاسی و منش سیاسی کشور می‌تواند در نظام اقتصادی و فرهنگی آن جامعه تاثیرگذار باشد چه از لحاظ رشد و چه از لحاظ اُفت و درماندگی!!
تیم اقتصادی هرقدر هم قوی باشد به تیم سیاست برنمی‌تابد، زیرا تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور – هر روز در برابر تیم اقتصادی به نوعی درحال سنگ‌اندازی و کلوخ‌اندازی می‌کنند و تنفر و دوری از چند کشور و صف‌آرایی سیاسی پر از خطا و اشتباه در برابر بعضی از کشورها آن هم با پرداخت هزینه‌های سنگین از بیت‌المال و جیب مردم کم‌درآمد و ضعیف جامعه، همچنان نظام اقتصادی را بیمار و دچار سردرگمی کرده و بساط رنگین و میدان گشادی برای عده‌ای دلالان زالوصفت و خون‌آشامان فراخ‌تر کرده و هر روز باید شاهد چیدن تخم‌مرغ‌های رنگارنگ در سبد دلالان، رانت‌خواران، محتکران، رباخواران، اختلاس‌گران و ژن‌های خوب باشیم!!
همان‌طوری که اقتصاددانان معتقدند: مادامی که قیمت دلار اوج می‌گیرد یا ارزهای دیگری همانند دلار رشد می‌کنند، ارزش پول ملی و ریالی کشورمان نیز متزلزل می‌شود نمی‌توان شاهد بهبودی و شفافیت در اقتصاد و رفاه مردم و قشر آسیب‌پذیر جامعه بود!!
امروز جنگ اقتصادی به دست دشمنان و زالوصفتان و دلالان و محتکران به بازار آمده و قیمت‌ها به‌طور نجومی و ساعتی به اوج رسیده و با زبان بی‌زبانی خود را داعیه دلسوز هم معرفی می‌کنیم که گناهی بس نابخشودنی است!!
اگر غیرت ایرانی و ملی دارید بدون تعصب قدری به خود آیید و به فکر بیمارانی که نیازمند داروهای کمیاب و گران‌قیمت می‌باشند و تن آنها و اطرافیانشان ذره ذره در برابر این گرانی بی‌رحمانه و بی‌شرمانه آب می‌شود، باشید! هر روز در رسانه‌هایی که با پول بیت‌المال اداره می‌شود، بلندگوی عده‌ای خاص، بی‌فکر و مجیزگوی دشمنان مردم نباشید، زیرا این کارها کمتر از فتنه 88 نیست و نخواهد بود! شاید بیشتر از آن هم به نظر می‌رسد. فتنه از همین جا آغاز شده، انحراف‌کردن افکار عمومی و تکدرخاطر مردم با عناوین مختلف و ترفندهای نخ‌نما سالهاست در جامعه ترویج یافته، خواب‌زده را نمی‌توان بیدار کرد!
هموطن دلسوز نظام
*صلواتی از تهران: رانندگان وانت‌های دوره‌گرد که لوازم دست دوم و اسقاطی می‌خرند، آسایش را از مردم گرفته‌اند. آنها صبح تا شب، وقت و بی‌وقت با بلندگوهای گوشخراش در محله‌های شهر می‌چرخند و کاری ندارند که مردم مریض دارند، خواب هستند و یا استراحت می‌کنند. نمی‌دانم مسئول برخورد با آنها کیست، شهرداری یا نیروی انتظامی؟ ولی هرکس هست، تقاضا می‌شود جلوی سلب آسایش مردم را بگیرند.
*
لطیفی از تهران: امیدوارم کسانی که مایحتاج مردم را احتکار و با این کار و گران‌فروشی، بیماران نیازمند به دارو و خانواده‌های محروم و مستضعف را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌سازند، بر دردهای بی‌درمان مبتلا شوند!
*
قجر از نور: از شهرداری نور استدعا می‌شود نسبت به آسفالت نمودن خیابان پامچال یازدهم که تردد فراوانی دارد، اقدام عاجل نمایند.