فرمانده سپاه امام رضا: مردم ایران در عمل ثابت کردند که مسیر امام حسین را ادامه می‌دهند

فرمانده سپاه امام رضا(ع):
مردم ایران در عمل ثابت کردند که مسیر امام حسین(ع) را ادامه می‌دهند/ عزتمندی نیازمند سرمایه‌گذاری است9 آبان – 97
ایران 85 میلیون جمعیت دارد نمی توان اعزام شدگان به کربلا برای اهداف پاسداران درروزاربعین را که همراه با تلفات جانی درتصادفات و بمت گذاری کناره جاده بوده است که مسئول برنامه ریزان اعزام کننده اندآن را فرصت طلبه بسط وتعمیم به مردم ایران داد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: مردم ایران به امام حسین(ع) تنها عرض ارادت زبانی و سوگواری نکردند، بلکه به میدان‌های مبارزه شتافتند و در عمل ثابت کردند که مسیر امام حسین(ع) را ادامه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یعقوبعلی نظری عصر امروز در مراسم یادواره شهدای زاوین شهرستان کلات نادری، ضمن تسلیت سالروز اربعین حسینی گفت: این شب و روزها فضای جوامع اسلامی و به‌خصوص جامعه شیعی، معطر به‌نام و یاد امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت است و تمرکز اذهان به‌نقطه‌ای مقدس به‌نام کربلا و زمانی مانند عاشورا ست.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: انسان‌ها امروز در هر کجا که باشند دانسته و ندانسته دلهایشان متوجه آن نقطه است و با عرض ارادت به عزاداری‌ها مشغولند، بعضی‌ها نیز توقیق خاص دارند و علاوه بر روحشان، توانسته‌اند جسمشان را نیز بکشانند به پیاده‌روی اربعین و زیارت آن حضرت به‌کربلا ببرند.
وی با بیان اینکه حتما در ثواب پیاده‌روی اربعین شریک هستید چرا که دل‌هایتان متوجه آن نقطه است؛ اظهار کرد: هدف همه شهدا هدفی بلند و معنوی بود که آن حفظ اسلام است، همان چیزی که امام حسین(ع) و یاران آن حضرت برای حفظ آن در آن مقطع تاریخی جان‌هایشان را فدا کردند.
سردار نظری با اشاره به اینکه مبادا ما اهداف شهدا را کوچک کنیم و طراز آنها را کاهش دهیم؛ بیان کرد: شهدا با نگاه بلند و شناخت عمیق متوجه شدند که برای رشد و تعالی و در مسیر حق قرار گرفتن آدم‌ها باید در محضر الهی از جان سرمایه گذاری کرد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: هدایت انسان‌ها می‌ارزد که انسان‌هایی جانشان را تقدیم کنند و اسلام حفظ شود.
وی ادامه داد: اسلام ناب در انقلاب اسلامی تجلی یافته است به‌همین خاطر که امام راحل می‌فرمایند: «حفظ این نظام از اوجب واجبات است»، برای حفظ این نظام، شهدا جانشان را تقدیم کردند و خانواده‌هایشان حاضر شدند جوانان‍شان را در این راه تقدیم کنند.
سردار نظری تصریح کرد: اگر نظام اسلامی بر پایه اسلام ناب تحقق پیدا کرد، دیگر اهداف نیز محقق می‌شود، پس شهدا برای اسلام، برای ارزش‌ها و برای حفظ مرزهای معنوی به‌شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شهدا منحصر در مقطع زمانی خودشان نیستند؛ خاطرنشان کرد: درست است که قیام امام حسین(ع) و یارانشان در برابر یزید زمانه بود، اما این قیام و این شهادت منحصر در آن زمانه نیست و منحصر در تقابل با یزید در آن زمان نیست.
وی تاکید کرد: شهدا ضمن اینکه اثرگذاری وضعی دارند و در مقطعی که به شهادت می‌رسند، تاثیرشان را بر اساس اهدافی که در آن دوره وجود دارد می‌گذارند، اما محدود به آن مقطع نیستند.
سردار نظری گفت: اگر ما مسیر و خط شهدا را ندیدیم، معنایش این نیست که کربلا و عاشورا و همه شهدایی که در آن مسیر به‌شهادت رسیدند جلوه‌گری ندارند، شهدا دائم در حال نورافشانی هستند و برای هدایت بشریت تشعشع دارند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با ذکر این نکته که خط شهدا استمرار دارد و شهادت مخصوص یک مقطع نیست؛ اظهار کرد: خط شهادت از ابتدای تاریخ اسلام به‌وجود آمده و این مسیر حق و حقانیت تا ابد ادامه دارد، ممکن است فراز و نشیب داشته باشد اما این جریان قطع نمی‌شود.
وی به آثار و برکات شهدا نیز اشاره و اظهار کرد: اولین اثر و برکت و تاثیری که خون شهید دارد ارتقاء یافتن است، یعنی به محضی که شهید، خونش ریخته می‌شود و به شهادت می‌رسد اوج می‌گیرد و برای همین است که طبق آیات و روایات، شهدا در قرب الهی قرار می‌گیرند.
سردار نظری ادامه داد: شهدا به نقطه‌ای می‌رسند که جز با شهادت میسر نیست، یعنی اگر سال‌ها عبادت کنید نمی‌توانید به این قله برسید مگر با شهادت، به‌همین خاطر امیرالمومنین(ع) با آن شخصیت و عبادت همیشه به‌دنبال شهادت بودند و جمله «فُزتُ برب الکعبه» را زمانی بیان می‌کند که مطمئن است به‌شهادت می‌رسد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: یکی دیگر از آثار خون شهدا اثر حفاظتی است، به‌این معنا که در نتیجه خون شهدای کربلا اسلام حفظ شد، پس به طور حتم در نتیجه خون شهدای شما مردم نیز نظام اسلامی حفظ شده و خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران اسلانی طی ۴۰ سال گذشته بلکه قبل از آن در جریان نهضت انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف به‌زیبایی ثابت کردند که به همه مولفه‌های مربوط به‌شهادت عمل و در زندگیشان پیاده کرده‌اند.
سردار نظری ادامه داد: مردم ایران همیشه با چشم دل به‌کربلا نگاه کرده‌اند و برای همین است که امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» یعنی مردم با گرامیداشت محرم و صفر نهضت امام و انقلاب را شکل دادند و انقلاب به‌پیروزی رسید و نظام اسلامی استقرار پیدا کرد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: درک مردم ما از محرم و صفر قبل از انقلاب بود که نتیجه‌اش سقوط شاه و طاغوت شد و برای حفظ این نظام نه تنها محرم و صفر و خون امام حسین(ع) و یارانش را گرامی داشتند بلکه ۲۵۰ هزار شهید نیز تقدیم کردند، این عدد کمی نیست، مردم ایران به امام حسین(ع) تنها عرض ارادت زبانی و سوگواری نکردند، بلکه به میدان‌های مبارزه شتافتند و در عمل ثابت کردند که مسیر امام حسین(ع) را ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: مردم این راه را ادامه دادند به‌گونه‌ای که منحصر به یک مقطع خاص در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نشد، حتی منحصر به جغرافیا و مرزهای کشور خودمان نیز نشد بلکه هنگامی که خطر را در نقاط دیگری از دنیا دیدند و ارزش‌ها را در معرض تعرض دنیای استکبار حس کردند جوانان خودشان را فرستادند و شهدای مدافعین حرم شدند.
سردار نظری با بیان اینکه نتیجه این شهادت‌ها سبب عزتمندی مردم و نظام شده است؛ افزود: این دستاوردها را قدر بدانید، مبادا تحت تاثیر عملیات معاندان و دشمنان ایران اسلامی این دستاوردهای جوانان خودمان را فراموش کنیم. 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: مردم ما امروز در اوج عزت هستند و نظام نیز در اوج استقلال سیاسی، دفاعی و علمی قرار دارد.
وی تصریح کرد: البته ایستادگی در برابر ظالم گرفتاری‌ها و مشقاتی نیز دارد، این مشخص است که عزتمندی نیازمند سرمایه‌گذاری است و استقلال نیاز به‌مبارزه و ایستادگی در برابر دنیای استکبار گرفتاری دارد.

سردار نظری ادامه داد: اگر امروز دنیای استکبار با تمام وجود به جنگ این مردم و این نظام آمده است، ناشی از ضرباتی است که تحمل کرده است.