ظریف: برنامه نظامی هسته ای در راستای منافع ملی ما نیست

 ظریف: برنامه نظامی هسته ای در راستای منافع ملی ما نیست 10 مهر-97
 ظریف مثل همیشه در این گفتو گوی تلویزیونی  دروغ گفته است .برای اینکه نگفته است چرا برنامه هسته ای از سوی پاسداران پیگیری شده است؟ همانگونه که ظریف  نمی گوید برای چه چندین سال این برنامه بطور مخفی دنبال می شد تااینکه از سوی مجاهدین افشاگردید؟ مهمتراینکه  چرا پاسداران با برجام و  تصویب لوایح FTAF در مجلس ارتجاع  مخالفت می کنند؟
نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه از آمادگی ایران برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خبر داد و گفت: قصد ما امتیاز دادن نیست بلکه از بین بردن احساس نظامی بودن برنامه هسته ای ایران است چرا که چنین برنامه ای در راستای منافع ملی ما نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد ظریف عصر دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی جی تی ان آمریکا به دشوار بودن مذاکرات هسته‌ای با 1+5 اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات طرفین تنها در مورد خود مسائل ختم نمی‌شود بلکه رای دهندگان داخلی نیز باید متقاعد و همراه شوند و این موضوع، روند مذاکرات را سخت تر می کند.
وی افزود: در گروه های داخل هستند کسانی که از هیچ توافقی خوشحال نمی شوند؛ ما در ایران از همان نخست می دانستیم اقلیت هایی از سیاسیون هستند که مخالف سرسخت مذاکره با غرب خواهند بود.
وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که ایران برای اقدام در مقابل برداشته شدن تحریم ها چه آمادگی هایی دارد؟ گفت: ما آماده هستیم تا به صورت بسیار جدی، هوشمند و منطقی، هر کاری انجام دهیم تا ثابت شود فعالیت ما در راستای نظامی نیست؛ این کار برای امتیازدهی نیست؛ قصد ما از بین بردن احساس اینکه ایران برنامه های نظامی دارد است؛ برنامه نظامی در راستای منافع ملی ما نیست.
آسیه نامدار از ظریف پرسید: اگر آمریکا برای مبارزه با داعش از ایران درخواست همکاری کند، چه پاسخی خواهید داد؟
وزیر امور خارجه گفت: ما بسیار روشن بوده ایم، به دولت مرکزی عراق و همچنین دولت منطقه ای کردستان عراق کمک می کنیم تا با داعش مقابله کنند؛ ایران حامی واقعی عراق در این تهدید است؛ ما باور داریم این یک تهدید تنها برای عراق یا یکی دو کشور نیست، این تهدید کل منطقه و جهان است.
ظریف افزود: اگر آمریکا مصمم به مقابله با این تهدید است باید سیاست های دوگانه خود را متوقف کند؛ دولت دمشق را زیر سوال نبرد ، دولتی که خط مقدم مبارزه با داعش است؛ ما مطمئن نیستیم که ایالات متحده به صورت جدی خواهان مقابله با این تهدید است.
وی تاکید کرد: ما با دولت عراق کار خواهیم کرد؛ آنها یک حکومت مستقل در منطقه ما هستند که نیاز دارند در مبارزه با این رفتارها حمایت شوند و ایران به خاطر همه اینها در آنجا حضور دارد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا ایران به منطقه کردستان عراق کمک تجهیزاتی یا مشورت های نظامی می دهد؟ گفت: ما به دولت مرکزی و منطقه کردستان عراق کمک می‌کنیم و معتقد هستیم باید خیلی سریع این بحران را حل کنیم؛ ما خجالت زده نیستیم از اینکه کمک نظامی کردیم و تجهیزات نظامی و مستشاری دادیم اما به هیچ وجه پیاده نظاممان آنجا نیستند.
«
محمد جواد ظریف» با تاکید بر تداوم مناسبات تجاری با چین بر محور برجام، از گرمی روابط تهران و پکن سخن گفت وافزود، روابط دو کشور مستحکم است.
وی گفت: چین شریک تجاری نخست ایران است و معتقدیم که روابط میان دو کشور در سطح مستحکمی قرار دارد.
وزیر امورر خارجه ادامه داد: مطمئنم که روابط تجاری با این کشور ادامه خواهد یافت.
ظریف از یکشنبه هفته گذشته به همراه رئیس جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک آمد و پس از بازگشت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدارهای دو جانبه با همتایان خود داشت.
گفت و گو با رسانه ها بخش دیگری از فعالیت ظریف در نیویورک است که نشان دهنده اهمیت دیپلماسی عمومی است و توانسته است به افکار عمومی و سوالات آنها در مقابله با فضاسازی های فراوان کاخ سفید نشین ها و ایادی منطقه ای آن، پاسخ دهد.
قرار است مشروح این گفت و گو شامگاه سه شنبه به وقت محلی منتشر شود.