موشك باران فرودگاه دوبي/ انصار الله: موشك هاي بعدي در راه است

اوین نامه ی کیهان  9 مهر - 97
موشك باران فرودگاه دوبي/ انصار الله: موشك هاي بعدي در راه است
هم زمانی مخالفت شدید پاسداران با تصویب لوایح FTAF در مجلس ارتجاع و همآهنگی موشک پرانی حوثی ها به امارات و حمله پهبادی پاسداران به حزب دمکرستان ایران در کردستان عراق و پرتاب 6 موشک پاسداران  به خاک سوریه با شعار مرگ بر آمریکا واسراییل و آل سعود ونزدیک شدن دو قایق تندروی پاسداران به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس  به نظر می رسد پاسداران بطور عمد تلاش می کنئد زمینه جنگ را فراهم کنند.


    ارتش و کميته هاي مردمي يمن براي دومين بار فرودگاه بين المللي «دوبي» را هدف حملات پهپادي خود قراردادند و فرودگاه را به تعطيلي کشاندند.
    
پيشرفت تسليحاتي ارتش يمن باعث شده انقلابيون اين کشور از موضع پدافندي به موضع آفندي تغيير وضعيت دهند. در اين ميان رونمايي از انواع پهپادها تغييري مهم در عرصه نبرد به نفع انصارالله ايجاد کرده و عربستان و امارات با همين پهپادها بارها مورد هدف قرار گرفته اند. حالا تسنيم به نقل از شبکه «المسيره» گزارش داده که يگان پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن بار ديگر به فرودگاه بين المللي دوبي حمله کره اند. بر اساس اين گزارش، يگان پهپادي يمن صبح يکشنبه بارديگر فرودگاه دوبي را هدف قرار داد. يک منبع در اين يگان گفته يک پهپاد از نوع صماد3 چندين بار فرودگاه بين المللي دوبي را هدف قرار داد. اين پهپاد فاصله بيش از 1200کيلومتري يمن تا دوبي را طي کرد و عمليات را با موفقيت به پايان رساند. اين دومين بار است که فرودگاه دوبي به عنوان پايتخت اقتصاد امارات در پاسخ به مشارکت اين رژيم در تجاوز نظامي به يمن و ارتکاب جنايات جنگي عليه مردم بيگناه اين کشور در طول چهار سال گذشته هدف قرار مي گيرد.
    
يگان پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، 5 شهريور ماه هم با همين نوع پهپاد، فرودگاه بين المللي دوبي را هدف قرار داده بود. پهپادهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، چندباري هم به فرودگاه بين المللي ابوظبي حمله کرده اند.
        
توقف پروازها در دوبي
    
به دنبال اين حمله معاون سخنگوي نيروهاي مسلح يمن در گفت وگو با الميادين تاکيد کرد حملات هوايي به فرودگاه دوبي سبب توقف پروازها در آن شده است. به گفته «سرتيپ عزيز راشد» هدف قرار گرفتن فرودگاه دوبي در پاسخ به تشديد تجاوزات سعودي اماراتي در ساحل غربي صورت گرفته است.
    «
سرتيپ راشد» با بيان اينکه «موشک باران فرودگاه دوبي باز هم تکرار خواهد شد» تاکيد کرد هدف قرار گرفتن فرودگاه دوبي تاثيرات اقتصادي منفي بر کشورهاي متجاوز خواهد گذاشت و آنها را وادار به انديشيدن درباره پايان جنگ افروزي شان خواهد کرد. وي حتي خاطر نشان کرد مرحله آينده، براي کشورهاي متجاوز دردناک تر خواهد بود.
    
حملات پهپادي ارتش يمن به عربستان و امارات معمولا با انکار اين دو کشور مواجه مي شود. در همين ارتباط سخنگوي فرودگاه دوبي طبق روال گذشته مدعي شد فرودگاه بدون اينکه تعطيل شود، فعاليت طبيعي خود را ادامه مي دهد!
    «
شرف لقمان» سخنگوي ارتش يمن هم ديروز بار ديگر به سرمايه گذاران در امارات هشدار داد و اعلام کرد که اين شيخ نشين ديگر امن نيست.
    
وي تصريح کرد: پهپادهاي يمن و موشک هاي بالستيک آن به دبي خواهد رسيد و اگر جنايات متجاوزان متوقف نشود، حملات موثري را انجام خواهيم داد.
    «
محمد عبدالسلام» سخنگوي انصارالله، نيز اظهار داشت، با وجود انکار و پنهانکاري امارات از اختلالي که در روند پروازهاي اين فرودگاه به وجود آمده، سران اين رژيم در نهايت مجبور خواهند شد در مقابل عمليات بزرگ تر ما، به اين مسئله اعتراف کنند.
        
عمليات نيروي دريايي يمن در بندر «جيزان»
    
از سوي ديگر نيروي دريايي و گارد ساحلي يمن نيز ديروز پس از حمله پهپادي اين کشور به فرودگاه بين المللي دوبي، يک عمليات ويژه عليه قايق هاي گارد مرزي عربستان در داخل بندر «جيزان» انجام داد. يک منبع آگاه از نيروي دريايي يمن در گفت وگو با پايگاه خبري شبکه «المسيره» اظهار داشت در اين عمليات خسارات زيادي به اين قايق ها وارد آمد و برخي از آنها طي حمله دريايي در داخل بندر «جيزان» در آتش سوخت.
    
شهر جيزان که از شهرهاي ساحلي کرانه درياي سرخ است در جنوب عربستان و در مرز مشترک با يمن واقع است و داراي بندري با همين نام در مسافت 190 مايلي از شمال تنگه باب المندب يمن است.
    
اين دومين بار است که طي يک ماه اخير، نيروي دريايي يمن، اهداف نظامي عربستان را در سواحل جيزان هدف قرار داده است.