ارتش نیجریه به تظاهرات شیعیان این کشور حمله کرد

 ارتش نیجریه به تظاهرات شیعیان این کشور حمله کرد 8 آبان - 97
چرا رژیم ولایت فقیه  و پاسداران که عامل  محرک این تظاهرات بوده موضع گیری نکرده اند؟
تهران – ایرنا – ارتش نیجریه روز دوشنبه به روی تظاهرکنندگان نیجریه ای که خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی بودند، آتش گشود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، صدها تن از شیعیان نیجریه دوشنبه در ابوجا پایتخت این کشور تظاهرات برگزار کردند و خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.
رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: ارتش نیجریه به سوی معترضان شلیک کرد و اجساد برخی از قربانیان در منطقه کوجبو در حومه ابوجا بر روی زمین مشاهده شده است.
ماه آوریل گذشته نیز ارتش نیجریه با شلیک گلوله و پرتاپ گاز اشک آور به سوی شیعیان نیجریه ای در ابوجا دستکم چهار نفر را زخمی کرد.
شیخ ابراهیم زکزاکی از دسامبر 2015 در زندان است.
نیروهای نظامی نیجریه 12 دسامبر سال 2015 به منزل شیخ زکزاکی حمله کردند که در اثر آن صدها نفر کشته یا زخمی شدند و حسینیه بقیه الله نیز به طور کامل تخریب شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: فعالان حقوق بشر ارتش نیجریه را به کشتار صدها نفر متهم کردند و در جریان این حمله شیخ زکزاکی نیز زخمی شد و پس از آن او را بازداشت کردند.
ارتش نیجریه آن زمان اعلام کرد، علت این حادثه، حمله طرفداران شیخ زکزاکی به کاروان فرمانده ستاد ارتش این کشور در این منطقه بود اما جنبش اسلامی نیجریه این اتهام را شدیدا تکذیب کرد.
گفته می شود گروه های تکفیری عامل تحریک ارتش نیجریه برای حمله به رهبر جنبش اسلامی نیجریه بودند.
زاریا ( Zaria) شهری در استان کادونا واقع در شمال نیجریه است. شیخ زکراکی متولد سال 1953میلادی و اهل این شهر است.