بازداشت عضو شورای شهر نیشابور در پی اهانت به مقدسات و عزاداران حسینی


دادگستری خراسان‌رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردبازداشت عضو شورای شهر نیشابور در پی اهانت به مقدسات و عزاداران حسینی  7 آبان – 97
درپی بازداشت یک خبرنگار  درمشهد به اتهام اهانت به امام حسین که چرا به جای شهادت از درگذشت یاد کرده بود اکنون خبر دیگری ازعضوشهرنیشابور در پی اهانت به مقدسات عزاداران حسینی از سوی دادستان خراسان رضوی داده شده است.
دادگستری خراسان‌رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت عضو هتاک شورای شهر به‌ مقدسات و عزاداران حسینی خبر داد.
بازداشت عضو شورای شهر نیشابور در پی اهانت به مقدسات و عزاداران حسینی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات، در پی انتشار خبری مبنی بر وقوع توهین یکی از اعضای شورای شهر نیشابور به‌مقدسات و عزاداران حسینی، دادگستری خراسان رضوی اطلاعیه مهمی صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
عن امام الصادق علیه السلام:
من اراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین (علیه السلام) و زیاره
هرکس که خدا خیرخواه او باشد، محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او قرار می‌دهد
وسائل الشیعه، جلد 10 ص 388-بحار النوار، جلد 98 ص7
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی انتشار خبر تاسف‌بار وقوع توهین، توسط یکی از اعضای شورای شهر نیشابور نسبت به‌مقدسات و عزاداران حسینی که موجی از اعتراضات عمومی را به‌دنبال داشت، دستورات لازم توسط رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خطاب به‌دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب نیشابور مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به‌این مساله صادر شد.
بر این اساس و در پاسخ به‌درخواست هیات‌های عزاداری، علما، روحانیت و اقشار مختلف جامعه و در راستای اجرای وظایف شرعی و قانونی و پس از صدور دستور قضایی، اقدامات قانونی لازم در این زمینه به‌انجام رسید و فرد هتاک مورد تعقیب قرار گرفت و صبح امروز با صدور قرار قانونی بازداشت شد.
در این اطلاعیه همچنین با اشاره به‌ توطئه‌های دشمنان با هدف ایجاد تفرقه و بی‌نظمی در جامعه، ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه، از عموم عزاداران حسینی و مردم شریف، مومن و انقلابی خواسته شده تا ضمن حفظ آرامش و هوشیاری، به‌دستگاه قضایی در اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه کمک کنند.
گفتنی است؛ پرونده مذکور در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اقدامات بعدی پس از سیر مراحل قانونی اطلاع‌رسانی می‌شود.
مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی