گزیده خبرهای 7 آذر- 97


گزیده خبرهای 7 آذر- 97

برف مدارس 5 روستاي اسفراين را تعطيل كرد
فرماندار اسفراين اعلام كرد: به دنبال بارش برف و باران شديد، مدارس پنج روستاي بخش مركزي اين شهرستان ديروز، سه شنبه، تعطيل بود.طاهر رستمي به ايرنا اظهار داشت: مدارس روستاهاي كريم آباد عليا و سفلي، درپرچين و سرخ قلعه به علت بارش برف و مدارس روستاي كلاته سنجر نيز به علت آبگرفتگي معابر، ديروز (سه شنبه) تعطيل بود.ميزان بارش باران كه از عصر يكشنبه اسفراين را فراگرفت، حدود 40 ميليمتر گزارش شده كه سبب جاري شدن سيلاب در برخي مناطق شهرستان و آبگرفتگي منازل روستايي و معابر شهري شد.اين بارش ها از عصر دوشنبه در برخي مناطق كوهستاني شهرستان به صورت برف ادامه يافت كه موجب بروز مشكلات ترافيكي در برخي مسيرهاي شهرستان از جمله در محور كوهستاني اسفراين - بجنورد شد و ستاد مديريت بحران را به ممنوعيت تردد تريلرها در اين مسير واداشت.
ناكامي سارقان در سرقت
چناران- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان چناران از ناكام گذاشتن سارقان حين سرقت و كشف اموال مسروقه خبر داد. سرهنگ «برات اويسي» گفت: ماموران حين گشت زني، به يك دستگاه خودروي پيكان وانت كه سعي داشت در تاريكي شب خود را از ديد ماموران پنهان كند، مشكوك شدند.وي تصريح كرد: بلافاصله ماموران به تعقيب خودرو پرداخته و نهايتا در پي عدم توجه به فرمان ايست پليس، خودرو با شليك گلوله، متوقف و يك نفر از سرنشينان دستگير و دو نفر ديگر با استفاده از تاريكي شب به زمين هاي كشاورزي اطراف، متواري شدند.اويسي در ادامه اظهار داشت: در بازرسي از خودرو مورد نظر مقدار قابل توجهي اموال مسروقه شامل تعدادي در و پنجره، ظروف آشپرخانه و منزل، ميوه و تعدادي شيرآلات ساختماني، كشف و متهم دستگير شده به سرقت اموال كشف شده با همدستي دو نفر ديگر از باغ ويلاهاي محدوده گلمكان اعتراف كرد.
تصرف اراضي
لامرد - خبرنگار كيهان: مديركل اداره كل راه و شهرسازي لارستان گفت: با گشت زني نيروهاي يگان حفاظت اين اداره كل به صورت شبانه روزي چند مورد تصرف اراضي ملي در شهرستان مهر و لامرد شناسايي شد و پس از تشكيل پرونده به محاكم قضايي معرفي شدند.محمدرضا باقري فرد، افزود: پس از بررسي هاي صورت گرفته در محاكم قضايي تصرف دو زمين يكي در شهر لامرد با 470 متر مربع به ارزش يك ميليارد و 665 ميليون ريال و ديگري به متراژ 513 متر مربع در بخش گله دار شهرستان مهر به ارزش 500 ميليون ريال مورد تاييد قرار گرفت و با حكم قضايي توسط ماموران يگان حفاظت اين اداره كل قلع و قمع شد و از متصرفيان باز پس گرفته شد.
دست رد پليس به رشوه
سرويس شهرستانها: رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان گيلان از رد رشوه 20 ميليون ريالي ماموران انتظامي شهرستان رودبار خبر داد. سرهنگ «وهاب محسن نژاد» گفت: ماموران انتظامي شهرستان رودبار در پي دريافت خبري مبني بر فعاليت فردي در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح شهرستان بررسي موضوع را در دستور كار قرار دادند.وي با بيان اينكه ماموران پس از انجام تحقيقات متهم را در پاتوقي كه در آن مواد مخدر مي فروخت شناسايي و دستگير كردند افزود: از متهم دستگير شده مقداري مواد مخدر كشف شد.اين مقام انتظامي اظهار داشت: متهم جهت رهايي از چنگال قانون مبلغ 20 ميليون ريال وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پيشنهاد كرد.
آلودگي رودخانه هاي فصلي گناوه به مواد نفتي
بارندگي هاي شديد و طغيان رودخانه هاي فصلي بالادست در حوزه شهرستان گناوه باعث جاري شدن آب همراه با نفت در دره فصلي «بهون» حدفاصل روستاي چم شهاب بخش مركزي اين شهرستان شد.به گزارش ايرنا، رئيس اداره حفاظت محيط زيست گناوه با تاييد جاري شدن مواد نفتي در دره هاي فصلي اين شهرستان گفت: به محض اطلاع به همراه معاون امورعمراني فرمانداري و مقام هاي قضايي و نمايندگان شركت نفت وگاز گچساران در محل حاضر و لكه هاي نفتي به طول 15 كيلومتر مشاهده و صورت جلسه اي نيز از وضعيت به وجود آمده تنظيم شد. محمد توليده، افزود: بخشي از لكه هاي نفتي به همراه آب ناشي از بارندگي و طغيان رودخانه هاي فصلي بالادست به ساحل سرازير و بخش ديگري در دره هاي فصلي موجود است كه بايد هرچه زودتر جمع آوري شود. وي اظهارداشت: در 10 روز اخير دو بار آلودگي نفتي به دليل بارش هاي سنگين و طغيان رودخانه هاي فصلي بالادست در اين شهرستان جاري و زمين هاي كشاورزي را درمعرض آسيب جدي قرار داده است. رئيس اداره حفاظت محيط زيست گناوه گفت: باتوجه به اينكه لكه هاي نفتي زمين هاي كشاورزي و طبيعت منطقه را در معرض خطر قرار داده، اين اداره براساس وظايف و طبق مقررات شكايت خود را از شركت نفت به مراجع قضايي ارايه داده است. رئيس اچ اس اي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: به محض گزارش آلودگي نفتي در دره هاي فصلي گناوه، نيروهاي عمليات شامل 14 گروه با بيش از 107 نفر همه منطقه را در مجموع 57 بازديد انجام دادند و هيچگونه نشتي از خطوط لوله نفت و حوضچه ها رويت نشد. شهرام قرباني افزود: دراين عمليات به رغم اينكه آتش سوزي در مخازن پترو اميد آسيا به وقوع پيوسته بود، نيروهاي عملياتي وارد شدند و همه خطوط لوله نفتي در حوزه گلخاري و بينك بالادست رودخانه فصلي و گودال ها را در 48 ساعت كه همراه با بارش باران بود بازديد و نشتي وجود نداشته است. وي گفت: احتمال مي رود نشتي نفت مربوط به تعميرات قبلي در حوضچه ها باشد كه بدليل بارندگي ايجاد شده باشد اما نيروهاي عملياتي هيچگونه موردي رويت نكردند. 
معاون دادستان تبريز: پزشكاني كه اسرار بيماران را افشا كنند زنداني مي شوند
معاون دادستاني تبريز هشدار داد پزشكاني كه اسرار بيماران را افشا كنند، طبق قانون به زندان مي روند و جريمه مي شوند.تبريز - خبرنگار كيهان: «احمد موقري» گفت: جراحان، پزشكان، داروفروشان و ماماها، در صورت افشاي اسرار 3 ماه زندان مي روند.وي افزود: افرادي كه بنا به اقتضاي شغل خود محرم اسرار مردم محسوب مي شوند، در صورت افشاي اسرار به 3 ماه تا 1 سال زندان و پرداخت جرايم نقدي محكوم مي شوند.موقري تاكيد كرد: اگر كادر درمان در مورد وضعيت بيماران وحشت و رعب ايجاد كرده و شرايط را وخيم نشان دهند، تحت تعقيب قرار مي گيرند. اين اعمال جرم بوده و قابل پيگرد قضايي است.معاون دادستان تبريز تصريح ساخت: قوانين نظام پزشكي بايد رعايت شوند. مديري كه تخلفات را گزارش نكند، به 6 ماه تا 2 سال زندان و نيز انفصال موقت محكوم مي شود و افشاكنندگان اسناد محرمانه جريمه نقدي شده و 3 ماه به زندان انداخته مي شوند.