ظریف در مجلس: وزارت خارجه در ردیابی اموال بابک زنجانی مسئول پیگیری است

 ظریف در مجلس:
وزارت خارجه در ردیابی اموال بابک زنجانی مسئول پیگیری است14 آبان – 97
 بابک زنجانی که بود وچه زمانی  بازداشت  سپس کی محاکمه شد؟ محاکمه اش چقدر زمان برد؟ چرادادگاه نمایشی وی از حالت علنی  تبدیل به غیرعلنی تبدیل شد؟ چه حکمی وچه موقع برای وی صادر گردید؟ چرا هنوز این حکم اجرانشده است؟ رابطه بابک زنجانی باقرارگاه خاتم پاسداران چگونه بود؟ چرا برای دور  زدن تحریم ها بابک زنجانی نفت قاچاق برای قرارگاه خاتم پاسداران می فروخت؟ چرا موقع محاکمه وی تااشاره با قرارگاه خاتم پاسداران شد نه دادگاه غیر علنی شد که هیچ گونه حکمی هم برای نقش دلالی وقاچاق نفت فروشی وکشیدن بالای پول های نفت قاچاق فروخته شده از طریق بانک زنجانی واعضای تیمش علیه قرارگاه خاتم پاسداران نشد؟پشتوانه زنجانی چه نهادیست که موجب شده زنجانی پول های بالاکشیده را تحویل ندهد؟
تهران ایرنا- وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه در ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور مسئول پیگیری و تسهیل انجام امور است و اقدام عملی در این زمینه با دستگاه قضایی است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد جواد ظریف» برای پاسخ به نخستین سوال مشترک حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، علیرضا سلیمی نماینده محلات، ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، محمد دهقان نماینده طرقبه، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مورد این که چرا این وزارتخانه در ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور با قوه قضاییه همکاری نکرد در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس حضور یافت.
وی در پاسخ به این سوال، نقش وزارت امور خارجه برای استرداد اموال بابک زنجانی از خارج از کشور به ایران را حمایتی عنوان کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: ما اقداماتی را که دستگاه های مختلف را در این زمینه پیگیری می کردند را دنبال کردیم که این کار از سوی وزارت امور خارجه انجام شده است.
ظریف عنوان کرد: درخواستی نبوده که ما دنبال نکرده باشیم برای این کار دهها ملاقات تنظیم شد اما برای این که اقدامی از سوی وزارت امور خارجه شده باشد باید یک توافق نامه معاضدت قضایی با کشور طرف مقابل انجام گیرد، یا حکمی یا شرایط خاصی باشد که وزارت خارجه بتواند آن را دنبال کند.
وی یادآور شد: ولی چنین موضوعی به وزارت خارجه ابلاغ نشده است. اما این وزارتخانه تلاش های زیادی در این راستا انجام داده است. برای مثال ملاقات هایی که سفیران ما در مالزی و تاجیکستان و کشورهای دیگر داشته اند.
وی گفت: اما این واقعیت کماکان وجود دارد که وزارت امور خارجه در این موارد مسئول پیگیری و تسهیل انجام کار است و اقدام با دستگاه ذیربط قضایی است.
این خبر در حال تکمیل است...
در گفت‌وگو با ایرناپلاس