كيهان و خوانندگان


 دروغ نامه ی کیهان 7 آذر -97
كيهان و خوانندگان
* بارش هاي پاييزي نشان داد كه رحمت خداوند هيچ ربطي به توافق با غرب ندارد روي سخنم با افرادي است كه حتي آب خوردن را وابسته به برجام مي دانستند. همان برجام كه مذاكره كننده اصلي آن حالا مي گويد دستاوردش به صفر نزديك شده است.
4001?0910 و 3885?021
* انقلاب اسلامي در هر برهه اي كه با مشكل مواجه شده است با دست توانمند بسيجيان بر مشكلات فايق آمده است. حال كه عده اي زالوصفت در عرصه هاي اقتصادي و اداري درصدد ضربه زدن به انقلابند جا دارد از نيروهاي خدوم بسيجي براي مقابله با اين پديده هاي پلشت بهره گيري شود.
8263?021
* اگر مسئولين در بازار حضور فيزيكي داشته باشند و قيمت ها را با 6 ماه قبل  مقايسه كنند به اين نتيجه خواهند رسيد كه نرخ فعلي تورم در كالاهاي ضروري و مورد نياز مردم عددي سه رقمي است.
0129?021
* نرخ رب گوجه، روغن، لبنيات و... چند برابر گذشته شده است چرا دولت براي كاهش نرخ تورم واقعي در جامعه اقدامي نمي كند؟
7191?013
* آقاي روحاني اگر تنها براي يك بار هم شده در ميان مردم عادي حضور پيدا كنيد شايد اعتراض آنان در خصوص گراني و تورم را بشنويد تا مادامي كه درد دل مردم را از زبان خودشان جويا نشويد به عمق دردهاي معيشتي اكثريت جامعه پي نخواهيد برد. در برخي از كالاها قيمت ها به صورت لحظه اي در حال افزايش است و گاهي كه براي خريد به عمده فروشي در بازار مراجعه مي كنيم هر ساعت قيمت جديدي را اعلام مي كنند.
3297?013 و 9642?021
* از رئيس جمهور بپرسيد اگر از وضع گراني سرسام آور و رهايي بازار اقتصاد به حال خود خبر دارند چرا تدبيري نمي انديشند؟! برخي از مردم زير چرخ تفكرات اقتصاد ليبرالي لانه كرده در دولت دارند له مي شوند؟!
1758?0935 و 2846?0935
* فيش حقوقي مديراني كه در شركت گاز مشغول كارند بعضا بيش از 50 ميليون بوده است! آيا از محل جمع آوري پول هاي پرداختي مشتركين چنين حقوق هاي نجومي پرداخت كرده اند؟ آيا نمي توانستند اين مبالغ را صرف توسعه گازرساني به مناطق محروم بكنند و خدمات مطلوب تري به مشتركين ارائه دهند.
كشميري- پاكدشت
* دولت آقاي روحاني به جاي كاهش فاصله طبقات اجتماعي، به اشرافي گري توجه بيشتري داشت. شكاف طبقاتي به گونه اي شده است كه برخي از اقشار متوسط جامعه در حال حاضر جزو اقشار فقير محسوب مي شوند.
سيدحسن مهاجري
* لجبازي دولت آقاي روحاني با دولت قبل از خود باعث شده بود مسكن مهر نيمه كاره رها شود، كارت سوخت حذف شود و... حال مي بينيم كه ضرر اين رفتارهاي كودكانه را مردم پرداخت كرده اند و مديران ناگزير به آنها بازمي گردند!
2571?021
* مسئوليني كه باعث شدند استفاده كارت سوخت متوقف شود بايد محاكمه شوند زيرا اين افراد باعث شدند شرايطي شكل بگيرد كه سرمايه ملي از كشور قاچاق شود، مصرف بهينه سوخت فراموش شود و مردم هزينه آن را بپردازند.
8634?021
* توتال از ايران رفت و حامي سرسخت قرارداد با اين شركت بدنام فرانسوي پاسخگوي سوالات مردم نيست كه چرا صنعت ملي نفت را چند سال معطل نگه داشت و حاضر نشد آن را به شركت هاي بومي و داخلي بدهد.
0285?021
* ولنگاري فرهنگي به باورهاي مردم صدمه جبران ناپذيري خواهد زد، چرا به جاي ترويج فرهنگ و معارف اسلامي عده اي مدام به تبليغ فرهنگ غربي آن هم از تريبون هاي رسمي كشور و حتي روزنامه هاي بيت المال مشغولند؟
4352?021
* دولت كه مي گفت نبايد به حساب مردم سرك كشيد چرا هم سرك مي كشد و هم اصرار بر تصويب FATF و CFT دارد تا اطلاعات حساب مردم را به كشورهاي متخاصم تحويل دهد؟!
5530?0936
* پولشويي در برخي از شركت هاي خودروساز داخلي به طور گسترده اي در جريان است و كوچك ترين مورد آن پيش فروش هايي است كه خودروسازان انجام مي دهند و در نهايت مصرف كننده واقعي موفق به ثبت نام نمي شود و مشخص نيست كه اين خودروها را چه كساني خريداري كرده اند.
0092?021
* صرفا جريمه كردن شركت هاي لبني متخلف و واريز شدن پول جريمه ها به حساب دولت دردي از مردم دوا نخواهد كرد، اصل آن است كه قيمت ها كاهش پيدا كند و در زندگي مردم اين موضوع ملموس باشد.
1455?021
* قيمت دستمال كاغذي از 1500 تومان به 6 هزار تومان رسيده آقاي رئيس جمهور در كجا و چگونه زندگي مي كنند؟ دولتمردان حداقل صادقانه تر سخن بگويند.
3271?-0918
* بسياري از وزارتخانه ها و ادارات داراي فروشگاه هستند چرا سازمان بهزيستي فاقد فروشگاه است تا حداقل براي تهيه پوشك با قيمت مناسب براي بازنشستگان كه به علت كهولت سن قادر به كنترل رفع حاجت نيستند قادر به خريد آن باشند.
رفيعي
* بانك ها مدتي است در قبال چك هايي كه به حساب افراد صادر شده از گيرنده چك مبلغ هزارتومان دريافت مي كنند و علت آن را هم دستور بانك مركزي و سيستم شاپرك اعلام مي كنند. در حالي كه اين مبلغ بايد از صادركننده چك دريافت شود. لازم است ديوان عدالت اداري و مدعي العموم در اين گونه موارد كه حقوق افراد تضييع مي شود ورود نمايند و منتظر شكايت افراد نمانند... در اين گونه موارد با توجه به مبلغ كسر شده غالب مردم راضي نيستند خود را به زحمت بيندازند و براي آن پرونده تشكيل دهند و پيگير اين تخلفات باشند.
صباغي
* از وزير محترم كار درخواست مي شود حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي را با توجه به تورم و گراني اضافه كند و از افزايش پلكاني با توجه به كهولت سن بازنشسته ها خودداري كند ما قادر نيستيم از پلكاني كه آقاي ربيعي ساخته بود بالا برويم!
8834?-0911
* رئيس جمهور سخن از سير نزولي تورم در آبان ماه دادند و شايد اين كار را نتيجه مديريت دولت تلقي كردند در حالي كه قيمت ها آن قدر بدون دليل بالا رفته كه ديگر كشش افزايش ندارند.
1713?-0915
* بايد به رهنمود رهبري در سال 97 مبني بر حمايت از كالاي ايراني توسط دولت عمل شود. جاي تعجب دارد كه مديران پالايشگاه آبادان به خريد كالاهاي خارجي روي آورده اند.
0704?-0919
* كاملا مشخص است كه عوامل نفوذي سعي بر  آن دارند تا كارگران را نسبت به شرايط معترض كنند. اميدوارم قوه قضائيه به پرونده اين عوامل نفوذي خارج از نوبت رسيدگي كند.
2298?0919
* اي كاش به جاي اجراي قانون منع به كارگيري بازنشستگان در اين اوضاع سخت معيشتي مردم به ويژه حقوق بگيران، قانون ماليات بر خانه هاي مسكوني خالي كه سه سال است خاك مي خورد اجرا مي شد و نيز دريافت ماليات بر عايدي سرمايه از خانه دومي و چندمي ها با همين جديت اجرا مي شد تا دست سوداگران و پولشويان از اين نياز مردم كه 60-70 درصد درآمدشان صرف آن مي شود قطع مي شد و اين پول هاي بادآورده و راكد به سمت واحدهاي توليدي و ايجاد هزاران اشتغال براي جوانانمان هدايت مي شد.
سيدي- تهران
* چرا قانون به كارگيري فرزندان بازنشسته ها در سازمان محل خدمت اجرا نمي شود؟! پس اين شغل هاي ايجاد شده كه توسط رئيس جمهور به مردم گزارش مي دهد كجاست؟ دو فرزندم بيكارند و تن به ازدواج نمي دهند چرا كه شغلي و درآمدي ندارند. فرزند ديگرم نيز همين بيكاري باعث جدايي شان شده است! خودم بيكارم و با حقوق زير 2 ميليون و بيماري خاص، داشتن 2 جوان بيكار به توصيه پزشك نبايد اضطراب و استرس داشته باشم، آيا مي شود؟ آيا با 200 هزار تومان سبد كالا مشكل ما حل شد؟!
آخوندي