اعتیاد، مهم‌ترین علت خشونت علیه زنان خراسان‌شمالی



اعتیاد، مهم‌ترین علت خشونت علیه زنان خراسان‌شمالی  7آذر-97
پدیده شوم خانواده بنیان کن وویران کننده جامعه اعتیاد که تاریخچه روند رشد صعودی 40 ساله دررژیم ولایت فقیه داشته است .زیرا ربط به درآمدنجومی چندین میلیارد دلاری سالانه برای باند مافیایی مواد مخدرپاسداران دارد که از همکاری نیروی انتظامی وحمایت قوه قضاییه برخوردار است همچنین از  این طریق سیاست پولشویی پاسداران برای تأمین هزینه سازمان های تروریستی همچون حزب الشیطان لبنان وحوثی های یمنی وحماس وجهاداسلامی مورد استفاده قرار  گرفته می شود .البته این سیاست با هدف چند جانبه مبارزه باقاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین نیروی انتظامی دنبال شده است .
اعتیاد
مسئول اورژانس اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: اعتیاد، مهم‌ترین عامل خشونت علیه زنان این استان است.
«راحله فرخنده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص، خشونت علیه زنان اظهار کرد: 40 مورد خشونت علیه زنان در اورژانس اجتماعی در سال 97 مورد بررسی قرار گرفته است که بیشترین آمار در رابطه با اعتیاد همسر، بیکاری و خیانت بوده است.
وی با اشاره به این‌که بیشتر تماس‌ها از سوی اقشار ضعیف به این بخش بوده است، افزود: بیشتر تماس‌های گرفته شده از سوی افراد در محدوده سنی 30 تا40 سال بوده که از 40 مورد مراجعه، چهار مورد خشونت محسوب نمی‌شد.
مسئول اورژانس اجتماعی خراسان‌شمالی ادامه داد: از تماس گرفته شده 13 مورد به مصالحه منجر شده است و  21 مورد نیز در حال بررسی است.
فرخنده تصریح کرد: گروه هدف اورژانس اجتماعی کودک‌آزاری، فرار و خودکشی، زوجین متقاضی طلاق، مشکلات روانی همسر آزاری و... است که تا بهبود کامل و برطرف شدن مشکلات با اورژانس اجتماعی در ارتباط هستند.
مسئول اورژانس اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: پس از تماس با اورژانس اجتماعی نیروهای اورژانس، اعزام می‌شوند و خدماتی از قبیل مشاوره حقوقی، و پیگیری مشکلات ریشه‌ای به مراجعین داده می‌شود.
وی یادآور شد: تلفن 123 به‌صورت شبانه‌روزی خدمات رایگان ارائه می‌دهند و هم‌استانی‌ها می‌توانند در مواجه شدن با مشکل با  شماره مذکور تماس بگیرند و با نیروهای اورژانس اجتماعی در ارتباط باشند.