رئیس کمیته
ایمنی شورای شهر تهران:
اتوبوس
حادثهساز، 6 سال پیش از رده خارج و اسقاطی شده بود5دی-97
مقصر تصادف اتوبوس غیراستاندارد تصادف کرده
که منجر به مرگ 10 دانشجو وخامت حال چند دانشجو شدآنانی اند که
به فریاد کامیونداران معترض توجهی نمی کنند که کامیونداران فریاد می زنند
کامیون های شان دچاز نقص فنی است و لوازم
وقطعات یدکی کمیاب وگران ولاشتیک های کامیون
های شان ساییده و صاف وناامن است.
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران میگوید:
مسیر تردد در دانشگاه علوم تحقیقات نه تنها شیب تندی دارد و از وجود گاردریل و
سرعتگیر محروم است، بلکه اتوبوسی که فاجعه را رقم زده است مربوط به اسلامشهر و
رباط کریم بوده که 6 سال پیش از رده خارج شده، یعنی اسقاطی بوده است.
شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران و
رئیس کمیته ایمنی این شورا در گفتوگو با ایرناپلاس در مورد علل بروز حادثه اتوبوس
در واحد علوم تحقیقات میگوید: براساس اطلاعاتی که کسب کردم، اتوبوس مذکور مربوط
به اسلام شهر و رباط کریم بوده است و 6 سال پیش از رده خارج شده بود یعنی اسقاطی
بوده است.
وی با بیان این که دانشگاه آزاد، بخشی از بودجه خود را از شهریه دانشجویان تامین میکند و از بودجه سنواتی هم سهمی دریافت میکند. سوال اینجاست که این بودجه در کجا مصرف میشود خاطرنشان کرد: در لزوم وجود دانشگاه آزاد تردیدی نیست و میراث ماندگار آیت االله هاشمی است. اما مشکل اینجاست که در حال حاضر مدیران دانشگاه آزاد به جای اینکه افراد را برای سکانداری علمی کشور تربیت کنند، نگاهشان این است که از در دانشگاه با استفاده از نهادهای مختلف حراست و حفاظت، نهادهای سلبی در دانشگاه ایجاد کنند و متاسفانه گاه به دانشجو مانند مشتری برای تامین نیازهای اساتید مسئولان و متولیان دانشگاه نگاه میشود.
**بودجه دانشگاه آزاد به جای تکمیل پروژهها صرف سیاسیکاری میشود
وی ادامه میدهد: در نتیجه به جای تکمیل پروژههای نیمهکاره، در مهمترین واحد دانشگاه آزاد، این بودجهها، صرف حوزههای سیاسی و سیاسیکاری در دانشگاه شود.
امانی با بیان اینکه چرا تاسیسات تلهکابین که هم وسیلهای مطمئن، ارزان و به نفع دانشجویان است و یک شرایط زیبا، فرح بخش و با احترام و ایمن را برای دانشجویان تامین میکند تکمیل نشده و به حال خود رها شده است؟ تاکید کرد: چون دانشگاه محصور و دور از چشم نهادهای نظارتی بوده است از هر آهن پاره و اتوبوس اسقاطی برای حمل و نقل دانشجویان استفاده میکردند و خدا میداند پیمانکار دست چندم بوده که کار را مدیریت میکرده است. چون با این روند خصوصیسازی در کشور، سعی میکنند برای کار انجام شده پول بیشتر دریافت کنند و هزینه کمتری بپردازند.
**این فاجعه تنها بخشی از مشکل این سیستم است
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخ دهد چه میزان بودجه را برای ایاب ذهاب دانشجویان اختصاص داده که با آن میتوانستند از ماشینهای مدرن استفاده کنند و چرا استفاده نکردند تاکید کرد: به نظر من این فاجعه تنها بخشی از مشکل این سیستم است، مانند کوه یخی که قسمت اعظم آن زیر آب است.
به گفته وی غیر از رعایت نکردن سرعت مطمئن و نبود گاردریل، عدم وجود فرهنگ و ترافیک در دانشگاهی که باید خود متولی و مروج آن باشد نشان میدهد نهادهای صنفی دانشجویان وجود ندارد و دانشجویی که از جیب خود پول میدهد، اعتراضش به گوش مسئولان نمیرسد.
**کاسهکوزهها را سر راننده نگون بخت نشکنید
شهربانو امانی همچنین میگوید: پس از این اتفاق، نهادهای مسئول بسیار سریع وارد عمل شدند. اما ای کاش همه ابعاد حادثه بررسی و واکاوی شود تا راه تکرار را بر خطر ببندیم. همچنین باید کسی که در انجام وظایفش دچار قصور شده در هر جایگاه مدیریتی که هست به افکار عمومی معرفی شود. اینطور نشود که همه کاسه کوزهها سر راننده نگون بخت که فوت شده است بشکنند.
**اداره کل اخبار چندرسانهای**ایرناپلاس**
وی با بیان این که دانشگاه آزاد، بخشی از بودجه خود را از شهریه دانشجویان تامین میکند و از بودجه سنواتی هم سهمی دریافت میکند. سوال اینجاست که این بودجه در کجا مصرف میشود خاطرنشان کرد: در لزوم وجود دانشگاه آزاد تردیدی نیست و میراث ماندگار آیت االله هاشمی است. اما مشکل اینجاست که در حال حاضر مدیران دانشگاه آزاد به جای اینکه افراد را برای سکانداری علمی کشور تربیت کنند، نگاهشان این است که از در دانشگاه با استفاده از نهادهای مختلف حراست و حفاظت، نهادهای سلبی در دانشگاه ایجاد کنند و متاسفانه گاه به دانشجو مانند مشتری برای تامین نیازهای اساتید مسئولان و متولیان دانشگاه نگاه میشود.
**بودجه دانشگاه آزاد به جای تکمیل پروژهها صرف سیاسیکاری میشود
وی ادامه میدهد: در نتیجه به جای تکمیل پروژههای نیمهکاره، در مهمترین واحد دانشگاه آزاد، این بودجهها، صرف حوزههای سیاسی و سیاسیکاری در دانشگاه شود.
امانی با بیان اینکه چرا تاسیسات تلهکابین که هم وسیلهای مطمئن، ارزان و به نفع دانشجویان است و یک شرایط زیبا، فرح بخش و با احترام و ایمن را برای دانشجویان تامین میکند تکمیل نشده و به حال خود رها شده است؟ تاکید کرد: چون دانشگاه محصور و دور از چشم نهادهای نظارتی بوده است از هر آهن پاره و اتوبوس اسقاطی برای حمل و نقل دانشجویان استفاده میکردند و خدا میداند پیمانکار دست چندم بوده که کار را مدیریت میکرده است. چون با این روند خصوصیسازی در کشور، سعی میکنند برای کار انجام شده پول بیشتر دریافت کنند و هزینه کمتری بپردازند.
**این فاجعه تنها بخشی از مشکل این سیستم است
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخ دهد چه میزان بودجه را برای ایاب ذهاب دانشجویان اختصاص داده که با آن میتوانستند از ماشینهای مدرن استفاده کنند و چرا استفاده نکردند تاکید کرد: به نظر من این فاجعه تنها بخشی از مشکل این سیستم است، مانند کوه یخی که قسمت اعظم آن زیر آب است.
به گفته وی غیر از رعایت نکردن سرعت مطمئن و نبود گاردریل، عدم وجود فرهنگ و ترافیک در دانشگاهی که باید خود متولی و مروج آن باشد نشان میدهد نهادهای صنفی دانشجویان وجود ندارد و دانشجویی که از جیب خود پول میدهد، اعتراضش به گوش مسئولان نمیرسد.
**کاسهکوزهها را سر راننده نگون بخت نشکنید
شهربانو امانی همچنین میگوید: پس از این اتفاق، نهادهای مسئول بسیار سریع وارد عمل شدند. اما ای کاش همه ابعاد حادثه بررسی و واکاوی شود تا راه تکرار را بر خطر ببندیم. همچنین باید کسی که در انجام وظایفش دچار قصور شده در هر جایگاه مدیریتی که هست به افکار عمومی معرفی شود. اینطور نشود که همه کاسه کوزهها سر راننده نگون بخت که فوت شده است بشکنند.
**اداره کل اخبار چندرسانهای**ایرناپلاس**