رئيس قوه قضائيه: برخورد با مفاسد اقتصادي، حمايت از سرمايه گذاري سالم است


رئيس قوه قضائيه: برخورد با مفاسد اقتصادي، حمايت از سرمايه گذاري سالم است 4 دی – 97
ادا واطوارهای نمایشی- سفارشی شیخ مترسک  رانت خور ممدصادق لاری جانی رئیس قوه فاسدقضاییه طوریست که آشکارا  موجب خود ورهبرانش به ریشخندگرفتن شده است . چون قوه فاسدقضاییه که 40 سال است با بهانه های گوناگون احکام یک جانبه وتبعیض آمیزصادر کرده است ونقش کلیدی در شرایط افتضاح  ورسوایی فراگیر  کنونی  دارد مدعی شده  برخورد با مفاسد اقتصادي، حمايت از سرمايه گذاري سالم است . حال چگونه قراراست سرمایه گذاری سالم دررژیم از صدرتاآلوده به فساد  انجام گیرد که سخت درگیرجنگ قدرت و ثروت می باشد معمای غیرقابل حل وبدون پاسخ  با عملکرد آزمون شده 40 ساله  میب اشد.
رئيس قوه قضائيه گفت: مقابله ما با مفاسد اقتصادي در واقع حمايت از سرمايه گذاري سالم و ايجاد فرصت هاي برابر است.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تبريك ميلاد مسعود حضرت مسيح (ع) به هموطنان مسيحي و مسيحيان سراسر جهان گفت: جاي تاسف است كه برخي كشورهاي مدعي پيروي از مسيحيت و به ويژه حكام آنها كاملا برخلاف تعاليم حضرت مسيح (ع) رفتار مي كنند و مرتكب جناياتي مي شوند كه به هيچ عنوان مورد تاييد هيچيك از پيامبران الهي نيست.
آمريكا از سوريه خارج نمي شود بلكه «فرار» مي كند
آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به عقب نشيني آمريكا از سوريه، اين اقدام را «فرار آمريكا» توصيف كرد و گفت: عقب نشيني آمريكا در واقع فرار رو به جلو است و امروز با ادعاي شكست دادن داعش در حال خروج از سوريه هستند در حاليكه همه دنيا مي دانند پيروزي مردم سوريه و شكست داعش صرفا با مقاومت مردم و دولت قانوني سوريه و همچنين حمايت هاي جمهوري اسلامي از محور مقاومت صورت گرفته و اگر اين مولفه ها وجود نداشت، شكست داعش محقق نمي شد.
ناديده گرفتن پيشرفت هاي ايران نشانه كوته بيني و بي انصافي است
وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن سالروز چهل سالگي انقلاب اسلامي، بر ضرورت ارزيابي صحيح عملكرد اركان مختلف نظام تاكيد كرد و گفت: وجود برخي كاستيها در كشور قابل انكار نيست و بايد نقش دشمن خارجي و سوءتدبيرهاي داخلي را در همه اين كاستي ها لحاظ كرد،اگر بخواهيم به ديده انصاف به چهل سال گذشته نگاه كنيم، ايران به پيشرفت هاي فراواني دست يافته است. امروز تاثير جمهوري اسلامي در منطقه، غيرقابل انكار است. استقلال جمهوري اسلامي، ارزان به دست نيامده است. امروز كسي نمي تواند به ايران بگويد اگر دو هفته مورد حمايت ما نباشيد نابود مي شويد اما يك كشور مدعي عظمت نظير عربستان، امروز اينگونه از نزديكترين دوستان خود مورد خطاب قرار مي گيرد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به حمايت هاي همه جانبه كشورهاي استكباري از صدام خبيث در طول دوران جنگ ايران و عراق و دفاع مقدس، اظهار داشت: عده اي كه امروز با فراموش كردن همه دشمني ها و تهديدها و تحريم هاي 40 سال گذشته، پيشرفت هاي گسترده ايران در عرصه هاي مختلف فناوري و راهبردي را با توسعه ظاهري چند خيابان و ساختمان در كشورهاي كوچك منطقه مقايسه مي كنند، كوته بين يا بي انصاف هستند.
دشمن به دنبال ايجاد شكاف ميان مردم و مسئولان است
آملي لاريجاني با اشاره به انجام وظيفه نظام در خدمت رساني به مردم در طول چهل سال گذشته و دسترسي بسياري از روستاها و نقاط دورافتاده به خدمات بهداشتي، آب، برق، راه و... خاطرنشان كرد: امروز علاوه بر توجه به كاستي ها و عبرت از سوءتدبيرها بايد مقاومت و پيروزي خود را نيز مورد توجه قرار دهيم و مردم و مسئولان نيز بايد بيش از گذشته هوشيار باشند كه دشمن به دنبال وارد آوردن ضربه به استحكام نظام و ايجاد شكاف ميان مردم و مسئولان است.
برخورد با مفاسد اقتصادي سياسي و جناحي نيست
وي با اشاره به برخوردهاي قاطع دستگاه قضايي با مفسدان اقتصادي، اين برخوردها را لازم و عادلانه دانست و تصريح كرد: مفسدان بايد بدانند كه اگر بخواهند به حقوق ميليون ها نفر از مردم تعدي كنند، حتما مورد مواخذه و برخورد قرار خواهند گرفت و جمهوري اسلامي اجازه نخواهد داد عده اي در فضاي متلاطم اقتصادي در جهت دستيابي به مطامع خود، حقوق و معيشت مردم را هدف قرار دهند.
رئيس قوه قضائيه با رد اين ادعا كه برخورد با مفاسد اقتصادي، سياسي و جناحي است، تاكيد كرد: مقابله دستگاه قضايي با مفاسد اقتصادي كه از گذشته هم وجود داشته، يك امر حاكميتي است و دستگاه قضايي در رسيدگي ها هيچ توجهي به مسائل جناحي و سياسي ندارد بلكه صرفا براساس قانون و شرع عمل مي كند.
حمايت جدي قوه قضائيه از سرمايه گذاري سالم در كشور
آملي لاريجاني با بيان اينكه برخي در صدد تبليغ اين معنا هستند كه اين برخوردهاي دستگاه قضايي نشان مي دهد، سرمايه گذاري در كشور ما امن نيست، گفت: مقابله ما با مفاسد اقتصادي در واقع حمايت از سرمايه گذاري سالم و ايجاد فرصت هاي برابر است. بر اين اساس مجددا تاكيد مي كنم كه قوه قضائيه حامي جدي سرمايه گذاري سالم و مشروع در كشور بوده و همواره درصدد رفع موانع سرمايه گذاري است.
براساس اين گزارش، ادامه بحث و بررسي پيرامون «دستور العمل نظارت و پيگيري احياي حقوق عامه» در دستور كار ديروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت و مواد ديگري از آن به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيد.